Gå til innhold

~Dagbok~

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest baby-E

Godt å ha deg tilbake igjen :klem:

har nesten ikke vært her i påska jeg heller.. :sjenert:

det har jo vært så fint vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta
Så gøy å se deg igjen! Du har vært borte lenge' date=' gitt!! [/quote']

Jeg vet, jeg vet, laaang ferie. Skal det være så skal det være vettu ;)

Takk takk Kafkagutten :kose: Skal suse innom dagboka di på vei ut herfra, som vanlig ;)

Hmf, u know me to well :roll:

Du er ei god jente du Tubby.Godt du tar vare på meg :klem: Jeg kan ikke sitte lange periodene foran pc`n merker jeg, håper bare ikke det blir på samme måten med studiene. Får jeg ikke sittet med dem vil det bli langtsomt å være Alwa fremover gitt.

Tusen takk Baby :klem2: Tror ingen er sutrete for at du foretrekker finværet fremfor KG jeg ;)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jeg kom ikke i gang med det jeg tenkte jeg skulle gjøre på studiene i dag, men jeg fikk rydda i gamle tegninger og papirer fra tidligere oppgaver og satt dem på plassen sin i permen.Nå var det en stund siden sist så det var nok arbeid det også :roll:

Har kost meg hjemme i kveld etter at jeg var hos mamma og pappa og spiste middag der. Fikk flytta med meg resten av tingene mine og undulaten. Virker ikke som om han har tatt noen skade av flyttinga hit og dit, for han sitter nå i hjørnet sitt og skravla går, som vanlig :ler:

Har ryddet bort og på plass "flyttelasset" mitt og sett premieren på den norske versjonen av ekstrem oppussing. Syntes det var en fin episode jeg, så koselig å se reaksjonene til ungene og mammaen.Tenk å kunne gjøre noe så stort for noen andre mennesker :-)

Fikk en ganske stor pappeske fra mamma i sted som hun har kjøpt på Ikea til oppbevaring av studiene mine. Nå har jeg bare 1 bord her så studiene blir nok kasta litt opp og ned fra bordet her ved plassbehov, da er det fint å kunne samle dem et fast sted så jeg vet hvor de ligger.

Hun er så bekymra stakkars,for at jeg skal bli ensom her. Nå bor de bare et par minutter i bil unna da :ler:

På onsdag da jeg skal på røngten blir både mamma og pappa med meg og minste bror min har fri han også, og lar vel neppe en slik sjanse gå fra seg, så da blir det storbytur på familien.

I morgen skal jeg opp i grei tid.Selv om jeg ikke kom meg på jobb igjen skal jeg forsøke å fylle dagene mine med litt mer enn før likevel. Få inn litt rutine igjen, for det sklir ofte ut når man går sånn.

Så i morgen skal jeg:

~skrive brev til "sønnen" min som har bursdag den 5 april.

~rydde og vaske matskapet mitt

~på butikken å handle div.

~på jobben å levere sykmelding

~jobbe med studiene

~bestille flybilletter til Bergenstur

~også skal jeg ut å gå 2 turer om dagen. En etter frokost og en på kveldingen før leggetid.

Jeg er ikke i form til å gå tilbake til treningen jeg bedrev før jul, men jeg kan jo forsøke å komme litt i gang igjen ved å øke aktivitetsnivået mitt.

På den måten blir det ikke så tøft den dagen jeg kan begynne igjen, dessuten kommer jeg meg ut.

Nå er jeg jo tilbake til leiligheten og går her hjemme alene, tror det er viktig at jeg kommer meg ut litt da.

Men må jo selfølgelig se an dagsformen.Går det ikke så går det ikke.

Men nå skriker ryggen etter å strekke seg og skuldra tøver værre en værst, så da jumper jeg i seng.

Sov godt alle sammen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Alle er innom her med godord, du virker til å være ei flott jente (eller dame om du helst vil, hehe).

Så jeg er også innom, bare for å si hei, og god natt.

Ha en fin uke selv om du er sykmeldt, ta vare på deg selv!

- lillesky

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

~

Hei Lillesky :vinke: Så koselig at du stakk innom og tusen takk for fine ord :klem:

Ha en fortsatt fin dag selv :-)

Var oppe klokka 9 i morges,grei tid synes nå jeg :roll: Nå er det frokost foran compen med Thomas Dybdal på radioen og knerten i full vigør i hjørnet her.

