AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #41 Skrevet 7. august 2017 Samt en link hvor han som var med og laget labradoodle nå angrer: https://www.psychologytoday.com/blog/canine-corner/201404/designer-dog-maker-regrets-his-creation Anonymkode: e3d54...507 1
T-Rex Skrevet 8. august 2017 #42 Skrevet 8. august 2017 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: En ny og bra tråd om doodle-avl: http://hundesonen.no/topic/84335-hvorfor-folk-vil-ha-doodle-og-ikke-renraset-puddeportisandre-raser/ Anonymkode: e3d54...507 Fortell gjerne at vi som vurderer doodle nettopp ikke googler puddel, fordi vi jo "vet" hvordan pudler ser ut, og ikke er begeistret for utseendet. Jeg er middelaldrende, og ante ikke at pudler, slik jeg kjenner dem, får ansiktspartiet barbert. Jeg trodde de var sånn, fra naturens side. Men så kjenner jeg ingen med puddel heller, det må jo sies. Når jeg har sett ubarberte pudler, har jeg vel tenkt "dette var da en søt blandingshund". De som er puddeltilhengere har åpenbart en jobb å gjøre, med å opplyse om ulike klippevarianter for puddel. Endret 8. august 2017 av T-Rex 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #43 Skrevet 8. august 2017 Sitat De som er puddeltilhengere har åpenbart en jobb å gjøre, med å opplyse om ulike klippevarianter for puddel. Eller de som vurderer å kjøpe seg en allergivennlig hund kan bruke 10 min på å finne ut hvor denne klippen kommer fra og hva slags bruksegenskaper puddel har. Har inntrykk av at alle som vil ha blandingshunder som labrador/puddel vil ha det fordi DE ER JO BARE SÅ SØTE, så leser de på en side at de er jo så søte og flinke hunder og i tillegg allergivennlige, så trenger de ikke mer research for denne blandingen er da drømmehunden. Anonymkode: 8926c...baa 3
T-Rex Skrevet 8. august 2017 #44 Skrevet 8. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller de som vurderer å kjøpe seg en allergivennlig hund kan bruke 10 min på å finne ut hvor denne klippen kommer fra og hva slags bruksegenskaper puddel har. Anonymkode: 8926c...baa Les det jeg skrev.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #45 Skrevet 8. august 2017 10 minutter siden, T-Rex skrev: Les det jeg skrev. Gjorde det, er jo massevis av info der ute for de som bruker litt tid på å lære om rasen - hva mer mener du de bør gjøre? Anonymkode: 8926c...baa 1
T-Rex Skrevet 8. august 2017 #46 Skrevet 8. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjorde det, er jo massevis av info der ute for de som bruker litt tid på å lære om rasen - hva mer mener du de bør gjøre? Anonymkode: 8926c...baa Les det en gang til. Eller tre.
Simbyxor Skrevet 8. august 2017 #47 Skrevet 8. august 2017 7 timer siden, T-Rex skrev: Fortell gjerne at vi som vurderer doodle nettopp ikke googler puddel, fordi vi jo "vet" hvordan pudler ser ut, og ikke er begeistret for utseendet. Jeg er middelaldrende, og ante ikke at pudler, slik jeg kjenner dem, får ansiktspartiet barbert. Jeg trodde de var sånn, fra naturens side. Men så kjenner jeg ingen med puddel heller, det må jo sies. Når jeg har sett ubarberte pudler, har jeg vel tenkt "dette var da en søt blandingshund". De som er puddeltilhengere har åpenbart en jobb å gjøre, med å opplyse om ulike klippevarianter for puddel. Hæ? Det er godt opplyst, og utbredt kunnskap. Det er ikke noe kun eksperter vet om. Man må være svært uvitende for ikke å vite om pudler, og hvordan de kan se ut samt hvordan hårene vokser 4
T-Rex Skrevet 8. august 2017 #48 Skrevet 8. august 2017 9 minutter siden, Simbyxor skrev: Man må være svært uvitende for ikke å vite om pudler Nei. 1
Simbyxor Skrevet 8. august 2017 #51 Skrevet 8. august 2017 2 minutter siden, T-Rex skrev: Næ, hæ, hei. JO-O! 1
T-Rex Skrevet 8. august 2017 #52 Skrevet 8. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: hva mer mener du de bør gjøre? Anonymkode: 8926c...baa Kontakte Aftenposten og skryte litt av ustrigla pudler.
