Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjære TS,

Jeg har dessverre ingen gode råd å komme med, vil egentlig bare uttrykke min forståelse, siden det var så lite av det her.

Med mindre man er 39 år gammel, barnløs og despo, eventuelt diagnostisert steril, ser JEG ingen god grunn til å beholde et barn man får med et tilfeldig one night stand. JEG synes unge kvinner heller  burde spare den store opplevelsen det er å få barn, for å dele gleden med en mann man elsker og ihvertfall der og da ønsker å holde sammen med! Hvis kvinna av moralske grunner ikke ønsker abort, er det jo mulighet for bortadopsjon. Hvis hu absolutt ønsker å beholde ungen for sin egen vinning og imot fars vilje, burde hu enten oppgi far ukjent, eller i det minste inngå privat bidragsavtale på beløp 0,-. La far en gang i framtida få overlate arven til barna han ønska seg og var glad i! JEG synes absolutt juridisk abort skulle vært en mulighet.

Kan nevne at da jeg var ung og dum, var jeg håpløst forelska i en mann, som attpåtil behandla meg dårlig. Da planla jeg å bli gravid, slik at jeg fikk fanga han OG straffa han, og samtidig høsta litt sympati fra omgivelsene. Gud skje lov at denne ondskapsfulle planen ikke gikk i boks, jeg skammer meg over å ha vært en slik psycho b*tch :-(

Må forresten legge til at jeg selv har ukjent far. Ingen krise ;-)

Jeg veit ikke om barnemor i deres tilfelle har noen skjult agenda, men det kan kanskje være greit å ha henne på et fortrolig nivå, slik at hu kanskje etterhvert avslører seg. (Forelska i kjæresten din, eller økonomiske problemer?) Greit å kjenne hennes svake punkt hvis det skulle oppstå noe mer krøll ;-)

Selv om dere per dagens lovverk ikke kan unnslippe situasjonen 100 %, ønsker jeg deg og din kjæreste masse lykke til videre. Forøvrig håper jeg at, alt til tross, ting vil ordne seg, barnet vil bli dere begge til velsignelse, og at alle parter vil finne fred og forsoning med løsninga dere må komme fram til.

Med vennlig hilsen.

Anonymkode: 6e5a4...433

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det heter barn, ikke kid

Anonymkode: 5d956...f29

Kjære deg , jeg spurte ikke om grammatikk tips.jeg skriver som jeg vil og ønsker selv.hold deg til saken ;)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, LaLatina skrev:

Kjære deg , jeg spurte ikke om grammatikk tips.jeg skriver som jeg vil og ønsker selv.hold deg til saken ;)

Hvilken sak? Det er ingen sak. Mannen er far og må ta sitt ansvar. Ferdig snakka! 

Anonymkode: 0324e...400

• Liker 9
Gjest padawan
Skrevet
På 19.7.2017 den 4.00, LaLatina skrev:

Han ba ikke om dette og syntes det er helt på tryne at damer har rett til å ta et så stort å viktig valg uten at den andre parten er med å bestemme og bare skal tvinge en person med på noe de ikke vil være en del av. Å tvinge et barn på noen som ikke ønsker å ha det og ikke kontakt med moren til den ungen heller for den saks skyld. 

Han var i og for seg klar for det siden han hadde sex uten prevensjon.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære TS,

Jeg har dessverre ingen gode råd å komme med, vil egentlig bare uttrykke min forståelse, siden det var så lite av det her.

Med mindre man er 39 år gammel, barnløs og despo, eventuelt diagnostisert steril, ser JEG ingen god grunn til å beholde et barn man får med et tilfeldig one night stand. JEG synes unge kvinner heller  burde spare den store opplevelsen det er å få barn, for å dele gleden med en mann man elsker og ihvertfall der og da ønsker å holde sammen med! Hvis kvinna av moralske grunner ikke ønsker abort, er det jo mulighet for bortadopsjon. Hvis hu absolutt ønsker å beholde ungen for sin egen vinning og imot fars vilje, burde hu enten oppgi far ukjent, eller i det minste inngå privat bidragsavtale på beløp 0,-. La far en gang i framtida få overlate arven til barna han ønska seg og var glad i! JEG synes absolutt juridisk abort skulle vært en mulighet.

Kan nevne at da jeg var ung og dum, var jeg håpløst forelska i en mann, som attpåtil behandla meg dårlig. Da planla jeg å bli gravid, slik at jeg fikk fanga han OG straffa han, og samtidig høsta litt sympati fra omgivelsene. Gud skje lov at denne ondskapsfulle planen ikke gikk i boks, jeg skammer meg over å ha vært en slik psycho b*tch :-(

Må forresten legge til at jeg selv har ukjent far. Ingen krise ;-)

Jeg veit ikke om barnemor i deres tilfelle har noen skjult agenda, men det kan kanskje være greit å ha henne på et fortrolig nivå, slik at hu kanskje etterhvert avslører seg. (Forelska i kjæresten din, eller økonomiske problemer?) Greit å kjenne hennes svake punkt hvis det skulle oppstå noe mer krøll ;-)

Selv om dere per dagens lovverk ikke kan unnslippe situasjonen 100 %, ønsker jeg deg og din kjæreste masse lykke til videre. Forøvrig håper jeg at, alt til tross, ting vil ordne seg, barnet vil bli dere begge til velsignelse, og at alle parter vil finne fred og forsoning med løsninga dere må komme fram til.

Med vennlig hilsen.

Anonymkode: 6e5a4...433

Hei og tusen takk for et ordentlig svar! Følte det var på tide  at noen kom med det for engangs skyld da jeg føler alle er forsvarer damen blindt.

jeg  er enig med deg og hvis man er i en desperat situasjon i livet så er lettere å forstå. Dette her derimot skjønner ingen vanlige mennesker. 

Hvorfor ikke vente til man finner noen som ønsker barn og er klar til å gi den ungen alt i livet. Hvorfor beholde noen sin unge og vite at faren ikke kan regnes med fordi man bare tok sjansen av en helt syk grunn ingen klarer å skjønne. 

Når jeg får barn skal jeg sørge for at jeg kjenner faren godt har vært sammen med han  en god stund og vet om han også ønsker barn. Og vet at han er en person som vil være der og at ungen slipper å være forvirra i livet sitt.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken sak? Det er ingen sak. Mannen er far og må ta sitt ansvar. Ferdig snakka! 

Anonymkode: 0324e...400

Hvis du ikke har tenkt å skrive relevante ting og tror du har rett til å bestemme uten å forstå noen ting så burde du bare se bort ifra hele greia og ikke kommentere mer. Hvem  er du til å gi ordre ? Heller ha noe smart å si. 

Skrevet
Akkurat nå, LaLatina skrev:

Hvis du ikke har tenkt å skrive relevante ting og tror du har rett til å bestemme uten å forstå noen ting så burde du bare se bort ifra hele greia og ikke kommentere mer. Hvem  er du til å gi ordre ? Heller ha noe smart å si. 

Ja, jeg forventer at du tar din egen oppfordring og kommer med reflektererte innlegg! 

• Liker 8
Skrevet (endret)
9 minutter siden, LaLatina skrev:

Hei og tusen takk for et ordentlig svar! Følte det var på tide  at noen kom med det for engangs skyld da jeg føler alle er forsvarer damen blindt.

jeg  er enig med deg og hvis man er i en desperat situasjon i livet så er lettere å forstå. Dette her derimot skjønner ingen vanlige mennesker. 

Hvorfor ikke vente til man finner noen som ønsker barn og er klar til å gi den ungen alt i livet. Hvorfor beholde noen sin unge og vite at faren ikke kan regnes med fordi man bare tok sjansen av en helt syk grunn ingen klarer å skjønne. 

Når jeg får barn skal jeg sørge for at jeg kjenner faren godt har vært sammen med han  en god stund og vet om han også ønsker barn. Og vet at han er en person som vil være der og at ungen slipper å være forvirra i livet sitt.

Det er barnet som blir tatt hensyn til! Denne hodeløse mannen din er ikke et offer her som valgte å gkøre en fremmed kvinne gravid!

Endret av Bakepulver
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, LaLatina skrev:

Det er mulig det er det svaret du liker best, men det gir jo absolutt ingen nyttig input. Du sier gang på gang at du vil ha svar, og svar har du fått, selv om du ikke liker dem. 

• Nei, han kan ikke fraskrive seg farskapet, med mindre det dukker opp en annen som har lyst til å adoptere barnet. 
  • Nei, han kan ikke fraskrive seg det økonomiske ansvaret for barnet.
  • Nei, han har ingen påvirkning på navnet barnet har. 
  • Ja, han kan selvsagt la være å ta alt det andre ansvaret som følger med å ha barn, og overlate alt til moren. Om han er en drittsekk, altså, noe det kan virke som han er. 
  • Det eneste han kan gjøre for å komme unna det økonomiske ansvaret for barnet er å kreve en DNA-test. Er han heldig er ikke barnet hans likevel. 

Det er virkelig et prakteksemplar av en type du har funnet, men det virker som dere er godt matchet. :ironi:

Anonymkode: 490f2...d1e

• Liker 12
Skrevet (endret)
11 minutter siden, LaLatina skrev:

Prøver enda en gang, har han tatt dna test?

han har ingen plikt til å stille opp for barnet utenom å betale bidrag. Hvor mye han vil være i livet til barnet bestemmer han selv. Syns dog det er merkelig at dama har gitt barnet etternavnet til en som ikke har kontakt med dem, men det får så være. 

Har hun sagt hun ikke gikk på prevansjon? Kan jo være hun gjorde det, men det sviktet. Det er en stor psykisk påkjenning å gå gjennom en abort så det at det er opp til kvinnen selv er på sin plass! 

Endret av Sola*
  • Liker 5
Skrevet

Jeg tar mannens side her. Junkies burde aldri få barn hun burde enten ta abort eller legge det ut for adopsjon.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har man respekt for mennesker, så dreper man ikke det ufødte mennesket, bare fordi far ikke gidder å ta ansvaret sitt!

Det er respekt for menneskeliv å ta vare på det livet som er oppstått, og som aldri har bedt om å bli til. Stå for det man har gjort og følgene det får, rett og slett. Ikke drepe et liv fordi det "passer egentlig dårlig for meg altså".

Anonymkode: 6ab2d...9f5

Haha  jeg har vært gravid selv og det er ikke et liv de 2-3 første mndene så kutt ut det pisset der. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, hocane skrev:

Jeg tar mannens side her. Junkies burde aldri få barn hun burde enten ta abort eller legge det ut for adopsjon.

På finn.no, da eller? Høres litt sånn ut slik du formulerer det. :fnise:

Anonymkode: 490f2...d1e

• Liker 13
Skrevet
4 minutter siden, hocane skrev:

Mannen er også en junkie.... Han burde gjerne blitt sterilisert...

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, Sola* skrev:

Prøver enda en gang, har han tatt dna test?

han har ingen plikt til å stille opp for barnet utenom å betale bidrag. Hvor mye han vil være i livet til barnet bestemmer han selv. Syns dog det er merkelig at dama har gitt barnet etternavnet til en som ikke har kontakt med dem, men det får så være. 

Har hun sagt hun ikke gikk på prevansjon? Kan jo være hun gjorde det, men det sviktet. Det er en stor psykisk påkjenning å gå gjennom en abort så det at det er opp til kvinnen selv er på sin plass! 

Ja han har  tatt en test så mye som jeg vet.

Men skal høre med han igjen for sikkerhets skyld. Jeg vet det er en vanskelig ting å gjøre. Har vært gjennom  det selv mer enn en gang og det var like vanskelig hver gang men jeg vet at det var verdt det da jeg sparte alle det som kunne vært liv masse lidelse,stress og traumer med de fedrene de kunne hatt. 

Skrevet
4 minutter siden, LaLatina skrev:

Haha  jeg har vært gravid selv og det er ikke et liv de 2-3 første mndene så kutt ut det pisset der. 

Er det ikke liv når fosteret er 3 mndr? 

• Liker 5
Skrevet (endret)
2 minutter siden, LaLatina skrev:

Ja han har  tatt en test så mye som jeg vet.

Men skal høre med han igjen for sikkerhets skyld. Jeg vet det er en vanskelig ting å gjøre. Har vært gjennom  det selv mer enn en gang og det var like vanskelig hver gang men jeg vet at det var verdt det da jeg sparte alle det som kunne vært liv masse lidelse,stress og traumer med de fedrene de kunne hatt. 

Okei, da er det ikke så mye han får gjort.

Endret av Sola*
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Bakepulver skrev:

Er det ikke liv når fosteret er 3 mndr? 

Jeg tok ultralyd  i den 3 måneden og det var ikke et hjerte der engang.  Så nei.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, LaLatina skrev:

Jeg tok ultralyd  i den 3 måneden og det var ikke et hjerte der engang.  Så nei.

Nå begynner dette å gå litt langt. Da har du aldri vært gravid. Fosterets hjertet begynner å banke i graviditetsuke 6..

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, LaLatina skrev:

Fosteret sitt hjerte begynner å slå når fosteret er tre uker og en dag gammel. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...