Gå til innhold

Joggesko for oss som er litt brede over foten


Mamma31

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nike er veldig trange i størrelsen, og ikke minst smal over foten. Anbefaler Adidas og Asics som resten her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var jeg som anbefalte Altra. Jeg lurer på hvilke modeller av Asics, Adidas og Mizuno folk har brukt som har brede tåbokser, jeg? For jeg kan fint bruke alle disse modellene, men jeg har heller ikke et behov for spesielt brede sko (føles som om jeg har pailabber i Altra, selv om det er ekstremt deilig med mye plass).

Anonymkode: ddc62...38c

Mine Mizuno Wave Rider 19 👍🏻👍🏻👍🏻 supre 🥇🥇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2017 den 12.23, Mamma31 skrev:

Ts her. Takk for alle tips, ser at Asics og Adidas er de som går "igjen", så skal sjekke ut disse. NIKE kan jeg ikke ha lenger pga. de er så smale. 

 

 

Asics  er da smale foran.Særlig Kayano. Synes de er oppskrytt.  Passer ihvertfall ikke for meg. Liker godt Nike Pegasus og Nike Lunarglide. De er ikke smale for meg ihvertfall. Brooks og Saucony er også veldig gode. Adidas kjipper på foten min uansett hvor liten str jeg prøver dem i. Får følelsen av at de ramler av foten når jeg løper. Så ikke mer Adidas eller Asics for meg. Ta deg en tur til en løplabbet butikk og få gode råd. Der er de eksperter på løping. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2017 den 16.14, Sulfina skrev:

Asics har mange gode modeller for de av oss med har brede føtter.

Hvilke modeller da? Kayano klemte foten min noe fryktelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.7.2017 den 12.17, AnonymBruker skrev:

Adi Dassler

Anonymkode: 749a4...55f

Adidas står for All Day I Dream About Sex. 

 

 

Not :-) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mizuno wave har jeg god erfaring med😁 jeg er av typen som ikke kan bruke ballerinasko fordi foten stikker en halvmeter ut på hver side 😂 Asics hadde jeg før, husker ikke modellen, men synes den var altfor smal. Nike er veldig varierende! De har både sko som er brede og smale, jeg har erfart begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2017 den 21.36, OPIgirl skrev:

Asics  er da smale foran.Særlig Kayano. Synes de er oppskrytt.  Passer ihvertfall ikke for meg. Liker godt Nike Pegasus og Nike Lunarglide. De er ikke smale for meg ihvertfall. Brooks og Saucony er også veldig gode. Adidas kjipper på foten min uansett hvor liten str jeg prøver dem i. Får følelsen av at de ramler av foten når jeg løper. Så ikke mer Adidas eller Asics for meg. Ta deg en tur til en løplabbet butikk og få gode råd. Der er de eksperter på løping. 

Henger meg på lunarglide 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Har samme problemet og fikk veldig bra hjelp på Løblabbet som anbefalte sko fra Topo Athletic https://www.topoathletic.com/women/womens-shoes/activity/Road

Bruker Flilyte og Magnifly fra dem og det der den beste løpefølelsen jeg noen gang har hatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2017 den 13.36, Roadrunner skrev:

Har hatt flere gode par Adidas, men nå går jeg mer og mer mot Asics. I all hovedsak skyldes det at Adidas har begynt med fastsydd "pløse" (heter det det? Den dingsen under snøringa?) og da blir skoens åpning for liten til mine brede føtter med høye vrister... Jeg er avhengig av å kunne løsne godt opp i snøringa for å få skoen på meg. 

Hvilken modell har du? Jeg har også veldig bred fot og høy vrist, men kan ikke bruke hverken mizuno eller asics da de blir for smale.

Hadde en tidligere modell av asics gel nimbus (tror jeg) som var perfekt, men på de nyere modellene har de gjort skoen smalere og de er nå alt for smale for min fot.

New balance 1080 er den eneste skoen jeg har funnet siste året som er bred nok, så jeg har kjøpt inn flere par i tilfelle de også skal finne på å gjøre endringer på modellen.

Anonymkode: 6c503...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken modell har du? Jeg har også veldig bred fot og høy vrist, men kan ikke bruke hverken mizuno eller asics da de blir for smale.

Hadde en tidligere modell av asics gel nimbus (tror jeg) som var perfekt, men på de nyere modellene har de gjort skoen smalere og de er nå alt for smale for min fot.

New balance 1080 er den eneste skoen jeg har funnet siste året som er bred nok, så jeg har kjøpt inn flere par i tilfelle de også skal finne på å gjøre endringer på modellen.

Anonymkode: 6c503...bee

Jeg har en Asics-modell, en 2-3 år gammel Gel Kayano-modell (New York maraton edition). Må opp enn størrelse, men de er veldig gode. 

I tillegg fant jeg i våres en god Mizuno-modell: Wave Inspire 14. Den har god plass til mine føtter og det hører til sjeldenhetene! Ikke like fornøyd med sålen som på Asics-skoene, men gode nok til min bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte kjøpe et par joggesko da jeg hadde store problemer med rygg samt inflammasjon i foten (noe som gjorde at den var både øm og enda litt større en normalen), og da falt valget på UltraBoost fra Adidas. Siden det er tekstil (omtrent sokk-material) hele veien så klemmer de absolutt ikke, og det har fått være med på utallige turer ♥♥♥ Eneste nedturen er at de har en noe glatt såle (løpe-sko egentlig) og prisen som er... litt stiv 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/21/2017 at 11:21 PM, AnonymBruker said:

Mizuno og Asics har gode brede modeller.

Anonymkode: 92837...48a

Vet du hvilke modeller det er snakk om? Jeg har brukt asics nimbus og misuno wave rider, og begge er faktisk for smale i tåkammeret til meg, så jeg får hull på dem nesten med en gang:\ Jeg er eller superfornøyd med skoen. Jeg har problemer med knær og må ha sko med høy demping ellers blir jeg invalid :fnise:

Anonymkode: 8330b...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asics/adidas 

Er ellers en del sko med netting/stretch som er nesten som strømper på hele oppsiden som er helt supre. 

Anonymkode: f694f...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er du sikker på at du har store nok sko, da, TS? 

Min erfaring er at det meste handler om modell, ikke nødvendigvis merke. Jeg har bred fot og har sko fra Adidas, Nike, Asics, New Balance og Altra. Sistnevnte har jo ganske ekstrem utforming av tåboksen. Jeg velger noen ganger herremodellen i stedet for damemodellen, fordi herreutgaven ofte har større bredde. Trives best i Adidas.

Asics har jeg hatt dårlige erfaringer med de siste årene (gjennom fire par sko), hvor jeg har fått gnagsår på (over) hælen etter hver bruk - og når jeg endelig slutter å få gnagsår, så er skoene utslitt og klar for utskiftning... Men det er forhåpentligvis ikke noe som alle opplever 😅

Til styrketrening og generell treningssenterbruk anbefaler jeg herreutgaven av Reebok Nano (7 eller 8). Dameutgaven har jeg ikke sjanse på, de føles utrolig trange og vonde. Herreutgavene finnes i samme farger som dameutgavene og passer som hånd i hanske. 

Anonymkode: 7a097...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2017 den 21.36, OPIgirl skrev:

Asics  er da smale foran.Særlig Kayano. Synes de er oppskrytt.  Passer ihvertfall ikke for meg. Liker godt Nike Pegasus og Nike Lunarglide. De er ikke smale for meg ihvertfall. Brooks og Saucony er også veldig gode. Adidas kjipper på foten min uansett hvor liten str jeg prøver dem i. Får følelsen av at de ramler av foten når jeg løper. Så ikke mer Adidas eller Asics for meg. Ta deg en tur til en løplabbet butikk og få gode råd. Der er de eksperter på løping. 

Jeg liker Nike Lunarglide og har en veldig smal fot... sitter som støpt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både xxl og G-sport har returordning - om du ikke blir fornøyd. Tror det er 30 dager. Og da rekker du å finne ut om de passer foten din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...