Kittykat Skrevet 24. juli 2017 #41 Skrevet 24. juli 2017 Du stiller henne et ultimatum. Hun skaffer seg enten hjelp til sinnet sitt og for å bearbeide det som skjedde i barndommen hennes eller så tar du barna og går fra henne. Ja, det er ikke beste måten å gjøre ting på, men absolutt ingen "normal" og oppegående person tar en kniv til halsen sin og truer med å drepe seg selv, foran barna sine. Hun har det sikkert ikke lett hun heller, men hun må likevel få vite at dette ikke er greit. Hva kommer barna til å huske? 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #42 Skrevet 24. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo men Ts har mest sannsynlig ikke kunnskap om sykdommen da han godtar at diabetikere er ustabile i humøret. Jeg har blitt angrepet flere ganger i det de får følinger, men det er ikke "vanlig" og kommer ikke som en reaksjon på konfrontasjon etter min erfaring. Det er noe man ser tegnene på om man kjenner brukeren/pasienten/hva som helsten. Det at han spekulerer i dette viser igjen at han ikke har kunnskap om sykdommen. Han burde få møte med noen med god kunnskap, finnes egne leger/sykepleiere for diabetes som kan rådføre her. Jeg har så vidt rørt borti sykdommen i psykiatri, så jeg er langt fra noen ekspert. Det var egentlig enda ett poeng! De jeg har møtt med den type utagering+dia er ofte i psykiatrien. Anonymkode: 0b53e...18f Ja, han bør absolutt snakke med en endorinolog (spesialist i hormonsykdommer) med diabetes som fordypningsområde siden diabetes er en hormonsykdom. Han sier hun ofte har føling noe som tyder på en at sykdommen ikke er så godt regulert som den kan bli, - men, det er en annen problemstilling enn sinnet/aggresjonen. Det er ikke slik at diabetes er en aggressiv sykdom. Her er antageligvis noe som er mer knyttet til psykiatri enn til tradisjonell medisin for aggresjonen. Jeg lurer på om hun har vært likedan hele veien, også før og etter at barn nr.1 ble født eller om dette er noe som kom etter barn nr.2. Anonymkode: 75277...622 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #43 Skrevet 24. juli 2017 Det her minner mer om en ustabil personlighetsforstyrrelse enn en konsekvens av diabetesen...folk med ustabil personlighetsforstyrrelse har ofte fler forsøk/trussel om å ta livet sitt bak seg. Om de gjør alvor ut av truslene sine så er det som oftest ett uhell og ikke med vilje siden de er svært manipulerende og bruker trussel om selvmord som ett verktøy for dette. Hun vil aldri forandre seg. Ta med deg ungene å løp så fort du kan. Hilsen en som ikke kan si at han jobber innen relevant felt fordi det er ett brudd på forumsreglene.... Anonymkode: c95fa...7ce 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #44 Skrevet 24. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt sykt hvordan slike ting bagatelliseres når det gjelder damer. Jeg har aldri skrevet i slike tråder som dette, men her er det vel åpenbart at mor trenger hjelp og må få tid alene. Du må gå. Så kan hun ta seg av barna når hun blir frisk. Anonymkode: d8813...bb4 Det kan være et par troll i tråden, men utenom de har INGEN bagatellisert dette fordi hun er dame. Vold er vold uansett. Det å true med å ta livet sitt er også en form for psykisk terror. Så enten er hun så syk at hun kan ta livet sitt, og da trenger hun hjelp. Eller hun bruker jeg skal ta livet mitt som en trussel, og da trenger hun også hjelp. Uansett hvordan man vrir på dette så trenger hun hjelp. Folk må huske på at dette er en mann i krise. Barna, han selv og dama står i fare. Bare husk på at dette er ikke lett for han heller. Og til TS du burde ikke stå alene i dette. Anonymkode: b651d...f6e 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #45 Skrevet 24. juli 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo men Ts har mest sannsynlig ikke kunnskap om sykdommen da han godtar at diabetikere er ustabile i humøret. Jeg har blitt angrepet flere ganger i det de får følinger, men det er ikke "vanlig" og kommer ikke som en reaksjon på konfrontasjon etter min erfaring. Det er noe man ser tegnene på om man kjenner brukeren/pasienten/hva som helsten. Det at han spekulerer i dette viser igjen at han ikke har kunnskap om sykdommen. Han burde få møte med noen med god kunnskap, finnes egne leger/sykepleiere for diabetes som kan rådføre her. Jeg har så vidt rørt borti sykdommen i psykiatri, så jeg er langt fra noen ekspert. Det var egentlig enda ett poeng! De jeg har møtt med den type utagering+dia er ofte i psykiatrien. Anonymkode: 0b53e...18f Jeg har ikke DM, men får følinger av og til (kalles reaktiv hypoglykemi) i forbindelse med trening og jeg går da ikke bananas av den grunn, eller i alle fall ikke på andre mennesker. Jeg blir bare ekstremt sulten, skjelver, svetter noe voldsomt og utrolig svimmel og rar. Om det er ille nok blir allmenntilstanden redusert og jeg klarer ikke tenke og blir nærmest apatisk. Jeg har også vært borti en hel masse pasienter med DM (uten psykisk sykdom) og ingen har blitt aggressive under føling. Anonymkode: 1a739...694
Gjest Råkkenråll Skrevet 24. juli 2017 #46 Skrevet 24. juli 2017 21 timer siden, Per30 skrev: Diabetes type 1, har ofte føling og blir aggressiv Herregud, dette var virkelig ille å lese. Imorgen må du ta kontakt med fastlege, helsestasjon og krisesenter. Få hastetime, og be om råd fra barnevernet. Se for deg at noen andre hadde fortalt deg om tilsvarende situasjon, bare at mannen i forholdet gjorde det samme. Ville du rådet personen til å bli? Hun er ikke bare skadelig for deg, men for barna - dette er traumatiserende for dem og gir skader. De må bort fra henne, og det at hun har diabetes har ingenting med saken å gjøre. Hun har ikke foreldreevner - og er voldelig. Hun må ikke ha ansvar for dem alene, og kan ikke ha samvær uten oppsyn fra andre. Du MÅ gjøre det - helst idag med en gang. Ikke fortell henne om noe på forhånd, bare dra uten å ta med deg mer enn ytterst nødvendig. RIng gjerne familien din, som kan ta seg av barna mens du henter ting(og IKKE dra dit alene).