heiheilillemei Skrevet 8. august 2017 #53 Skrevet 8. august 2017 Doodler er vanskelige for man vet aldri hvilken pels de får og hvilket gemytt. Er du allergisk anbefaler jeg å gå for en rent allergivennlig blanding. Merk at jeg sier allergivennlig da hypoallergeniske hunderaser ikke finnes. Finn.no har mange annonser på doodler rundt om kring i norges land, enten omplassering eller valper. Anbefaler omplassering hos en seriøs aktør for da vet du hva du får og gjør en god sak i samme slengen 1
Libertas Skrevet 8. august 2017 #54 Skrevet 8. august 2017 På 26.7.2017 den 16.10, T-Rex skrev: Dersom en doodle har foreldre med god helse og godt gemytt, er det veldig stor sjanse for at den også får det. En doodle har også foreldre med relativt likt gemytt; både puddel og retrievere regnes som familievennlige hunderaser, og da blir ikke avkommet plutselig noe pitbullaktig, eller en gjeterhund. De som kjøper en doodle, har vel sjelden tanker om å avle videre på hunden; de vil bare ha en god turkamerat. Og da må det vel være greit å velge en blanding der resultatet er mulig å forutse sånn noenlunde, selv om det naturligvis kan variere hvor mye puddel kontra retriever man ender opp med. De doodlene jeg har støtt på, har hatt veldig godt gemytt og er friske. Dette kommer naturligvis av at det er brukt foreldrehunder som er egnet, på grunn av tidligere avl på rasene. Så dagens doodle-oppdrettere lener seg jo på arbeidet som er gjort på de renrasete foreldrene. Sorry, måtte bare,men du er klar over at pitbull ikke er en blodtørstig drapsmaskin? Nå bor jeg i utlandet og har møtt veeldig mange pitbuller, og alle har de vært snille som lam. Å bruke "pitbullaktig" som en betegnelse på noe negativt er med på å vedlikeholde fordommene mot rasen. 5
T-Rex Skrevet 9. august 2017 #55 Skrevet 9. august 2017 10 timer siden, Libertas skrev: Sorry, måtte bare,men du er klar over at pitbull ikke er en blodtørstig drapsmaskin? Nå bor jeg i utlandet og har møtt veeldig mange pitbuller, og alle har de vært snille som lam. Å bruke "pitbullaktig" som en betegnelse på noe negativt er med på å vedlikeholde fordommene mot rasen. Pitbuller er skikkelige koseklumper, de.
Libertas Skrevet 9. august 2017 #56 Skrevet 9. august 2017 3 minutter siden, T-Rex skrev: Pitbuller er skikkelige koseklumper, de. Ja, for alle pitbuller er drapsmaskiner. Og det har heller ingenting med at i USA bruker de "pitbull" som navn på hunder de er usikker på hvilken rase de er, og betegnelsen brukes ofte på korthårede blandingshunder. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #57 Skrevet 9. august 2017 23 minutter siden, T-Rex skrev: Pitbuller er skikkelige koseklumper, de. Haha! La meg gjette, du har møtt mange? Ikke det sier du...! Jeg har selv 2 pluss er fosterhjem til andre. De er fantastiske hunder! Hooligans har misbrukt de og uvitende fjols uten erfaring kommer med tull, selvsagt kan man finne ekstreme historier på nett. De er de mest mishandlede hundene som fins, men klarer å løfte seg fram fra de verste kår, ingen over når det gjelder motstandsdyktighet og livsglede ! De er utrolige gode familiehunder, de blir mer og mer brukt for politi /tollere, er mentalt sterke! Pluss utrolig atletiske! Jeg ler jo litt når pissredde burugler løper på den andre siden av gaten når jeg er på tur. De er snille som lam, sosiale, lekne , trygge, gøyale, sterke og lojale. Når de blir lovlig I Norge igjen, flytter jeg tilbake. Med mine nåværende eller fremtidige pitbulls. Ikke en dag før. Anonymkode: 516ee...8a8 2
heiheilillemei Skrevet 9. august 2017 #58 Skrevet 9. august 2017 En hunderase er IKKE ond. Det er menneskene som gjør den det. Pitbull, Rottweiler, schæfer osv er hunder som trenger gode eiere. Da tenker jeg mentalt stabile mennesker som vet å oppdra en hund, og helst da den spesifikke rasen. Ellers kan det gå helt heden. De mest aggressive hunderasene vi har pr i dag er faktisk veldig mange små raser som dachshund, chihuahua osv. Hvorfor? Fordi eierne behandler de som babyer og ikke hunder. Hunder har et helt annet behov for å bli mentalt stabile. Men vi hører aldri i nyhetene om "chihuahua bet 5 åring til blods" da dette er små hunder, som media ikke har noe på da de ikke kan gjøre mer "betydelig" skade. 2
tirben Skrevet 9. august 2017 #59 Skrevet 9. august 2017 Jeg hadde storpuddel eller kongepuddel som noen kaller det i 15 år. Hun var verdens snilleste og fineste hund! Vi brukte henne ikke i utstilling, så hun så som regel ganske rufsete ut. Klippet henne helt kort ca 4 ganger i året, og da så hun tynn og spinkel ut. Så vokste det ut, og når det var tid for neste klipp , så hun ut som et lurveteppe. Bedre familiehund kunne vi ikke hatt. Røytet ikke, bjeffet ikke, behøvde egentlig ikke oppdras, da hun var naturlig "høflig", og gikk ved fot uten at hun nødvendigvis gikk i bånd. God helse helt til hun ble gammel. Da fikk hun dårlig syn og hørsel. Skal jeg ha hund igjen, blir det storpuddel igjen. 1
T-Rex Skrevet 9. august 2017 #60 Skrevet 9. august 2017 Jeg begynner å forstå at pudler har mer ved seg enn jeg trodde. Kanskje det blir puddel, om jeg en gang har nok å tilby en hund. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå