AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #21 Del Skrevet 26. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har du rett og slett ingenting med. Hans hus, hans penger, han bestemmer. Anonymkode: 7789e...351 Selvsagt er problemstillingen aktuell for familie hvis det er mistanke om at en forholdsvis ny ektefelle har skodd seg på verdiene til noen i familien. Anonymkode: 7f05a...336 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prikke Skrevet 26. juli 2017 Forfatter #22 Del Skrevet 26. juli 2017 Sikker på at huset er overdratt. Det står oppført i ett register hva som har skjedd med eiendommen fra byggeåret. Dette har nok ikke noe med mer lån og gjøre, huset er ferdig nedbetalt, og hun har ingen inntekt. Ikke er hun norsk statsborger enda heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prikke Skrevet 26. juli 2017 Forfatter #23 Del Skrevet 26. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt er problemstillingen aktuell for familie hvis det er mistanke om at en forholdsvis ny ektefelle har skodd seg på verdiene til noen i familien. Anonymkode: 7f05a...336 Takk! Om dette så hadde vært en onkel eller tante jeg ikke arvet noe av, hadde jeg reagert likedan.jeg syntes Det er urett at en mann som har jobbet som ett svin hele livet, bare skal GI vekk alt han eier. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 26. juli 2017 #24 Del Skrevet 26. juli 2017 2 minutter siden, Ragnar89 skrev: Dette finner du under 1881 på eiendomspriser. Der kommer det opp hvem som har solgt og overdratt hus osv Ah, der så jeg det. Men har TS sjekket gjelden på huset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #25 Del Skrevet 26. juli 2017 Du er nødt å snakke med din far! Dette er alvorlig, og det er overhode ikke din skyld at dere delvis har mistet kontakten. Det er jo din mor som har holdt deg unna din far. Dette må du fortelle din far, at du nå har kommet til bunns i saken og du ønsker å ha han i ditt liv. Anonymkode: 1780d...f2a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prikke Skrevet 26. juli 2017 Forfatter #26 Del Skrevet 26. juli 2017 Han har selv sagt at huset er nedbetalt. Og han har en relativt god stilling med bra lønn. Hvordan sjekker man gjelden på huset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #27 Del Skrevet 26. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt er problemstillingen aktuell for familie hvis det er mistanke om at en forholdsvis ny ektefelle har skodd seg på verdiene til noen i familien. Anonymkode: 7f05a...336 Det er hans liv og hans penger. Såfremt han ikke er dement kan han gjøre med dem just hva han vil. Anonymkode: 7789e...351 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #28 Del Skrevet 26. juli 2017 7 minutter siden, Prikke skrev: Sikker på at huset er overdratt. Det står oppført i ett register hva som har skjedd med eiendommen fra byggeåret. Dette har nok ikke noe med mer lån og gjøre, huset er ferdig nedbetalt, og hun har ingen inntekt. Ikke er hun norsk statsborger enda heller. 3 minutter siden, Prikke skrev: Han har selv sagt at huset er nedbetalt. Og han har en relativt god stilling med bra lønn. Hvordan sjekker man gjelden på huset? Du, det er veldig tydelig hvorfor du er så opptatt av dette og det er ikke fordi du ønsker din far godt eller bryr deg om ham. Tragisk at folk blir som deg når det er arv som står på spill. Anonymkode: 7789e...351 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 26. juli 2017 #29 Del Skrevet 26. juli 2017 På seeiendom kan man finne eierforhold og belåning på hus og leiligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #30 Del Skrevet 26. