Gå til innhold

Mann med ødelagt selvbilde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det er voldelig adferd og bare å rapportere!

Anonymkode: 9c173...1d7

Hva da? Å beskytte en mulig uskyldig person som ikke kan forsvare seg? 

Anonymkode: dbc20...439

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trådstarter, hvis du leser det over her, så forsøk å overse det. Det er ulike mennesketyper her inne, og alle som har opplevd vold og mishandling reagerer på det som skjer her nå. De fleste av oss forstår deg VELDIG GODT!

Anonymkode: 9c173...1d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slenger ikke dritt nei. Jeg sier fra når jeg blir irritert og hva som plager meg. Jeg har ingen problemer med å se at det ligger årsaker bak ting som blir sagt og at det er flere sider av samme sak. Det er veldig viktig å ikke bare høre på ts som er stakkars han, men prøve å tenke på hva som faktisk har skjedd enn å gjøre dama hans til den "store stygge ulven"  når det kanskje ikke er helt slik i virkeligheten. 

Anonymkode: dbc20...439

Uansett hva som ligger bak snakker en ikke sånn til noen. Bare det å si at ingen liker ham. Bare det av annet her,er forsøk på nedpsyking og å gjøre ham mindreverdig.

Tenker nok at denne dama slet med sitt jeg. Og det gikk ut over Ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sterkt imot all vold, fysisk og psykisk. Jeg er også sterkt imot å lynsje folk uten å ha alle fakta og sider av en sak! 

Anonymkode: dbc20...439

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er faktisk ts som kommer med beskyldninger her av dama si. Jeg tror på hva han sier ja, men om jeg skal tro at hun er slem mot han er jeg litt usikker på siden vi får bare hans versjon av saken. Og hennes kritikk lyser jo grunner. Slik jeg ser det.. Altså noen må jo evne å se saken fra andre siden også. 

Anonymkode: dbc20...439

Les HI flere ganger. Der står det svart på hvit det hun sier. Det er ingenting som kan forsvare slik oppførsel. Du må være et troll.

Anonymkode: caf9a...c9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sterkt imot all vold, fysisk og psykisk. Jeg er også sterkt imot å lynsje folk uten å ha alle fakta og sider av en sak! 

Anonymkode: dbc20...439

Hvorfor svarer du ikke på spørsmål om hvordan det er mulig å være både for rask og for treg?

Anonymkode: 9c173...1d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Les HI flere ganger. Der står det svart på hvit det hun sier. Det er ingenting som kan forsvare slik oppførsel. Du må være et troll.

Anonymkode: caf9a...c9d

Hvis han lyver mye og ikke gjør en dritt hjemme så er det vel ikke galt i å kalle han løgner eller lat?? Slutte å sykeligjøre alt mulig. 

Anonymkode: dbc20...439

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han lyver mye og ikke gjør en dritt hjemme så er det vel ikke galt i å kalle han løgner eller lat?? Slutte å sykeligjøre alt mulig. 

Anonymkode: dbc20...439

Slutt å hoppe over spørsmål! Ellers er det du som er lat!

Anonymkode: 9c173...1d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer du ikke på spørsmål om hvordan det er mulig å være både for rask og for treg?

Anonymkode: 9c173...1d7

Det er tatt ut av sammenheng tenker jeg. Og uansett har vi bare hans versjon og fremstilling av saken. Hva vet vi om at han kan ha vridd på sannheten? Det være seg både det du nevner og resten av hva hun har sagt... 

Anonymkode: dbc20...439

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er tatt ut av sammenheng tenker jeg. Og uansett har vi bare hans versjon og fremstilling av saken. Hva vet vi om at han kan ha vridd på sannheten? Det være seg både det du nevner og resten av hva hun har sagt... 

Anonymkode: dbc20...439

Skal jammen si DU ER LAT som ikke en gang gidder å tenke over hva som står i HI før du begynner å lage styr. Det er jo du som er den late her. Så hvorfor kan du ikke jobbe littt med deg selv før du skriver i en tråd?? Hæ? Hvorfor jobber du ikke litt med deg selv i stedet for å gå rett i offerrollen og skylde på andre?

Anonymkode: 9c173...1d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes flere av kommentarene der var ganske vanlige og harmløse. Lista di er ingenting forhold til hva jeg har fått høre fra menn jeg har vært i forhold med, så kanskje på tide å jobbe med hvordan du lar kritikk og andres meninger på virke deg?

