Gå til innhold

Kjipt å være attraktiv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, hocane skrev:

Mene er biologisk programmert til å gå etter utseende, det er ikke noe vi kan gjøre noe med.

Blir feil å kritisere menn for å gjøre hva naturen forteller dem å gjøre.

Skal vi gjøre det samme med kvinner da? Kritisere kvinner som går for menn med bedre jobber enn menn med bedre personlighet, men mindre gode jobber.

Hahaha. Går ikke EN tråd i denne stilen uten at biologi må nevnes. Det er så svada. Dessuten, dere kritiserer jo kvinner hele tiden for å bare "bry seg om status", noe som er bullshit. Svært få er sånn, og de aller fleste menn med draget/kjæreste har alminnelige jobber, men de har noe som heter sosiale antenner og en god personlighet :)

Anonymkode: 726f4...43f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minesveiper
På 7/23/2017 den 2.30, AnonymBruker skrev:

Mange menn(både single og opptatte), ser i min retning. De fleste guttevenner jeg har hatt har jeg måttet kutte ut, da de egentlig var interessert i noe mer.. Veldig skuffende og ødeleggende for meg rent vennskapelig.

Utrolig mange kvinner vil heller ikke være venner med meg, og fryser meg ut. Jeg har også blitt utsatt for stygg baksnakking.

Dette er livet for de som er heldig med utseendet.

Anonymkode: 3a92d...020

Jeg var med en som hadde det slik, og jeg så hvor tøft det var for henne. Spesielt siden hun var av den sosiale typen som ønsket og hadde behov for å ha venner i livet sitt. Det blir vanskelig å åpne seg, og stole på andre etter hvert når man har opplevd å bli skuffet så mange ganger. Vanskelig situasjon å være i som ikke har en enkel løsning. Jeg tror man bare må havne i riktig miljø, men det er lettere sagt enn gjort.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sånn livet er for alle pene piker, det er sånn livet var for deg.

Jeg og har alltid vært hun pene, blitt sjekket opp overalt, og klådd på, men jeg har alltid hatt mange venner, fordi jeg har en bra personlighet, og behandler andre mennesker bra. Men for 2 år siden ble jeg syk, og grunnet medisin, så har jeg både gått opp i vekt, og jeg blir pløsete, hoven og rød i ansiktet, gjerne flekkvis. Og jeg kan love deg, at jeg vil mye heller være hun pene jenta. Jeg er singel, og gikk fra å kunne velge og vrake i menn. Til at nå, får jeg ingen av de mennene jeg vil ha.

Anonymkode: 4b00f...114

Det er dette som er trade-offen da. Det blir kanskje lettere å få seg venner fordi nå er man ikke lenger en stor trussel for potensielle venninner, og mennene en møter blir ikke forelsket like lett så det er lettere å inngå vennskap med dem.

Du er i en noe unik posisjon for du har på en måte opplevd hvordan livet er når man er pen, og nå får du oppleve hvordan det er for normale folk. Når man ikke er pen blir det flere avvisninger og mindre opperksomhet. Man må kjenne mer på ensomheten man opplever av å ikke ha en partner. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2017 den 9.01, AnonymBruker skrev:

Hva er motivasjonen for å gjøre seg fin hvis ikke man vil at andre skal se det? Du sier det er for din egen del, men du går jo ikke å ser på deg selv? Føler du deg bedre når du er sminket og pyntet? Hvorfor det - hvis du hater oppmerksomheten det gir?

Anonymkode: 6d77d...55d

For å føle meg vel :P Jeg føler meg mer vel i en fin kjole og sminke, enn i joggebukse, fett hår og ingen sminke. Jeg elsker klær og å style meg selv. Blir glad av det. Hvorfor kan jeg ikke kle meg og sminke meg som jeg vil uten å få uønsket oppmerksomhet? Kan som sagt ikke mannfolka lære seg å oppføre seg heller?

Anonymkode: e2228...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, hocane skrev:

Mene er biologisk programmert til å gå etter utseende, det er ikke noe vi kan gjøre noe med.

Blir feil å kritisere menn for å gjøre hva naturen forteller dem å gjøre.

Skal vi gjøre det samme med kvinner da? Kritisere kvinner som går for menn med bedre jobber enn menn med bedre personlighet, men mindre gode jobber.

Men menn er ikke biologisk programmert til å behandle meg som en gudinne samtidig som de tramper ned alle andre kvinner rundt de. Tillegge meg evner jeg ikke har bare fordi de liker utseendet mitt. Det er patetisk, og sånne menn mister man respekten for, og de er det dessverre mange av.

Anonymkode: b4f8a...e53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men menn er ikke biologisk programmert til å behandle meg som en gudinne samtidig som de tramper ned alle andre kvinner rundt de. Tillegge meg evner jeg ikke har bare fordi de liker utseendet mitt. Det er patetisk, og sånne menn mister man respekten for, og de er det dessverre mange av.

Anonymkode: b4f8a...e53

Samme skjer med menn. Attraktive menn blir tillagt evner de ikke har. Det er nok menneskelig at kjærlighet gjør blind. 

