Gå til innhold

Hver gang en bil "oppfører" seg "merkelig"..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du lagt merke til at hver gang en bil kjører "rart", dvs. enten:

-Sliter med å skjønne at det er god plass til å passere møtende bil på en "smal" vei

-Kjører 15-20 km/t under fartsgrensen, men speeder opp når det er muligheter til å kjøre forbi

-Ikke bruker blinklys som man skal

-Kunne nevnt mange andre eksempler men stopper her

Hver gang er det enten:

-EN KVINNE BAK RATTET

-Eller en eldgammel mann, ofte med hatt

Anonymkode: 079ae...6c9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De som er livredd kantene på smale veier er faktisk oftest mannfolk i sin "beste alder" med svære dyre SUV'er. Hva skal slike med firehjulstrekk?

Anonymkode: d7527...357

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

-Sliter med å skjønne at det er god plass til å passere møtende bil på en "smal" vei

-Kjører 15-20 km/t under fartsgrensen, men speeder opp når det er muligheter til å kjøre forbi

Hver gang er det enten:

-EN KVINNE BAK RATTET

Enda verre: Har du lagt merke til at hver gang en bil foretar en farlig forbikjøring er det EN MANN BAK RATTET.

Anonymkode: d8038...83a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Virkelig? I 90% av tilfellene hvor jeg står og venter i en rundkjøring på en som ikke gidder å blinke, er det en middelaldrende kødd i Audi, BMW eller Mercedes. 

Anonymkode: 4de36...2cf

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hver gang jeg har sett en som kjører merkelig har jeg bare observert en ting: føreren sitter med mobilen i den ene hånda. 

Og det er skummelt og urovekkende.

Anonymkode: 411d1...88a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang er det enten:

-EN KVINNE BAK RATTET

Nei, men har ofte lagt merke til menn bak rattet, når jeg må bryte fartsgrensen litt for å komme meg forbi, pga at de ikke forstår at de kjører som en fyllekjører.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enten eldre eller kvinner ja. Jeg kjører alltid litt over fartsgrensa på fint føre, og de som lager køer er blant annet de som  er nevnt i førsteposten. I tillegg finnes det noen idiotiske familier som lar ungdommen øvelseskjøre på store feriedager! De er plagsomme de. "ÅÅh, se her, står i avisen at onsdag i påsken er største utfartsdagen med fleste ulykker, kanskje Jens på 16 skal få øvelseskjøre til hytten?"

Anonymkode: 11d7d...d91

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For et stund siden venta jeg for å kjøre ut fra et kryss. Så kommer det en drittunge i å kjører inn uten å blinke. Jeg viser finger så langt etter han jeg kan. Jeg fortsetter ferden, men ser at drittungen følger etter meg. "YES" tenker jeg, endelig noen jeg kan konfirmere. Jeg kjører inn en skogvei så vi kan være alene. Vi går begge ut av bilene. Han skulle ta meg. "Kom igjen" sa jeg å gikk mot han. Da løp han til bilen å stakk. Han blinker når han ser meg i krysset i dag...

Anonymkode: 569ff...e35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet at du ser det er opptatt av, ikke sant, det som bekrefter egne fordommer? 

Anonymkode: 37fd8...57f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av 1/10 ganger opplevd en kvinnelig idiot bak rattet, vs 7/10 menn. Jeg, en liten pike på 24 med god opplæring fra yrkesjåfører, sensor (ja, disse som gir deg lappen) og kjørelærere, har måttet kjefte på menn i 50-åra for uaktsom kjøring. 

Så, det at kvinner er ræva til å kjøre er vel hellet et tips til å se på hvordan du selv kjører. Kanskje det ikke er disse kvinnene, men du som ikke klarer å kjøre .. jeg vet ikke, godt nok? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at du ser det er opptatt av, ikke sant, det som bekrefter egne fordommer? 