ViljaH Skrevet 24. juli 2017 #47 Skrevet 24. juli 2017 Du må kreve at hun gjennomfører behandling for sinnemestring før du vil vurdere å fortsette samlivet for slik kan dere ikke ha det som familie. Kanskje best å si fra om dette kravet på familievernkontoret. Du kan ta en time der først bare du hvor du forklarer ståa helt ærlig, og hva målet er.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #48 Skrevet 24. juli 2017 Vil råde deg til å unngå noen som helst konfrontasjon og ta med barna til et trygt sted. Dvs hvor hun ikke er. Du kan kontakte krisesenteret i din kommune. Du høres meget medavhenging ut. Ingen med føling truer gjentatte ganger med å ta selvmord. Dette er psykisk vold. Partneren din er helseskadelig for seg selv, deg og barna. Som forelder og voksen har du en plikt å beskytte barna dine mot skadelige personer selv om det er moren dems. Det er lovstridig å ikke gjøre det og da mister ikke bare moren barna men du også. Dette er så ille at hadde barnevernet sett dette hadde antagelig barna blitt omplassert i beredskapshjem øyeblikkelig!Du virker ikke særlig parat til å beskytte barna dine. Du virker å være helt i hennes vold. Det at hun truer med selvmord ?!Det er ikke ditt ansvar. Det som er ditt ansvar er å beskytte barna dine. Råder deg til å unngå konfrontasjoner nå,kom dere vekk så kan du skaffe hjelp til dere på avstand. At dette skal løses med en "godsnakk"det skjer ikke. Våkn opp!dere ødelegger barna fullstendig. Hun med sine raseri anfall og du med din unnlatenhet! Anonymkode: 7d7eb...1de 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #49 Skrevet 24. juli 2017 22 timer siden, Per30 skrev: Umulig å snakke sammen om det når hun er rolig, skal ingenting til før det koker over for henne.. Så eg eg er forsiktig pga ungene. Har vært flere episoder, men er første gang ho henter en kniv. Har ikkje vært deprimert som eg vet om, men er noe om fortiden hennes som er grunnen til sinnet. Det nevnte ho under denne krangelen, men nekter å fortelle. Politiet var innlandet, noe mer vet eg ikkje. Du kan jo ikke leve sånn. Gå på tå hele tiden i frykt for at hun skal klikke... Har du ikke noe familie du kan ta med seg barna og søke tilflukt hos? Høres ut som volden eskalerer og det kan bli farlig for dere Anonymkode: ed279...a9e
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #50 Skrevet 24. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan jo ikke leve sånn. Gå på tå hele tiden i frykt for at hun skal klikke... Har du ikke noe familie du kan ta med seg barna og søke tilflukt hos? Høres ut som volden eskalerer og det kan bli farlig for dere Anonymkode: ed279...a9e Vet at det kanskje er vanskelig å se det selv forresten, det er lett å bagatellisere når man blir utsatt for vold, eller at man ikke tror partner kan bli farlig... Men fra utsiden så høres dette veldig alvorlig ut så synes du skal ta rådet fra flere om å komme deg vekk. Anonymkode: ed279...a9e
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #51 Skrevet 24. juli 2017 Ungene kan ikke vokse opp i et hjem som er sånn som du beskriver, så du må rett og slett ta ungene og gå dersom dette ikke endrer seg. Hva slags hjelp får hun til å kontrollere diabetesen? Går hun jevnlig til en dyktig diabetessykepleier? Har hun pumpe/kontinuerlig blodsukkermåler? Jeg tror nok også at dette skyldes mer psykiatri enn diabetes, så det å få bedre kontroll over blodsukkeret er bare en liten del av hva hun trenger. Anonymkode: 87208...3f9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #52 Skrevet 25. juli 2017 På 24.7.2017 den 1.29, Per30 skrev: Er veldig klar over at noe må gjøres, men vet eg aldri får ho med i terapi.. Men skal ringe familievernet i morgen å spør om råd. Var det eg ville når det skjedde, men da truet hun med å ta livet sitt om eg gjorde det Av hensyn til spesielt barna må du skaffe dere en time til Familievernkontoret i går. Du må fortelle der hva som har skjedd. Det er svært skadelig for barn å være vitne til slikt! Barna må skjermes mot sin mor...de kan ho ha samvær under overvåkning, slik at barna er trygge når de sees. Anonymkode: 237a7...6a3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå