Gå til innhold

"Jeg har kjent et stort antall smarte kvinner...."


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv uten noen form for kontekst er ikke dette sitatet negativt mot menn på noen måte. Dama har møtt mange smarte menn, hun har ignorert de. Hva er nedlatende mot menn her? At denne dama har møtt mange smarte menn? At hun har valgt å ignoerere de? At hun har overlevd?

Anonymkode: 8f3da...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, melly666 skrev:

Kontekst og forholdene man lever i har alt å si. På samme måte som man kan si at man er stolt over sin mørke hudfarge, men det blir tatt veldig feil hvis jegsier at jeg er stolt over å være hvit. 

Kontekst, schmontekst...Erdet ikke latterlig at den ene tingen er akseptabelt og den andre ikke? Også i forhold til eksempelet ditt med hvit / svart...Men ut ifra måten du skriver virker det jo som du synes dette er helt ok...Og det er det jo ikke?!

Anonymkode: ab6e6...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kontekst, schmontekst...Erdet ikke latterlig at den ene tingen er akseptabelt og den andre ikke? Også i forhold til eksempelet ditt med hvit / svart...Men ut ifra måten du skriver virker det jo som du synes dette er helt ok...Og det er det jo ikke?!

Anonymkode: ab6e6...9c5

Jeg er enig i at det er latterlig at feminister og andre "grupper" er nærtagende og syter over alt mulig, men det hun sier synes jeg i seg selv er helt ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Det der er vel et feilsitat? 

Husker ikke ordrett men hun sier vel at hun har hatt en rekke "hands" altså rådgivere, og overlevd dem alle fordi hun har ignorert dem.

Jeg oppfattet det værtfall slik at det handlet om at man måtte lytte til segselv fremfor rådgiverne og hadde dermed ingenting med kjønn å gjøre... :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke sitatet engang...

Anonymkode: 5e7d1...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingenting2
2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Det der er vel et feilsitat? 

Husker ikke ordrett men hun sier vel at hun har hatt en rekke "hands" altså rådgivere, og overlevd dem alle fordi hun har ignorert dem.

Jeg oppfattet det værtfall slik at det handlet om at man måtte lytte til segselv fremfor rådgiverne og hadde dermed ingenting med kjønn å gjøre... :klo:

Så episoden for tyve min siden. Oleanna har ikke hatt noen "hands", hun har ikke vært dronning. Hun har kjent mange menn derimot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
7 minutter siden, canacas skrev:

Så episoden for tyve min siden. Oleanna har ikke hatt noen "hands", hun har ikke vært dronning. Hun har kjent mange menn derimot. 

Ok da misforsto jeg.

takk for oppklaringen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev:

Ok da misforsto jeg.

takk for oppklaringen :) 

Hun er kul da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fikk endelig sett delen av episoden der dette skjer (ja har somlet litt med GoT i år) og kan ikke si annet enn at jeg synes det, gitt konteksten, var veldig bra sagt, og ikke minst noe som ville rammet kvinner like hardt om det var kvinnelige rådgivere og ektemenn hun fikk råd fra tidligere. Så vet jeg at det er mange tåpelige forsøk fra feminister på å få overøse populærkulturen med sine meninger, men dette vil jeg si var et høyst betimelig og godt innslag, heller enn noe slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...