Gå til innhold

Goldendoodle

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, T-Rex skrev:

Jeg begynner å forstå at pudler har mer ved seg enn jeg trodde. Kanskje det blir puddel, om jeg en gang har nok å tilby en hund.

Ja de er smarte kule hunder, og de finnes forresten i rød og gylden farge også :) En uklipt gylden puddel er ikke så veldig ulik de blandingene folk synes er så søte.

http://www.caninest.com/real-poodle-colors/

Anonymkode: 8926c...baa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 8/9/2017 den 19.07, AnonymBruker skrev:

Ja de er smarte kule hunder, og de finnes forresten i rød og gylden farge også :) En uklipt gylden puddel er ikke så veldig ulik de blandingene folk synes er så søte.

http://www.caninest.com/real-poodle-colors/

Anonymkode: 8926c...baa

Ja, jeg hadde en aprikosfarget, altså en gylden. Min hadde lang hale,  den på bildet har kupert hale, noe som ikke er lov i Norge.  

• 2 måneder senere...
Skrevet
På 26.7.2017 den 12.10, AnonymBruker skrev:

Cockapoo, pomchi, doodleditt, doodledatt, rotmann osv osv... Alt dette er blandingshunder som blir solgt til blodpris. Ved å kjøpe sånne blandinger er du med på å støtter useriøs avl. Det hjelper ikke med et fancy navn, det er fortsatt ikke en registret rase.

Så nylig en annonse via finn, hvor det sto et eller annet om unik blanding; boxer og husky. Denne blandingen er ikke unik, da denne ''oppdretteren'' har avlet frem disse designer-hundene i flere år... I år skulle h*n ha over 10000 per valp.

Doodles blir ofte solgt inn hos folk som allergivennlige og røytefri, noe som er bare svada! Man har ingen garanti for dette, da det ofte er golden retriever og labrador retriever, som mixes med puddel. Retrievere RØYTER, og de er ikke allergivennlige.

Jeg er ikke i mot blandingshunder, men kall spade for en spade.

http://forskning.no/blogg/hun-om-hund/en-labradoodle-er-en-dyr-blandingshund

Anonymkode: de239...570

Blir så lei av å høre alle dere som anklager blandings hundene. Har stor erfaring som veterinær. Lurer på hva dere tenker om rasehunder? Alle raser er avlet fram som  blandinger. Etter noen generasjoner blir de kalt ren rase! Mange av disse har veldig store helseproblemer. 

Søk opp helseproblemer på forskjellige raser! 

Det som avgjør som oftest avgjør helsen på dyrene er at det er fornuftige oppdrettere. Som bruker sunne og friske dyr som kan passe sammen. Det finns vell seriøse og useriøse oppdrettere på alle plan! 

Alle bør tenke på dyrenes beste. Ikke sitt eget ego!

Anonymkode: 889f9...49c

• Liker 1
Skrevet
På 26.7.2017 den 18.39, AnonymBruker skrev:

Har doodle fra Drøbak. Veldig fornøyd! Jeg er vanligvis allergisk mot hunder, men reagere fortsatt ikke på han. Han røyter heller ikke, men pelsen må klippes. Nå er han snart 2 år, og vi kunne ikke bedt om en bedre hund! Får også masse skryt av han av alle vi møter 😊

Anonymkode: e3fd7...4be

Drøbak er beryktet i veterinærkretser. Just sayin'. 

Anonymkode: cfe8d...5a0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...