Snedig at man kan bli så glad i et så lite dyr. Han gjør jo ingenting egentlig, bare sitter der og piper :ler:

Vel, det er nå ikke helt sant da.Han er proppfull av personlighet selv om han ikke er så stor. Han kjefter på politikere på tv`n, synger og danser,koser med de små hårene på handa mi,nusser meg på nesa og pynter seg fælt for mamman sin ;)

Nå har jeg skrevet huskeliste for dagens innkjøp. Tenkte jeg skulle lage meg en salat med grove scones til i dag.Må bake sconesene først og tenker jeg dobler oppskrifta så kan jeg fryse noen. De er jo så fine å ha til supper også. Jeg gleder meg til å spise litt sunt igjen for det har sklidd skikkelig ut etter jul. Å etter at pappa fikk problemer med hjertet har jeg tenkt mer og mer over viktigheten av å ta vare på kroppen sin.

Jeg skjønner det egentlig ikke helt for jeg har alltid sett for meg at mennesker med slike problemer ofte er overvektige og lite aktive, men det stemmer jo ikke med pappa.Han har alltid vært flink til å aktivisere seg, noen ganger for mye (problemet har ingenting med dette å gjøre da), og slank er han også.

Sånn er det å ha fordommer.

Det var tungt å legge seg alene i senga i går kveld.Ingen som hold rundt meg,nussa meg i nakken og sa god natt :-( Man venner seg fort til å være 2.

Huff så forferdelig det må være den dagen ektefellen ens dør.Kanskje man har levd sammen i 60-70 år, og plutselig er ikke den personen der lengre.

Kanskje det er grunnen til at mange eldre "følger hverandre" altså dør med korte mellomrom?

Ikke sov jeg så godt heller.Våknet flere ganger i løpet av natta.Men han ringte jo å sa god natt i går da :wink:

Nå skal jeg gå til jobben med sykmeldingen og ned i byen med dagens gjøremål.Ute er det flere +grader men ingen sol.Ha hatt fint vær i 2 uker nå da,så man skal vel ikke klage.Bare se frem til at den titter frem igjen :-)

Skuldra er heller ikke bra i dag og det verker i den andre.Men jeg tror det kommer av at jeg er litt stiv å støl i den.Jeg bruker den mer nå for å avlaste den andre, sikkert mange uvante bevegelser kan jeg tenke meg.

Ha en fin dag :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Da var sykmeldingen levert.Sjefen har pappaperm denne uka, så jeg fikk ikke truffet han.

Etterpå gikk jeg til byen og handlet mat.Kjøpte masse frukt og grønt i dag.Men det ble alt for mye å bære med seg hjem,spesielt med bare 1 skulder i bruk så turen hjem var laaaang.

Etterpå var jeg så sliten at jeg la meg i senga og leste litt før jeg sovna. Opp igjen og bakte grove scones og rørte i sammen en salat med mais,paprika,agurk,fetaost og kryddercrutonger.Kjempe deilig :-)

Til kvelds tenkte jeg å lage meg en fruktkompott.Har kjøpt inn pærer,kiwi,honningmelon,druer og epler.Sammen med litt vaniljesaus blir det jammi jammi.Og sunt og godt, sett bortfra vaniljesausen ;)

Formen er heller dårlig.Jeg er sliten og slapp.Skuldra går det greit med så lenge jeg ikke bruker den for mye. Resten av kvelden tenkte jeg at jeg skulle rydde og vaske matskapet,sitte med fag, gå en liten tur til og få med meg homsepatruljen. Kanskje jeg setter meg ned og får med meg Fagerstrand også, men jeg klarer ikke å sitte rolig å se den tufsen Reidar og dama hans.Har vanskelig for å tro at dette er voksne mennesker :roll:

Men litt humoristisk å se på likevel :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, for en deilig mat du lager! :sikle: Jeg skal skrive ned og lage sånn jeg og.

Du får kose deg så mye, og ta vare på deg selv. Bli frisk!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

:ler: inget å takke for det ~Alwa~ Klart man blåser på vonde steder dersom du har det vondt :) Bare hyggelig :)

pust.. litt sliten nå, så et hei til deg før jeg pleier meg selv litt :)

Godt å ha deg tilbake her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

~

Var innom her i går kveld og skrev nattainnlegg, men da jeg skulle poste det låste maskina seg så da ble det ikke noe :-?

Fikk ikke tid til å vaske skap i går. Jeg var ute å gikk og kom hjem til Fagerstrand.Homsepatruljen ble det ikke på meg,for det var den norske versjonen :tunge1:

Derfor satt jeg meg ned med studiene i stedet så jeg kom litt lengre på dem.

Jeg lå til nesten 10.30 i dag :oops: så jeg tenkte jeg skulle gå en tur nå for å sparke dagen i gang.

Så blir det studier før middag.Må vel prøve å få tatt matskapet i dag,også skulle det blitt støvsuget her igjen og vasket opp.Men får ta det litt etter hvert.Jeg har tross alt nok tid å ta av, så ingen grunn til å stresse :wink:

Må bare beklage at det ikke blir mange innlegg i andres dagbøker nå, men skuldra fikser det rett og slett ikke.

Å sitte med studiene går greit en stund.Kansje fordi skuldra har en litt annen stilling når jeg sitter her ved compen.Ikke er det godt å gå heller for jeg kan ikke bruke arma stort så den henger nå bare der,og det er den tydeligvis ikke helt fornøyd med :-?

Og den venstre er stiv og støl for jeg bruker den stort sett til det meste nå.Skal rett se jeg ender opp som skeivhendt den dagen jeg er bra igjen :ler:

Snakket med kjæresten i går kveld.Det var visst flere som hadde hatt en ensom stund ved sengetider søndag kveld, og sovet dårlig hadde han også.Våknet flere ganger i løpet av natta. Spookey :o

Litt spent på posten for ligninga er kanskje med der.Er vel ikke snakk om om jeg blir skyldig, men heller hvor mye :roll:

Jeg trooor ikke det er så mye, men jeg har nå tatt feil før også jeg. Lønner seg å ha kontroll på sakene gitt :-?

Takk til Lillesky,Kafka og Fisken for hilsen :klem:

Ha en fin dag :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg blir vel skyldig jeg også.. :roll: Tør ikke åpne.

Håper formen snart blir bedre snuppelupp.

:klem: :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg slapp unna i dag Bustis, egentlig like greit men må jo ta det før eller siden likevel :roll:

Takk for hilsen vennen min :klem:

Det ble ikke vask av matskap i dag heller.Gikk en tur til byen og handlet meg noen nye skrivepenner og rutete A4ark til studiene.Da jeg kom hjem lå jeg på senga litt før jeg satte meg ned med fag og ble sittende til utpå kvelden. Hadde en del småpauser for å avlaste armen litt, men det gikk stort sett greit.

Fikk gjort en god del faktisk, så det går jo fremover.

Har tenkt mye i dag på undersøkelsen i morgen.Kanskje ikke så mye på selve undersøkelsen men mest på resultatet.For selv om nevrologen mente sjansen for svulster var liten så kan man jo aldri vite. Og hva om det er det?

Skal ærlig innrømme det trillet noen tårer i dag, både av den grunn og fordi jeg er så uendelig lei nå.

Lei av å bare gå hjemme, av å ikke få trent skikkelig, av å være i elendig form og ikke ha noe som helst energi til overs. Jeg skjønner ikke hvordan dette skulle gått om jeg hadde hatt barn nå? Jeg har jo såvidt energi nok til å holde meg selv gående.

Nei, det har blitt mange negative tanker de siste dagene. Sikkert litt kombinert med at gutten min er borte igjen. Det tar alltid litt tid før jeg venner meg til at han ikke er her lengre.

Har snakket med han 2 ganger på tlf. i kveld.Gode gutten min :hjerte:

Gikk en tur senere på kvelden også.Er skikkelig sliten når jeg kommer inn igjen, men det er godt å få litt friskluft og rørt litt på seg. Etterpå vasket jeg opp og støvsugde før jeg så Frustrerte fruer,Joey og Kongen av Queens.Koste meg med knekkebrød og varm deilig te til.

