AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #21 Skrevet 24. juli 2017 Jeg tror heller det er journalister som er der inne fordi det er en sikker story der med jevne mellomrom. Anonymkode: 893c5...dfd
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #22 Skrevet 24. juli 2017 2 timer siden, rikoChett skrev: Det er et ganske spesielt emne. Det er litt for nært for litt for mange til at dette kan regnes som sosialt akseptabelt. Og ærlig talt, det er flere som han der jeg ikke gidder nevne der ute, i tankegods. Det er greit å få pst og de rette folka varslet. Hva synes du om folk som lager vitser om 9/11? Eller hva med vitser om korstogene? Det var mange som døde der også, og der er nok ganske sart for mange enda, men ser du alle oss vanlige mennesker fly til politiet for å anmelde vitser man ikke liker? Nei. Hvis det er slik at man ikke kan lage en vits om noe kun fordi noen kan bli støtt av det så kan man ikke lage vitser om noe som helst, for da trenger bare hvem som helst å si at de blir støtt av vitsen for så å få stengt ned personen som laget den sin rett til å ytre seg. Talker du ikke en simpel vits så scroll videre. Folk må slutte å plage politiet med latterlig nonsens og bortkasting av ressurser. PST har forresten allerede sagt ifra om at de har henlagt anmeldelsen. Anonymkode: 1b3d7...146 3
rikoChett Skrevet 24. juli 2017 #23 Skrevet 24. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva synes du om folk som lager vitser om 9/11? Eller hva med vitser om korstogene? Det var mange som døde der også, og der er nok ganske sart for mange enda, men ser du alle oss vanlige mennesker fly til politiet for å anmelde vitser man ikke liker? Nei. Hvis det er slik at man ikke kan lage en vits om noe kun fordi noen kan bli støtt av det så kan man ikke lage vitser om noe som helst, for da trenger bare hvem som helst å si at de blir støtt av vitsen for så å få stengt ned personen som laget den sin rett til å ytre seg. Talker du ikke en simpel vits så scroll videre. Folk må slutte å plage politiet med latterlig nonsens og bortkasting av ressurser. PST har forresten allerede sagt ifra om at de har henlagt anmeldelsen. Anonymkode: 1b3d7...146 Igjen,les det jeg skrev og ikke ting mellom linjene som ikke er der. Jeg er ikke i den gruppa, har null interesse av å være med der, jeg har heller ikke sagt noe om at jeg anmelder vitser, eller synes at det er nyttig å anmelde. Man må ikke anmelde for å si fra til pst om at den eller den virker som om de har ekstremist-tendenser. Ikke saus meg sammen med de folkene som har anmeldt, er du grei. 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #24 Skrevet 24. juli 2017 3 timer siden, rikoChett skrev: Igjen,les det jeg skrev og ikke ting mellom linjene som ikke er der. Jeg er ikke i den gruppa, har null interesse av å være med der, jeg har heller ikke sagt noe om at jeg anmelder vitser, eller synes at det er nyttig å anmelde. Man må ikke anmelde for å si fra til pst om at den eller den virker som om de har ekstremist-tendenser. Ikke saus meg sammen med de folkene som har anmeldt, er du grei. Mannegruppa Ottar har da for lengst servert tilstrekkelig med ekstremistiske uttalelser til at gruppa burde vært forbudt og mange av medlemmene tiltalt og straffet. Det er vel og bra med ytringsfrihet, men et sted må grensen gå. Gruppas systematiske hets mot kvinner og motarbeidelse av kvinnesak, samt mannssjåvinismen som legger for en dag, er langt ut over det som tåler dagens lys. Dette må sidestilles med rasisme og straffes deretter. Anonymkode: 44680...f45 2