Anonymkode: fb3f0...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt
På 7/25/2017 den 7.52, AnonymBruker skrev:

Mistet helt klart mye av respekten for menn da jeg var tenåring. Kunne gjøre hva som helst og de forgudet meg likevel, så så jeg meg i speilet og likte ikke den personen jeg var.
Det jeg synes er kjipest med å være pen er hvordan andre behandler en. De tilegner deg så mange egenskaper du ikke har kun fordi de liker hvordan du ser ut. Jeg er lei av å høre menn si at jeg er så fantastisk, så unik. Jeg er helt alminnelig, kanskje til og med litt kjedelig. Jeg har venninner som er fantastiske, men de blir ignorert og forbigått fordi menn er så opphengt i utseendet at de absolutt skal bort til meg eller andre.

Anonymkode: b4f8a...e53

En del av the halo effect 

https://en.wikipedia.org/wiki/Halo_effect

På 7/25/2017 den 10.17, hocane skrev:

Jeg er alltid selv svært kritisk til folk som mene de selv er pene.

Ta av deg sminke sier jeg så kan jeg avgjøre om du er pen eller ikke.

En ting er å være pen i forhold til snittet, en annen er å være pen i forhold til en overliggende ide om optimal skjønnhet som er nærmest uoppnåelig for normale mennesker. Det er gjerne mer av den sistnevnte mennesker forsøker måle skjønnhet etter, noe som betyr at "ingen er så pene som de tror". Mens i praksis så er det nok å være pen i forhold til snittet for å oppleve de positive effektene fra et pent utseende, dvs bli behandlet bedre osv. Hvor pen man må være for å merke forskjellbehandling er nok meget feilvurdert. Man trenger ikke se ut som en 10/10 

Endret av Parkeringsvakt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Pene som sliter? Det var dagens.

Pen vs alminnelig - jeg syntes det å være alminnelig er også pent, så kanskje du sikter mot de som er utrolig vakre? 

Jeg føler derimot at mye av dette "jeg er så pen så ingen liker meg eller vil bare ha meg i senga" går på hva slags signaler man sender. Jeg kjenner flere pene jenter med flere guttevenner...men de avgir friend-vibes og setter grensen fra starten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2017 den 19.19, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som liker å være pen? 

For min del vil jeg si det motsatte ... fytti grisen så mye uønsket oppmerksomhet man får, og ikke minst hva mange føler seg berettiget til. Jeg tror det er bedre å være alminnelig.

Hva er gøy med å få oppmerksomhet egentlig?  

Anonymkode: 70fe5...bd7

Uønsket oppmerksomhet i hvilken sammenheng da? På byen, gaten, butikken, skolen, arbeidsplassen? Hvordan er den plagsom? Jeg synes norske menn er veldig flinke til å ikke gi uønsket oppmerksomhet i forhold til menn i andre land så ser ikke helt problemet? Er det når de er fulle? Du må nok utdype mer. Noen kvinner derimot er flinke til å få oppmerksomhet gjennom klesstil, sminke, sko og fargevalg. 

Anonymkode: dacbe...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2017 den 10.11, Gardermobanen skrev:

Man kan ikke si på KG at man er attraktiv uten å få høre "du er ikke så attraktiv som du tror".

Det er fordi det er vanskelig å forstå. Til og med modeller sliter med selvbilde. Hvordan kan vi da tro på at en på kvinneguiden har det så vanskelig? Det er jo bare å tone ned utseende sitt da. Slutte å farge seg blond hvis det er det som er problemet, mindre sminke etc. Høres merkelig ut. For allt vi vet er det en tulletråd. Det har vært flere slike tråder tidligere. 

Anonymkode: dacbe...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2017 den 14.22, AnonymBruker skrev:

For å føle meg vel :P Jeg føler meg mer vel i en fin kjole og sminke, enn i joggebukse, fett hår og ingen sminke. Jeg elsker klær og å style meg selv. Blir glad av det. Hvorfor kan jeg ikke kle meg og sminke meg som jeg vil uten å få uønsket oppmerksomhet? Kan som sagt ikke mannfolka lære seg å oppføre seg heller?

Anonymkode: e2228...2f1

Da trenger du å lese litt om det sosiale spillet mellom kjønnene. Kvinner som bruker mye tid og krefter på utseende gir mer signaler om at de ønsker en kjæreste enn de som er mer avslappet. Dette fanger menn opp. 

Anonymkode: dacbe...cec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det godt! Jeg er alminnelig - og synes det er ekkelt med tilnærminger og uønska oppmerksomhet de gangene jeg får det. Om jeg hadde måttet oppleve det stort sett hele tida, hadde jeg blitt dødsflau ! Vet aldri hvordan jeg skal reagere og blir bare rød! :/

Anonymkode: 7af16...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da trenger du å lese litt om det sosiale spillet mellom kjønnene. Kvinner som bruker mye tid og krefter på utseende gir mer signaler om at de ønsker en kjæreste enn de som er mer avslappet. Dette fanger menn opp. 

Anonymkode: dacbe...cec

Igjen, de menn som er slik kan heller lære seg å ikke oppføre seg som neandertalere som ikke klarer å styre sine lyster.

Anonymkode: e2228...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...