Nå skal jeg hoppe til sengs.Har en lang dag foran meg i morgen og skal opp tidlig. Sove godt alle sammen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta godt vare på deg selv. Kroppen din er viktig, du skal jo ha den lenge. Så ikke ha dårlig samvittighet for de hersens skapene. :wink:

Lykke til på undersøkelsen i morra. Håper alt går bra!

Skjønner godt at du savner gutten din. Heldige meg, jeg bor sammen med min. :hjerte: Men hver gang jeg reiser bort så savner jeg han fra første dag. Det er litt godt å savne også, det holder kjærligheten ved like.

Selvangivelsen ja... Min kom i dag. Foreløpig restskatt (på nesten 8000!), men det er noen poster som de (som vanlig) har glemt, nemlig gjeld. Så da blir det ikke så ille.

Håper du slipper unna restskatt! Det er jo lov å håpe iallefall.

Ha en riktig god natt, og igjen lykke til så mye i morra!

Si i fra hvordan det går da!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har tenkt masse på deg i dag,og krysset både fingrer og tær.

Håper det går fint med deg. :klem::kose: :klem2:

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Teletubbien

:trøste:

Kjære lille Alwa-vennen.....

Skjønner godt at du føler deg utbrent, sliten, lei og trist.... Det er ikke så greit, selv ikke når man heter Alwa - og er en eneste kjempesnusk :kyss:

Tror nå egentlig at du hadde hatt best av å være her hos meg en stund jeg :Nikke: - skulle tatt så godt vare på deg at åååå :klem:

Håper det går superfint med deg på undersøkelsen vennen, dette skal gå så bra at :enig_animasjon:

Skjønner godt at du savner Snuppen, selv om - eller kanskje fordi - han nettopp var hjemme så lenge :roll: - la oss håpe ting snart går i orden, så dere kan bo sammen og være orntli samboere :wink:

Restskatt ja... Hulemannen er besatt til å bli skyldig på den slags :sur: men denne gangen har han hatt inntektsgivende arbeid i utlandet iløpet av året og skal ikke levere før til høsten :roll:

Selv ble jeg skyldig 3000 kr. Men jeg visste det jo egentlig... Har noen fradrag - for kjøring- som skal føres opp, så jeg håper det går drastisk ned da.... Sure penger spør du meg :-?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når man føler seg utbrent - så er det bare en ting å gjøre ~Alwa~ og det er å slappe av. Virkelig slappe av.

Man pleier jo å si at det aldri er godt å gjøre ingenting, men i et slikt tilfelle så synes jeg det er tull. Vel - jeg mener ikke det så 'sterkt', bare at det er lov å legge seg ned noen ganger, å bare 'gi litt opp'.

Med 'gi litt opp' så mener jeg ikke 'gi opp' som i å 'gi opp'

:o

(eh.. :roll: )

Neida - jeg mener at det er lov å ikke ta alle ting man har 'lovt' på en og samme gang. Ansvarsfølelse og slikt. Det beste man kan gjøre noen ganger er å bare slappe litt av. Jeg hadde en kjempe flink sjef en gang som lærte meg det. Å ville for mye er ikke alltid bare bra.

Dette går fint! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesta

~

Du må ta godt vare på deg selv. Kroppen din er viktig' date=' du skal jo ha den lenge [/quote']

Jeg vet Lillesky, men enkelte ganger blir jeg litt motløs for den er alt annet enn lett å leve med. Jeg skal pleie den litt ekstra i morgen.Kanskje den hører bedre etter meg da ;)

Tusen takk for hilsen.Du er en omsorgsfull jente du :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

heisann kjære, kjære vennen min! :klem2:

Jeg har ikke glemt deg selv om jeg ikke har skrevet på en liten stund. Jeg er innom og titter og leser hver eneste dag, men har liksom ikke tid til å sett meg ned og skrive.

Håper virkelig det "bare" er litt virus, som har fortomlet seg bort på deg, og ikke no annet dumt. Krysser fingrene for deg, ~Alwa~!

Nå syns jeg virkelig du bare skal ta det helt med ro, og slappe av! Så går nok dette her bra!

Husk at jeg er her, om du skulle trenge meg da!

en stor, god og trøstende :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at det går bra på undersøkelsen, og så er jeg enig med Lillesky, drit i de hersens skapene.. :ler:

Håper du har hatt en fin dag, og får en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...