Testosteron Skrevet 24. juli 2017 #25 Skrevet 24. juli 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel og bra med ytringsfrihet, men et sted må grensen gå. Anonymkode: 44680...f45 Hvorfor det? 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #26 Skrevet 24. juli 2017 Mannegruppen Ottar er en søndagsskole i forhold til Bonde og Tusviks podcast. Der fleiper de om seksuelle overgrep på barn, Utøya og mye mer. Merkelig nok slipper de unna.... Årsaken tror jeg vi alle vet. Anonymkode: ef409...3be 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #27 Skrevet 24. juli 2017 6 minutter siden, Testosteron skrev: Hvorfor det? Kjenner lett igjen den brukeren på skrivestilen, og det er bare å la det ligge, for det bare skrives mer og mer koko helt til man får den reaksjonen man ønsker. Bare et vennlig råd. Anonymkode: 8d571...a1f
Gjest BerntJohnny Skrevet 24. juli 2017 #28 Skrevet 24. juli 2017 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner lett igjen den brukeren på skrivestilen, og det er bare å la det ligge, for det bare skrives mer og mer koko helt til man får den reaksjonen man ønsker. Bare et vennlig råd. Anonymkode: 8d571...a1f Tenkte du på meg? Vel, det var ikke meg. Jeg kan godt skrive ting som setter kaffen og g-strengen i vrangstrupa på UiO jenter, men syns ikke det er innafor å tulle med uskyldige barn som ble drept. Det var en tragedie. Selv jeg har et visst moralsk kompass. De var barn. Endret 24. juli 2017 av BerntJohnny
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #29 Skrevet 24. juli 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannegruppen Ottar er en søndagsskole i forhold til Bonde og Tusviks podcast. Der fleiper de om seksuelle overgrep på barn, Utøya og mye mer. Merkelig nok slipper de unna.... Årsaken tror jeg vi alle vet. Anonymkode: ef409...3be Det finnes sikkert de som er enda verre enn mannegruppa Ottar. Jeg forstår imidlertid ikke hvorfor de slipper unna, selv om du sier at alle vet dette. Anonymkode: 44680...f45
herzeleid Skrevet 24. juli 2017 #30 Skrevet 24. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mannegruppa Ottar har da for lengst servert tilstrekkelig med ekstremistiske uttalelser til at gruppa burde vært forbudt og mange av medlemmene tiltalt og straffet. Det er vel og bra med ytringsfrihet, men et sted må grensen gå. Gruppas systematiske hets mot kvinner og motarbeidelse av kvinnesak, samt mannssjåvinismen som legger for en dag, er langt ut over det som tåler dagens lys. Dette må sidestilles med rasisme og straffes deretter. Anonymkode: 44680...f45 Nei. Utover den hetsen som noen få av gruppens medlemmer har mottatt og selv kommet med er det helt innenfor å komme med vitser og diskusjoner, selv om du sikkert blir støtt. At mange a dere er så hårsåre og ute etter å straffe andre fordi de sier ting du ikke liker forteller oss hvor viktig det er at dere aldri får den makten dere ønsker. 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #31 Skrevet 24. juli 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har klart det igjen..... stygge vitser om Utøya. Som de ikke kan eller vil fjerne. Skikkelig kjernekraft dette. De en nå anmeldt. Anonymkode: 9b178...a8c Jeg er selv medlemm av gruppa og ser ingenting gale. Ikke skjyld oå MGO. Er flere grupper som har lagt ut samme meme før MGO gjordet det og har enda drøyere memes. Sjekk ut "sinnsyke meninger" på fb. Der kan både kvinner og menn være med. De har helt samme utøya memes. Det har flere andre grupper også. Det er en lukket gruppe hvor menn er menn . Eneste grunnen til at det ble laget en sak av dette var oga en kjerring hadde prøvd å komme seg inn der disguised as a man. Og likte ikke det hun så der. BEGYNN Å GRIN! det er en lukket gruppe for menn og ikke hårsåre følelsesladde hysteriske østrogen bomber. Det er en grunn til at vi har gruppa. Så vi kan diskutere og snakke om hva vi vil uten at dere skal si deres mening eller gå helt av skaftet. Er bare til å politianmelde ivei. Men det kommer aldri til å skje noe. Alle har lov til å lage drøye utøya memes. Ingen skal bli jaktet av loven for det Jeg selv liker dank memes men syns uttøya memes er litt for drøyt og usmakelig. Men de har sin fulle rett om de vil Anonymkode: 79a3c...600 3
