Gå til innhold

sjalusi


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ola 48

Jeg har vært sammen med en kvinne på 45 i åtte mnd. Det vi ikke blir enige om er: Hun har endel ekskjærester på hjemstedet sitt. Og hun sier at hvis hun treffer en på gata, hilser hun og gir han en klem. Og blir hun da bedt på kafe på en kopp kaffe takker hun ja til det. Har jeg grunn til å reagere på det eller er det bare meg som er sjalu uten grunn? Hva mener andre om dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nathalie

Det er mange, meg inkludert, som har kontakt med ekser... Det er ikke dermed sagt at du bør "watch out". Jeg har jevnlig kontakt med en eks som jeg alltid har hatt et nært forhold til. Men sambo stoler på meg, for han vet at eksen og eg KUN er VENNER...

Ikke ta sorgene på forskudd, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Jeg er enig med Nathalie, det du forteller om er etter min mening ikke noe å være sjalu for. Ekser kan bli veldig gode venner uten at det er noe mer i det -- både sambo og jeg har slike uten at det utgjør noe problem eller truer forholdet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ola 48

Jeg takker for disse to innleggene. Det er mulig det er jeg som er ubegrunnet sjalu og jeg får kanskje også begynne å jobbe mer med meg selv angående dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Ola, du er sjalu uten grunn! Og hadde jeg vært kjæresten din hadde jeg begynt å lure alvorlig på deg....Pass deg så du ikke nå i en håndvending bryter ned det dere har bygd opp sammen...Ubegrunnet sjalusi er roten til mye ondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er nok også av den sjalu typen. :oops:

Selvfølgelig hadde det vært ok om han ga en klem til en eks han hadde møtt på gaten, men hadde hun invitert han med hjem på kaffe/ middag så hadde ikke jeg tillatt det...

Jeg kan ikke skjønne hva som er vitsen med og ha kontakt med eksen? Ihvertfall ikke når man har funnet seg ny partner.

Man er jo ferdig med han/hun... Det er finito, over og ut!!

Dere som har kontakt med eksen(e) deres; treffes dere ofte?

Går dere på kino,restaurant osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke skjønne hva som er vitsen med og ha kontakt med eksen? Ihvertfall ikke når man har funnet seg ny partner.  

Man er jo ferdig med han/hun... Det er finito, over og ut!!  

Det er vel ikke så vanskelig å skjønne?

Selv om man ikke er kjærester lenger kan man jo like hverandre og synes det er hyggelig å møtes for å skravle som venner, uten at det betyr at man har lyst til å bli sammen igjen.. :roll:

Frk. Busybody :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det en veeeldig viktig del av ett følelsesfullt forhold at min partner er/ blir en av mine beste/nærmeste venner! Det skal være en person jeg har mye like grunnverdier som, det skal være en person jeg kan snakke med om alt, ergo en person som kjenner meg både på godt og vondt. Dette bør gå begge veier.

Jeg har vel kun hatt ett forhold selv hvor dette virkelig har stemt, og selv om det er over og ut, finito totalt på kjærlighetsfronten, så er det fremdeles en person som har vært en av mine nærmeste venner (og fiender, men man lærer hverandre godt å kjenne av det og!) og som kjenner såvell mine svake sider som de sterke og positive.

For meg har det vært viktig å opprettholde en viss form for kontakt med denne personen. Både dersom jeg har behov for å bearbeide vonde/ stygge følelser, og for å kunne få svar på ting fra en helt annen vinkel en den jeg ser til hverdags og som jeg stoler på. Kontakten dabber riktig nok litt av nå når vel både jeg og han har trufffet andre interessante mennsker, men jeg håper egentlig vi beholder den lille kontakten som vi har hatt. Ikke fordi jeg har lyst på ham, men fordi det er godt med venner som kjenner en inn og ut og på vranga!

Prater derimot også med flere andre ekser, hadde vel kanskje blitt med på kafe, dersom jeg ikke hadde noe bedre å bruke tiden til. Men om partner hadde misstrivdes med det, så hadde jeg greit kunnet latt mange av dem vær. Men noen venner ønsker man ikke miste uansett!

Tror ikke du trenger å bekymre deg! De er fortid når det gjelder kjærlighet, du er nåtid. Vennskap og en prat over en kopp kaffe kan være kos fordet om hun elsker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har personlig endel eks-kjærester som tilhører den samme vennegjengen som jeg. Og har nå en kjæreste og samboer som kommer utenfra. Han har ikke noe problem med dette - sikkert fordi vi nå er kun venner jeg og disse kameratene og det har vært slik i mange år nå.

På et annet vis kan jeg forstå sjalusien og usikkerheten din. Den kjenner jeg igjen på mine egne vegne. Jeg tenker med meg selv at det er fordi jeg ikke er så trygg på meg selv som han er på seg. Og fordi mine ekser har blitt hans venner fordi vi omgås i motsetning til hans...

Usikker på om jeg får fram poenget mitt her, men... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...