For å få økt selvbilde hjelper det med en total makeover, få ny sveis eller hårfarge, bytt ut klesskapet, vær mer sosial, bli med på quizzer og lignende du kan få poeng i, si til deg selv du er bra nok, start på yoga og begynn å føl deg fantastisk i kropp og sjel, da kommer selvbildet :)

Anonymkode: aac4e...e0d

Gratulerer med trådens mest tåpelige råd! Tror ikke helt du har forstått problemet. Sikkert ikke din feil. IQ er som kjent ikke jevnt fordelt.

Anonymkode: d2eb8...6c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal jammen si DU ER LAT som ikke en gang gidder å tenke over hva som står i HI før du begynner å lage styr. Det er jo du som er den late her. Så hvorfor kan du ikke jobbe littt med deg selv før du skriver i en tråd?? Hæ? Hvorfor jobber du ikke litt med deg selv i stedet for å gå rett i offerrollen og skylde på andre?

Anonymkode: 9c173...1d7

Skal jammen si at det var mørkt ja. Å prate til veggen.. Nei, takker seg til å snakke vettu med voksne oppegående reflekterte mennesker som er i stand til å tenke at det finnes flere sider av samme sak. Kos deg videre med bolle ✌ 

Anonymkode: dbc20...439

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal jammen si at det var mørkt ja. Å prate til veggen.. Nei, takker seg til å snakke vettu med voksne oppegående reflekterte mennesker som er i stand til å tenke at det finnes flere sider av samme sak. Kos deg videre med bolle ✌ 

Anonymkode: dbc20...439

Takk det samme!

Anonymkode: 9c173...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk det samme!

Anonymkode: 9c173...1d7

Slik er det når man er tom for argumenter og "hermer"..  ✌

Anonymkode: dbc20...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slik er det når man er tom for argumenter og "hermer"..  ✌

Anonymkode: dbc20...439

Jepp, sånn er det når noen speiler egen adferd mot en selv ✌🏻

Anonymkode: 9c173...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, sånn er det når noen speiler egen adferd mot en selv ✌🏻

Anonymkode: 9c173...1d7

Lord 😊

Anonymkode: dbc20...439

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

På 26.7.2017 den 15.59, AnonymBruker skrev:

Er en mann i 30-årene som havnet her for å få noe hjelp fra dere kvinner (og menn?), da jeg mistet hele selvsikkerheten min etter flere år hvor jeg tilpasset meg eksen. Tar i mot råd og innspill med stor takknemlighet. 

Kort oppsummert. Vi traff hverandre via studier og ble kjærester etter kort tid. Alt gikk veldig bra i starten, jeg var opp etter ørene forelska og så bare en fantastisk jente foran meg. Alltid blid, omsorgsfull, sprudlende, aktiv og modig. Familiene våre kom godt overens og alle sammen likte/liker henne. Vi valgte å bo sammen etter 1 år. Et halvt år senere begynte problemene å balle på seg.

"Hvorfor i alle dager har du kjøpt denne kjøttdeigen? Du er så jævla dum. Hørt om fokus og hørsel?"

"Du er lat"

"Du er ubrukelig"

"Du klarer ikke å tilfredstille meg i senga"

"du er altfor rask", "altfor treg", "altfor aggressiv", "altfor snill", "altfor kåt", "aldri kåt", "du er et egoistisk svin i senga", "jeg føler meg krenket når jeg suger deg".

"Middagen er en halvtime forsinket på grunn av at du skulle late deg etter jobb. Faen ta deg!."

"Du er en jævla lystløgner"

"Du er syk og trenger profesjonell hjelp"

"Sint? Er det rart at jeg er sint? Du er en ubrukelig mann, faen ta deg!"

-Alt jeg gjorde var feil, alt sammen var et minefelt hvor jeg begynte å finne frem dekkhistorier for å ikke få frem sinneutbrudd. Jeg er ingen tøffelhelt av natur, forsøkte å finne løsninger, si ifra, innrømme at jeg kunne skjerpet meg på enkelte ting og lovet å endre meg. Når det var gjort, kom hun frem med nye problemstillinger. Jeg skammer meg over det, men jeg begynte å leve etter frasen "happy wife, happy life". Vi gikk i samlivsterapi og i terapirommet tok hun frem krokodilletårene, men da terapauten skulle gå mer innpå henne så var hun kjapt ute med å fortelle at vi ikke trengte å gå dit mer. Vi hadde det bra i en periode, ble gravid, etter noen måneder var ting verre enn tidligere

"Du er en elendig far. Jeg skal sørge for at du aldri får kontakt med barnet."