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er hans liv og hans penger. Såfremt han ikke er dement kan han gjøre med dem just hva han vil. Anonymkode: 7789e...351 Selvsagt, men at en økonomisk transaksjon er formelt lovlig, så betyr det ikke at det er moralsk riktig. Man kan f. eks. være utsatt for en manipulerende partner som forsøker å grafse til seg verdier, og varsellampene mine hadde også lyst gult dersom en av mine foreldre plutselig hadde overført så store verdier til en såpass ny partner. Og nei, det handler ikke om at jeg ønsker verdiene selv. Sitter relativt godt i det uansett selv, men det ville blitt månelyst hvis jeg fant ut at noen forsøkte å svindle mine foreldre. Da kunne de heller overført verdiene til f. eks. en veledig organisasjon enn en ny partner som forsøker å grafse til seg. Anonymkode: 7f05a...336 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prikke Skrevet 26. juli 2017 Forfatter #31 Del Skrevet 26. juli 2017 Nå er det ikke det som er poenget. Han har selv tatt opp ting som arv og eiendom. Vi har eiendom som har gått i generasjoner. Selvfølgelig har jeg ett forhold til det. Men er også bekymret for om denne kvinnen lurer han trill rundt og kaster han på dør så fort statsborgerskapet er innvilget. Dette er en mann som har vært gjennom 3 skilsmisser, han burde vite bedre. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #32 Del Skrevet 26. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selvsagt, men at en økonomisk transaksjon er formelt lovlig, så betyr det ikke at det er moralsk riktig. Man kan f. eks. være utsatt for en manipulerende partner som forsøker å grafse til seg verdier, og varsellampene mine hadde også lyst gult dersom en av mine foreldre plutselig hadde overført så store verdier til en såpass ny partner. Og nei, det handler ikke om at jeg ønsker verdiene selv. Sitter relativt godt i det uansett selv, men det ville blitt månelyst hvis jeg fant ut at noen forsøkte å svindle mine foreldre. Da kunne de heller overført verdiene til f. eks. en veledig organisasjon enn en ny partner som forsøker å grafse til seg. Anonymkode: 7f05a...336 Og så? Jeg regner med at faren til TS også skjønner hvorfor hun ønsker kontakt. Hvis eventuell arv ikke var viktig, hvorfor så opptatt av dette huset? Hvorfor snoke rundt for å finne ut hva en voksen mann gjør med sine verdier? Moral er forresten hva man gjør det til, avhengig av morallæren en velger. Anonymkode: 7789e...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #33 Del Skrevet 26. juli 2017 1 minutt siden, Prikke skrev: Nå er det ikke det som er poenget. Han har selv tatt opp ting som arv og eiendom. Vi har eiendom som har gått i generasjoner. Selvfølgelig har jeg ett forhold til det. Men er også bekymret for om denne kvinnen lurer han trill rundt og kaster han på dør så fort statsborgerskapet er innvilget. Dette er en mann som har vært gjennom 3 skilsmisser, han burde vite bedre. Hvorfor snakker du om en voksen mann på denne måten? Han er da i full jobb og fungerer vel normalt mentalt? Jaja, så går du glipp av litt arv. Kom deg over det. Anonymkode: 7789e...351 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #34 Del Skrevet 26. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du, det er veldig tydelig hvorfor du er så opptatt av dette og det er ikke fordi du ønsker din far godt eller bryr deg om ham. Tragisk at folk blir som deg når det er arv som står på spill. Anonymkode: 7789e...351 Hvorfor skulle det ikke kunne være andre grunner enn egne, personlige økonomiske mål som kan ligge til grunn? Syntes det er nedlatende av deg å anta dette etter et par innlegg uten å vite noe videre om TS. Som skrevet i et innlegg litt lenger over, for mange av oss handler det ikke om at man nødvendigvis ønsker verdiene selv gjennom arv, men at vi ikke er interessert i å stå på sidelinjen og være vitne til at nær familie blir svindlet. Denne transaksjonen er for øvrig også noe som kan gå utover faren selv. Han er bare 67 og kan leve i veldig mange år ennå. Da er det idiotisk å overføre sitt eget hus 100% til en ny partner. Når statsborgerskapet til partneren innvilges står han ikke sterkt hvis hun ønsker å kaste han ut. For å si det sånn, man står ikke så sterkt i dagens samfunn hvis man som 60-70 åring står uten egen bolig, det er ren idioti å overdra noe av det viktigste man eier sånn uten videre. Anonymkode: 7f05a...336 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #35 Del Skrevet 26. juli 2017 31 minutter siden, T-Rex skrev: Det kan tenkes at han vil sørge for at hun ikke skal ha noe motiv for å sette en oppfyrt engangsgrill inn på soverommet mens han sover. Nå har hun jo ihvertfall motiv for å gjøre det. Anonymkode: 9565d...281 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #36 Del Skrevet 26. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og så? Jeg regner med at faren til TS også skjønner hvorfor hun ønsker kontakt. Hvis eventuell arv ikke var viktig, hvorfor så opptatt av dette huset? Hvorfor snoke rundt for å finne ut hva en voksen mann gjør med sine verdier? Moral er forresten hva man gjør det til, avhengig av morallæren en velger. Anonymkode: 7789e...351 Hadde jeg selv stått i denne situasjonen, så hadde jeg først og fremst ønsket at min foreldre skulle vært sikret et sted å bo livet ut. Den sikkerheten gir man slipp på når man overfører noe av det viktigste man eier til en såpass ny partner. Her er aldersforskjellen også såpass stor og ny partner fremmedkulturell at det lukter litt svidd av dette. Anonymkode: 7f05a...336 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #37 Del Skrevet 26. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle det ikke kunne være andre grunner enn egne, personlige økonomiske mål som kan ligge til grunn? Syntes det er nedlatende av deg å anta dette etter et par innlegg uten å vite noe videre om TS. Som skrevet i et innlegg litt lenger over, for mange av oss handler det ikke om at man nødvendigvis ønsker verdiene selv gjennom arv, men at vi ikke er interessert i å stå på sidelinjen og være vitne til at nær familie blir svindlet. Denne transaksjonen er for øvrig også noe som kan gå utover faren selv. Han er bare 67 og kan leve i veldig mange år ennå. Da er det idiotisk å overføre sitt eget hus 100% til en ny partner. Når statsborgerskapet til partneren innvilges står han ikke sterkt hvis hun ønsker å kaste han ut. For å si det sånn, man står ikke så sterkt i dagens samfunn hvis man som 60-70 åring står uten egen bolig, det er ren idioti å overdra noe av det viktigste man eier sånn uten videre. Anonymkode: 7f05a...336 Javel? Mannen er voksen, han gjør hva han vil. Anonymkode: 7789e...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #38 Del Skrevet 26. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde jeg selv stått i denne situasjonen, så hadde jeg først og fremst ønsket at min foreldre skulle vært sikret et sted å bo livet ut. Den sikkerheten gir man slipp på når man overfører noe av det viktigste man eier til en såpass ny partner. Her er aldersforskjellen også såpass stor og ny partner fremmedkulturell at det lukter litt svidd av dette. Anonymkode: 7f05a...336 Igjen, han er voksen, han gjør hva han vil. Dement er han neppe siden han er i full jobb. Anonymkode: 7789e...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 26. juli 2017 #39 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har hun jo ihvertfall motiv for å gjøre det. Anonymkode: 9565d...281 Hvilket da? Når hun har bodd tre år i Norge, kan hun hive ut ektemannen; hun slipper å kverke'n for å slå kloa i huset. Endret 26. juli 2017 av T-Rex 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #40 Del Skrevet 26. juli 2017 Svigerfar her har gjort det samme. Vi har kontakt da, mannen gidder ikke lage konflikt ut av dette. Men med tanke på hvor lite svigerfar var der i barndommen hans og hvor lite interessert han er i barnebarna nå, så tror jeg ikke vi gidder å stå først i køen for å hjelpe til når han blir så gammel at han trenger det. Det får de som faktisk arver noe gjøre. Anonymkode: b77d6...c83 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå