Gå til innhold

Joggesko for oss som er litt brede over foten


Mamma31

Anbefalte innlegg

Hei. Har hatt en del problemer med mine joggesko i det siste (NIKE), da jeg kjenner de "klemmer" foran på foten. Dette har medført at jeg har fått en del liktorner, og mye hard hud. Var hos fotterapaut i dag og ble rådet til å ha joggesko som er bredere rundt foten så ikke fremsiden av foten kommer i "klem". Ble også rådet å ikke ha så mye demping. Jeg jogger ikke så trenger ikke å ha fokus på det, men sko jeg kan bruke når jeg trener styrke/sykler/gå turer.  Er det noen som har forslag til sko som er ok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alta er kjent for å ha sko med brede tåbokser, hvis ikke lavt drop er noe problem. 

Anonymkode: ddc62...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mizuno og Asics har gode brede modeller.

Anonymkode: 92837...48a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå fikk jeg sånn; jøss for et rart ord adidas egentlig er.. :P

Anonymkode: 32177...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brei fot og er veldig fornøyd med mine sko fra Asics.

Anonymkode: fa51e...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best Nike, fordi de er smale om foten. Har to par Adidas jeg ikke bruker, fordi de er brede som padleårer!

Anonymkode: a95db...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå fikk jeg sånn; jøss for et rart ord adidas egentlig er.. :P

Anonymkode: 32177...f43

Adi Dassler

Anonymkode: 749a4...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Takk for alle tips, ser at Asics og Adidas er de som går "igjen", så skal sjekke ut disse. NIKE kan jeg ikke ha lenger pga. de er så smale. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mizuno og Asics har gode brede modeller.

Anonymkode: 92837...48a

Støtter Mizuno 👍🏻👍🏻👍🏻 Har selv så bred fot at jeg står GREIT sjøstøtt (som far pleide å si) ja!!! En fra sportsforretningen fortalte at nettopp Mizuno egentlig var lagd for de "litt tyngre" - derfor er de brede.  Passer meg og breiflabb-beina mine ypperlig 😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Sist jeg kjøpte sko kjøpte jeg på XXL. Etter å ha kikket på hyllen med sko en lang stund kom en ekspeditør bort og spurte hva jeg så etter og da jeg sa at jeg slet med at skoene var vonde over vristen sa han at jeg burde vende meg bort fra Nike. Jeg endte opp med å kjøpe et par Adidas og et par Asics sko.

Og har ALDRI angret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt flere gode par Adidas, men nå går jeg mer og mer mot Asics. I all hovedsak skyldes det at Adidas har begynt med fastsydd "pløse" (heter det det? Den dingsen under snøringa?) og da blir skoens åpning for liten til mine brede føtter med høye vrister... Jeg er avhengig av å kunne løsne godt opp i snøringa for å få skoen på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var jeg som anbefalte Altra. Jeg lurer på hvilke modeller av Asics, Adidas og Mizuno folk har brukt som har brede tåbokser, jeg? For jeg kan fint bruke alle disse modellene, men jeg har heller ikke et behov for spesielt brede sko (føles som om jeg har pailabber i Altra, selv om det er ekstremt deilig med mye plass).

Anonymkode: ddc62...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp Reebok uansett hva du gjør! De er veldig smale og lange i størrelsene.

Anonymkode: 32177...f43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gå på løplabbet og kjøpe sko som garantert passer din fot? Jeg har fire par derfra og har betalt ca 1400-1600 per par. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...