Anonymkode: 37fd8...57f

Poenget er at når jeg kjører forbi noen og mistenker (basert på kjøremønsteret) at dette må være en kvinne eller en eldre mann, så er det veldig sjelden at det viser seg å være en (ikke eldre) mann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, dillyduzit skrev:

Jeg har av 1/10 ganger opplevd en kvinnelig idiot bak rattet, vs 7/10 menn. Jeg, en liten pike på 24 med god opplæring fra yrkesjåfører, sensor (ja, disse som gir deg lappen) og kjørelærere, har måttet kjefte på menn i 50-åra for uaktsom kjøring. 

Så, det at kvinner er ræva til å kjøre er vel hellet et tips til å se på hvordan du selv kjører. Kanskje det ikke er disse kvinnene, men du som ikke klarer å kjøre .. jeg vet ikke, godt nok? 

Måttet kjefte? Jeg har aldri kjeftet på noen, at du føler behov for å kjefte på andre i trafikken sier vel mest om din personlighet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Måttet kjefte? Jeg har aldri kjeftet på noen, at du føler behov for å kjefte på andre i trafikken sier vel mest om din personlighet.

Å få en bil på høyre side rett inn i passasjersiden når du er på vei ut av en rundkjøring, en forbikjøring i motsatt felt som dytter meg ut av veien, tailgating i 130 i 110 sonen - alle menn. Det virker som at dere menn ser på oss kvinner som forsiktige, og ja for Gud, så er vi det når vi har slike som dere som kjører uaktsomt, driter en hver regel som finnes i boka og likevel skal skylde på at "kvinner klarer ikke å kjøre" 

Fun fact, det er flere menn som styrker enn kvinner på oppkjøring. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Poenget med slike tråder? Alt jeg ser er gørr og fordommer, folk beskylder hverandre for alt mulig rart her, og hvem føler seg egentlig bedre etterpå?

Anonymkode: aed9a...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enten eldre eller kvinner ja. Jeg kjører alltid litt over fartsgrensa på fint føre, og de som lager køer er blant annet de som  er nevnt i førsteposten. I tillegg finnes det noen idiotiske familier som lar ungdommen øvelseskjøre på store feriedager! De er plagsomme de. "ÅÅh, se her, står i avisen at onsdag i påsken er største utfartsdagen med fleste ulykker, kanskje Jens på 16 skal få øvelseskjøre til hytten?"

Anonymkode: 11d7d...d91

Ja, hva er greia der?

Jeg har bedrevet endel øvelseskjøring med egne PG andres barn og da er det på kvelden eller tidelig morgen til de er noenlunde trygge, og selv da ville jeg aldri latt de øvelseskjøre i rush eller på store utfartsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje man skulle se på hvilket kjønn som er overrepresentert i førersetet ved alvorlige bilulykker?

Anonymkode: 73f15...536

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, dillyduzit skrev:

Å få en bil på høyre side rett inn i passasjersiden når du er på vei ut av en rundkjøring, en forbikjøring i motsatt felt som dytter meg ut av veien, tailgating i 130 i 110 sonen - alle menn. Det virker som at dere menn ser på oss kvinner som forsiktige, og ja for Gud, så er vi det når vi har slike som dere som kjører uaktsomt, driter en hver regel som finnes i boka og likevel skal skylde på at "kvinner klarer ikke å kjøre" 

Så mye rart du opplever i trafikken, så skulle det vel tyde på at din måte å kjøre på ikke akkurat er uten feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, dillyduzit skrev:

Hvor har du det fra? :)

I følge denne artikkelen er det motsatt, 28 % stryk for kvinner og 24 % for menn:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bil-og-trafikk/flere-menn-enn-kvinner-kolliderer/a/23427281/

Videre påpekes det at menn er involvert i flere trafikkuhell, men det er jo i stor grad fordi menn kjører mye, mye mer enn kvinner, og sett i sammenheng med antall km bak rattet er kvinner overrepresentert også her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...