"Familien din er sprø"

"Vennene dine er sprø"

"Hvorfor i huleste skal du hele tiden drive med den fritidsinteressen?"

"Hvorfor gjør du aldri noe spennende på fritiden din?"

"Er du klar over hvordan andre ser på deg utad? Tenker du aldri over hvordan andre tenker om deg? Ingen liker deg, face it!"

"Du får jo ikke til noe, du? Patetiske mann!"

-Det er slutt mellom oss nå så det er ikke vits å gå innpå flere detaljer, men jeg sliter forferdelig med selvsikkerheten og skiftende skamfølelse. Dattra vår er det eneste fine som har kommet ut av det hele, og dessverre er hun det eneste som holder meg oppe.. Jeg sliter med skamfølelse etter at jeg levde såpass lenge som en verdiløs tøffel og har mistet interessen for fritidsinteressene mine, klarer ikke å få meg kamerater lenger, klarer ikke å åpne meg opp for kvinner jeg har interesse for og jeg har mista hele identiteten min. 

Jeg skulle ønske at jeg fant og fornyet min selvsikkerhet, 

Noen råd og erfaringer?

Anonymkode: 8c045...e98

Hun kan ikke ha vært så glad i deg i allefall. Ehm. ;) 

Det er selvsagt masse av dette som er unødvendig å si, men hun mener jo at du er sprø og at du er en lystløgner og selvom det er en barnslig måte å ta opp dette at hun mener du er alt dette så er det jo ingenting galt i å si det hun mener. Men hun kunne definitivt ordlagt seg annerledes. 😵

Hun liker tydeligvis ingenting om deg så det er bra for din del at det er slutt. Alle har fortjent bedre enn det der. 

Hvordan kan hun vite at ingen liker deg? Har hun møtt alle i hele verden. Det er jo meget umodent å si. Hun virker egentlig skikkelig slem og jeg hadde ikke tatt meg nær av det men heller tenkt at hun åpenbart har personlige problemene som du ikke får hjulpet henne med og gått videre med livet ditt. 😬

Anonymkode: 66605...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her tenker jeg veldig på hva som har skjedd mellom dere jeg, hvorfor de kommentarene kom. Altså saken her har nok 2 sider. Så vil ikke komme med noen råd til deg uten å ha alle fakta enn skjellsord osv.  Er du lat? Lyver du ofte? Hører du etter i en samtale? Tenker du bare på deg selv når dere har sex? Hjelper du til i hjemmet? Hun virker frustrert og det kommer til utløp i disse kommentarene slik jeg ser det fra hennes ståsted pga det har virkelighet i seg. Dere burde uansett ikke være sammen, og begge burde lære seg å sette grenser for seg selv og hvordan man blir behandlet istedenfor å la det skure og gå til det ender i slike kommentarer og kritikk.  Du burde uansett jobbe med hvem du vil være og kanskje snakke med noen om det. 

Anonymkode: dbc20...439

Du. Er. Sjuk.

Seriøst Få deg hjelp.

Anonymkode: 3d4f3...843

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, skjønner godt at du sliter. Kjenner meg igjen, til og med sokkene brettet jeg feil!!!

Godt du har kommet deg bort fra henne og godt at du har datteren din. Tror nok at du hadde hatt godt av å snakke med en psykolog så du kan få bearbeidet dette. Det å leve med psykisk vold tar på og det kan ta tid å komme seg igjen, men det går an å få det bra igjen.

Har du noen nære du kan prate med?    Noen som kan støtte deg på at du faktisk er bra nok.

Husk at ting tar tid.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du. Er. Sjuk.

Seriøst Få deg hjelp.

Anonymkode: 3d4f3...843

Du er vel syk som tar for gitt at alt er nøyaktig slik ts hevder og kanskje lynsjer en kanskje uskyldig person. Husk at saken har faktisk 2 sider.... Vi har bare hans versjon. 

 

Anonymkode: dbc20...439

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...