Gjest Axl Rose Skrevet 24. juli 2017 #32 Skrevet 24. juli 2017 Blir flau av at folk ikke tåler vitser en gang. Jævlig hårsåre folk er blitt da!! Jeg har mørk humor. Hvorfor er utøya mer grusomt å vitse om enn alt annet? Ingen synes det er morsomt at så mange døde og alle unntatt ABB og hans tilhengere synes det var grusomt. Men det er forskjell på vitser/spøk og virkeligheten. FÅ DET INN I HODET DERES. Så noen bli anmeldt for en vits? Lykke til med den Tror politiet har viktigere saker å ta seg av.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #33 Skrevet 24. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mannegruppa Ottar har da for lengst servert tilstrekkelig med ekstremistiske uttalelser til at gruppa burde vært forbudt og mange av medlemmene tiltalt og straffet. Det er vel og bra med ytringsfrihet, men et sted må grensen gå. Gruppas systematiske hets mot kvinner og motarbeidelse av kvinnesak, samt mannssjåvinismen som legger for en dag, er langt ut over det som tåler dagens lys. Dette må sidestilles med rasisme og straffes deretter. Anonymkode: 44680...f45 Kom deg tilbake på kjøkkenet kjerring Anonymkode: 79a3c...600 3
Gjest Axl Rose Skrevet 24. juli 2017 #34 Skrevet 24. juli 2017 Dette er det visse trenger For såre rumpehull.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #35 Skrevet 24. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mannegruppa Ottar har da for lengst servert tilstrekkelig med ekstremistiske uttalelser til at gruppa burde vært forbudt og mange av medlemmene tiltalt og straffet. Det er vel og bra med ytringsfrihet, men et sted må grensen gå. Gruppas systematiske hets mot kvinner og motarbeidelse av kvinnesak, samt mannssjåvinismen som legger for en dag, er langt ut over det som tåler dagens lys. Dette må sidestilles med rasisme og straffes deretter. Anonymkode: 44680...f45 Du hadde kanskje greid å komme opp med et eneste stakkarslig eksempel på dette også, og ikke bare feministisk oppgulp, sant? Anonymkode: 9f6db...a64 3
Ardwinna Skrevet 24. juli 2017 #36 Skrevet 24. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Forresten, er det noen som vet hvorfor de ikke lengre serverer is på utøya? Anonymkode: 9f6db...a64 Fordi det er dårlig business når ingen har lyst til å dra dit lenger?
Outlander Skrevet 24. juli 2017 #37 Skrevet 24. juli 2017 (endret) klarer ikke engang å klikke på linken og lese uten å se over på mitt barn som sitter her ved siden av meg trygg og i god helse uten å grine litt. Endret 24. juli 2017 av Outlander
Lanista1984 Skrevet 24. juli 2017 #38 Skrevet 24. juli 2017 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Har klart det igjen..... stygge vitser om Utøya. Som de ikke kan eller vil fjerne. Skikkelig kjernekraft dette. De en nå anmeldt. Anonymkode: 9b178...a8c Jeg pleier å være forsiktig med å dømme andre. Men en egen gruppe for bare menn? Med et så lite kreativt navn som Mannegruppa Ottar? Her tror jeg det er mye tresko og rumpesprekk:) Hva slags vitser var det snakk om? Noen som vet? Endret 24. juli 2017 av Lanista1984 feil 2
Ardwinna Skrevet 24. juli 2017 #39 Skrevet 24. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig i at den ikke er den beste av alle verdens vitser, men vil det si at den burde forbys og man bør politianmeldes og bøtelegges for å fortelle den? Anonymkode: 9f6db...a64 Nei, jeg synes ikke man skal politianmelde og bøtelegge folk for å ha dårlig/usmakelig humor. Uansett hva man vitser om eller spøker med kan det være noen som føler seg støtt eller krenket av det, så da måtte nesten alle vitser ha blitt straffbart å dele. Vi har ytringsfrihet og den synes jeg vi skal strekke oss langt for å beholde. Den burde ihvertfall ikke rokkes ved bare på grunn av usmakelige vitser. 2
Ardwinna Skrevet 24. juli 2017 #40 Skrevet 24. juli 2017 4 minutter siden, Lanista1984 skrev: Jeg pleier å være forsiktig med å dømme andre. Men en egen gruppe for bare menn? Med et så lite kreativt navn som Mannegruppa Ottar? Her tror jeg det er mye tresko og rumpesprekk:) 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå