Menchit Skrevet 19. juli 2017 #21 Skrevet 19. juli 2017 Tingen er at han har barn, enten han vil eller ikke. Og hva du føler endrer ingen verdens ting. Han må betale bidrag, men ikke stille opp praktisk på noen måte om han ikke ønsker det ( selv om han burde ) Barnet har også rett på farsarv. Så lenge han ikke vil ha noe med farskapet å gjøre tror jeg ikke han har noe han skulle ha sagt ang navn til barnet. Regner med at barnet har fått navn for lenge siden. Vil han virkelig ta fra barnet navnet sitt? Høres ut som en kjernekar du har funnet deg... 8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #22 Skrevet 19. juli 2017 17 minutter siden, LaLatina skrev: Tingen er det at han ikke vil ha barn og jeg føler det er en menneskerettighet å la noen velge det selv. Moren til den ungen er frisk osv osv. Hun var uansvarlig på den tiden når hun tok det idiotiske valget da . Hun må jo nesten ta konsekvensene selv når hun beholder ungen til noen fra et one night stand som hun ikke kjente godt i det hele tatt. Normale mennesker som tar sånne valg spørr for det første personen om de vil ha barn og ikke minst velger å ha den med en person som de kjenner. Spørsmålet er vel så enkelt som om hvordan kan han gjøre for å fraskrive seg all ansvar og gjøre at den ungen ikke har hans etternavn eller noe med han å gjøre generelt . Det er hans ønske. Ja, det er en menneskerett å vekge det selv. Og ved ubeskyttet sex, brukte han menneskeretten sin Har ikke barnet rett på en far da? Han kan ikke fraskrive seg farskapet. Sæden er hans. Sånn er det bare. Men han trenger heller ikke ha noe med ungen å gjøre, utenom fastsatt bidrag. At manikke ønsker barn, bør man tenke på før man har ubeskyttet sex. Anonymkode: 87883...bb4 13
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #23 Skrevet 19. juli 2017 Det er barnet det er synd i her, ikke kjæresten din. Anonymkode: e0311...fed 18
Lou Salome Skrevet 19. juli 2017 #24 Skrevet 19. juli 2017 1 time siden, LaLatina skrev: Tingen er det at han ikke vil ha barn og jeg føler det er en menneskerettighet å la noen velge det selv. Moren til den ungen er frisk osv osv. Hun var uansvarlig på den tiden når hun tok det idiotiske valget da . Hun må jo nesten ta konsekvensene selv når hun beholder ungen til noen fra et one night stand som hun ikke kjente godt i det hele tatt. Normale mennesker som tar sånne valg spørr for det første personen om de vil ha barn og ikke minst velger å ha den med en person som de kjenner. Spørsmålet er vel så enkelt som om hvordan kan han gjøre for å fraskrive seg all ansvar og gjøre at den ungen ikke har hans etternavn eller noe med han å gjøre generelt . Det er hans ønske. Forhold deg til virkeligheten. Han kan la være å ha noe som helst med barnet å gjøre. Da kan han heller ikke bestemme noe (navn), og det høres merkelig ut hvis barnets mor har gitt barnet hans etternavn, men har hun det, så kan ikke han gjøre noe med det. Han har et juridisk ansvar, og det er å betale barnebidrag. Og barnet er arving. Han har et moralsk ansvar, men det kan han jo løpe fra slik han nå gjør. Han kan ikke velge selv. Barnet kan ikke velge selv. Du har ingen ting med dette å gjøre. Siden du føler dette så sterkt, bør du kanskje ikke være sammen med noen som har barn, det virker ikke som du er til hjelp i situasjonen. 14
LaLatina Skrevet 19. juli 2017 Forfatter #25 Skrevet 19. juli 2017 3 timer siden, Lou Salome skrev: Dere må bare forholde dere til realiteten. Han har et barn som er ca to år gammel. Er det tatt farskapstest? Betaler han bidrag? Da er han far, og det kan ikke fraskrives på noen som helst måte. Hvis han ikke ønsker å ha noe med barnet å gjøre, må han betale mer i bidrag enn hvis han har samvær. Helt utrolig at han (og du) ikke har satt dere bedre inn i hva det betyr. Hvis han virkelig er så ung, umoden og uvitende, er det kanskje like greit med null samvær, det er jo ikke sikkert han vil være i stand til å bidra med noe positivt. Men han må tenke seg grundig om hva det betyr. Det fins et barn som er hans. Det barnet vil vokse opp og vite at faren ikke ville vite av det. Hva med hans familie, vet de om barnet? Han fraråver barnet kontakt med dem, og de med barnet. Familie og slekt er viktig når man vokser opp. Du fikk vite det etter ett år, og da som en stor hemmelighet. Men hva ønsker du egentlig råd om? Selvfølgelig er det en vanskelig og uønsket situasjon, men sånn er det. Hvis han er "på vei opp" i livet, har orden på ting, tror du ikke han skulle kunne ønske litt kontakt og å ta litt ansvar? Vet han om barnet har det bra? Er moren fortsatt i rusmiljøet? Ber hun om kontakt? Tingen er det at han ikke vil ha barn og jeg føler det er en menneskerettighet å la noen velge det selv. Moren til den ungen er frisk osv osv. Hun var uansvarlig på den tiden når hun tok det idiotiske valget da . Hun må jo nesten ta konsekvensene selv når hun beholder ungen til noen fra et one night stand som hun ikke kjente godt i det hele tatt. Normale mennesker som tar sånne valg spørr for det første personen om de vil ha barn og ikke minst velger å ha den med en person som de kjenner. Spørsmålet er vel så enkelt som om hvordan kan han gjøre for å fraskrive seg all ansvar og gjøre at den ungen ikke har hans etternavn eller noe med han å gjøre generelt . Det er hans ønske.
LaLatina Skrevet 19. juli 2017 Forfatter #26 Skrevet 19. juli 2017 Jeg prøver å finne svar samtidig som han gjør det samme for å løse det. selvom folk som kommenterer er lykkelige foreldre og er fornøyd med det livet så er det ikke alle som vil være far eller mor. Respekter det istedet for å angripe så mye. Han er en bra mann som dreit seg ut en gang og var dum nok til å stole på en gæren dame der og da som sa hun var på prevensjon. Tror dere ikke han føler seg dum for det han gjorde ? Er det bare damer som kan drite seg ut og glemme ? Jeg er for kvinnerettigheter blabla osv. men så er mannfolk også mennesker da. Virker som mesteparten av damene her er mannehatende damer som ikke kan sette seg i andres situasjon som nevnt før . Har hatt altfor mange kompiser som har blitt lurt av damer som bare vil ødelegge livene dems , som enten trenger penger eller tror de binder dem fast ved å bli gravide med barna dems og for å være ærlig så syntes jeg at det er så inni helvetes på tryne og respektløst at det ikke går An! Derfor engasjerer jeg meg så mye og vil hjelpe og støtte han i det valget han har bestemt seg for. Har ALDRI sagt det er ungen sin feil så slutt å putt ord i munnen min jeg aldri har sagt. Ungen stakkars har ingen skyld i at han har en mor som valgte å beholde han fullt bevisst på det at det var en random Dude hun ikke kjente og ikke kunne forvente mye av.spesielt i de tilstandene på de var på på den tiden. Burde vært straffbart å beholde barn uten samtykke til faren. Hvis to mennesker har sex så burde de 2 menneskene ha rett til å bestemme like mye . Er det så vanskelig å forstå ? Igjen: selvom mange av dere er lykkelige mødre så betyr det ikke at alle har lyst til å være foreldre! Hvis ikke så er det kanskje noen som har gjort det samme hun dama gjorde og føler seg beskrevet ? Lik det eller ikke, har man respekt for andre mennesker så gjør man ikke sånt det er da ikke normalt å ta valg for andre selvom den andre personen var dum og rusa . Repeterer: folk gjør feil og driter seg ut.tenk hvis det skjedde med deg og ting var motsatt vei.
Biloba Skrevet 19. juli 2017 #27 Skrevet 19. juli 2017 22 minutter siden, LaLatina skrev: Tingen er det at han ikke vil ha barn og jeg føler det er en menneskerettighet å la noen velge det selv. Hun var uansvarlig på den tiden når hun tok det idiotiske valget da Spørsmålet er vel så enkelt som om hvordan kan han gjøre for å fraskrive seg all ansvar Menneskerettighetene er ikke hva hver enkelt føler, men et sett med definerte regler som mange land forplikter seg til å overholde. Og nei, det er ikke en menneskerettighet å få tvinge en one night stand til å ta abort. Tvert imot vil det å bli påtvunget en abort være i strid med menneskerettighetene. Det er også imot FNs barnekonvensjon å nekte barn kontakt med faren. Det er ikke uansvarlig å føde et barn så lenge hun kan seg av det. Det som er uansvarlig er å ubeskyttet sex med en kvinne om man er ikke beredt på at det kan bli barn av det, for så å sutre, skylde på dama, og vende ryggen til sitt eget hjelpeløse lille barn. Han ikke fraskrive seg ansvar, såfremt at dna-test bekrefter at han er far. 27
Million Skrevet 19. juli 2017 #28 Skrevet 19. juli 2017 (endret) 2 timer siden, LaLatina skrev: Tingen er det at han ikke vil ha barn og jeg føler det er en menneskerettighet å la noen velge det selv. Moren til den ungen er frisk osv osv. Hun var uansvarlig på den tiden når hun tok det idiotiske valget da . Hun må jo nesten ta konsekvensene selv når hun beholder ungen til noen fra et one night stand som hun ikke kjente godt i det hele tatt. Normale mennesker som tar sånne valg spørr for det første personen om de vil ha barn og ikke minst velger å ha den med en person som de kjenner. Spørsmålet er vel så enkelt som om hvordan kan han gjøre for å fraskrive seg all ansvar og gjøre at den ungen ikke har hans etternavn eller noe med han å gjøre generelt . Det er hans ønske. Det er en menneskerett for barnet at far står ved det han har gjort, og tar ansvar for det eventuelle barnet som måtte komme som resultat av uansvarlig sex. Tilfeldig eller ikke. En mann som blir far, kan ikke fraskrive seg farskapet. Sånn er loven. Det går ikke. Det "han kan håpe på", denne fyren du nevner, er at barnemor en vakker dag møter en ny mann hun vil gifte seg med og som vil adoptere barnet som sitt eget. Når barnet er adoptert av en annen mann, frafalles alle krav barnet har på biologisk far, inkl forsørgelsesplikt og arv. Men det er altså eneste muligheten. Slik ståa er nå, er din venn pålagt ved lov å betale barnebidrag til barnet fyller 18 år. Det er ingen vei utenom, og det spiller ingen verdens rolle hva "ønsket" hans er. Ingen fedre kan "ønske" seg vekk fra sitt foreldreansvar. Og GODT ER DET! Stakkars barn, sier jeg, om det hadde vært mulig for menn å spasere vekk fra sitt soleklare ansvar. Har du hatt sex og det blir barn av det, så..."den som er med på leken, får smake steken" er det noe som heter! Endret 19. juli 2017 av Million 15
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #29 Skrevet 19. juli 2017 Gratulerer ts, du er blitt sammen med drittsekk. Ikke bare ser han ned på en kvinne som åpenbart har tatt samme valget som han selv: få seg et liv fremfor å kaste det bort på rus, han avskriver også sitt eget barn og sutrer over hvor ond hun var som ikke aborterte det. Lykke til videre, livet ditt blir nok en dans på roser med en egoist ved din side. Anonymkode: 7fa1f...361 19
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #30 Skrevet 19. juli 2017 Hvorfor ikke gjøre som det er nevnt flere ganger i tråden? Han må jo finne ut om han faktisk er faren eller ei, DNA-test er neste steg for han. Dersom han er faren, må han finne ut hva han vil gjøre med situasjonen. Vil han være der for barnet og være pappa, eller skal han la barnet vokse opp uten faren sin (og kanskje håpe at en annen vil ta den rollen?). Dersom han faktisk er faren, kan han bli tvunget til å betale barnebidrag dersom mor går via Nav for å kreve dette inn. Privat avtale er også mulig, da er ikke Nav i bildet i det hele tatt. Hvordan hadde du likt det, dersom dere fikk barn også er kjærsten din fremdeles ikke klar så da stikker han (igjen!)? Dette handler jo overhode ikke om TS sin kjæreste, men om barnet. At han vil fraskrive seg farskapet er kun mulig dersom mor finner en som er villig til å adoptere barnet, dette er det strenge regler for. Sjekk ut bufetat for detaljer dersom det er ønskelig. Anonymkode: 37ca4...a41 8
Gjest C.Tramell Skrevet 19. juli 2017 #31 Skrevet 19. juli 2017 Ungen kan ikke for at den har håpløse foreldre. Den er født og må passes på og forsørges av noen, helst av egne foreldre hvis det er mulig. Han er en av dem, og vil/kan han ikke engasjere seg i ungen må han i alle fall ta sin del av det økonomiske ansvaret for den. Sånn er det her i landet. Jeg vet at det før i tida var mulig å fraskrive seg farskapet hvis barnets mor hadde en ny mann som var villig til å adoptere det og behandle det som sitt, men sånn tror jeg ikke det er lenger. Håper du er smart nok til å ikke skaffe barn med denne duden din. Du vet jo hvor seriøst han tar farsrollen.
Biloba Skrevet 19. juli 2017 #32 Skrevet 19. juli 2017 12 minutter siden, LaLatina skrev: Jeg prøver å finne svar samtidig som han gjør det samme for å løse det. selvom folk som kommenterer er lykkelige foreldre og er fornøyd med det livet så er det ikke alle som vil være far eller mor. Respekter det istedet for å angripe så mye. Han er en bra mann som dreit seg ut en gang og var dum nok til å stole på en gæren dame der og da som sa hun var på prevensjon. Tror dere ikke han føler seg dum for det han gjorde ? Er det bare damer som kan drite seg ut og glemme ? Jeg er for kvinnerettigheter blabla osv. men så er mannfolk også mennesker da. Virker som mesteparten av damene her er mannehatende damer som ikke kan sette seg i andres situasjon som nevnt før . Har hatt altfor mange kompiser som har blitt lurt av damer som bare vil ødelegge livene dems , som enten trenger penger eller tror de binder dem fast ved å bli gravide med barna dems og for å være ærlig så syntes jeg at det er så inni helvetes på tryne og respektløst at det ikke går An! Derfor engasjerer jeg meg så mye og vil hjelpe og støtte han i det valget han har bestemt seg for. Har ALDRI sagt det er ungen sin feil så slutt å putt ord i munnen min jeg aldri har sagt. Ungen stakkars har ingen skyld i at han har en mor som valgte å beholde han fullt bevisst på det at det var en random Dude hun ikke kjente og ikke kunne forvente mye av.spesielt i de tilstandene på de var på på den tiden. Burde vært straffbart å beholde barn uten samtykke til faren. Hvis to mennesker har sex så burde de 2 menneskene ha rett til å bestemme like mye . Er det så vanskelig å forstå ? Igjen: selvom mange av dere er lykkelige mødre så betyr det ikke at alle har lyst til å være foreldre! Hvis ikke så er det kanskje noen som har gjort det samme hun dama gjorde og føler seg beskrevet ? Lik det eller ikke, har man respekt for andre mennesker så gjør man ikke sånt det er da ikke normalt å ta valg for andre selvom den andre personen var dum og rusa . Repeterer: folk gjør feil og driter seg ut.tenk hvis det skjedde med deg og ting var motsatt vei. Mannen gjør sitt valg før han deponerer sæd i en vagina. Å bry seg om å hindre en befruktning han ikke ønsker, eller å overlate kontrollen over livet sitt til den tilfeldige dama bare fordi det er enklest og deiligst der og da. 7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #33 Skrevet 19. juli 2017 16 minutter siden, LaLatina skrev: ......mennesker har sex så burde de 2 menneskene ha rett til å bestemme like mye . Er det så vanskelig å forstå ? Igjen: selvom mange av dere er lykkelige mødre så betyr det ikke at alle har lyst til å være foreldre! Hvis ikke så er det kanskje noen som har gjort det samme hun dama gjorde og føler seg beskrevet ? Lik det eller ikke, har man respekt for andre mennesker så gjør man ikke sånt det er da ikke normalt å ta valg for andre selvom den andre personen var dum og rusa . Repeterer: folk gjør feil og driter seg ut.tenk hvis det skjedde med deg og ting var motsatt vei. Har man respekt for mennesker, så dreper man ikke det ufødte mennesket, bare fordi far ikke gidder å ta ansvaret sitt! Det er respekt for menneskeliv å ta vare på det livet som er oppstått, og som aldri har bedt om å bli til. Stå for det man har gjort og følgene det får, rett og slett. Ikke drepe et liv fordi det "passer egentlig dårlig for meg altså". Anonymkode: 6ab2d...9f5 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #34 Skrevet 19. juli 2017 3 timer siden, LaLatina skrev: Tingen er det at han ikke vil ha barn og jeg føler det er en menneskerettighet å la noen velge det selv. Moren til den ungen er frisk osv osv. Hun var uansvarlig på den tiden når hun tok det idiotiske valget da . Hun må jo nesten ta konsekvensene selv når hun beholder ungen til noen fra et one night stand som hun ikke kjente godt i det hele tatt. Normale mennesker som tar sånne valg spørr for det første personen om de vil ha barn og ikke minst velger å ha den med en person som de kjenner. Spørsmålet er vel så enkelt som om hvordan kan han gjøre for å fraskrive seg all ansvar og gjøre at den ungen ikke har hans etternavn eller noe med han å gjøre generelt . Det er hans ønske. Så du mener at menn bare kan lage barn og velge det bort etterpå, slik at moren skal ha hele ansvaret, også økonomisk? Du mener det er en menneskerett at menn slipper, og at kvinner og barn blir stående uten rettigheter? Anonymkode: f38eb...895 14
Bakepulver Skrevet 19. juli 2017 #35 Skrevet 19. juli 2017 43 minutter siden, LaLatina skrev: Jeg prøver å finne svar samtidig som han gjør det samme for å løse det. selvom folk som kommenterer er lykkelige foreldre og er fornøyd med det livet så er det ikke alle som vil være far eller mor. Respekter det istedet for å angripe så mye. Han er en bra mann som dreit seg ut en gang og var dum nok til å stole på en gæren dame der og da som sa hun var på prevensjon. Tror dere ikke han føler seg dum for det han gjorde ? Er det bare damer som kan drite seg ut og glemme ? Jeg er for kvinnerettigheter blabla osv. men så er mannfolk også mennesker da. Virker som mesteparten av damene her er mannehatende damer som ikke kan sette seg i andres situasjon som nevnt før . Har hatt altfor mange kompiser som har blitt lurt av damer som bare vil ødelegge livene dems , som enten trenger penger eller tror de binder dem fast ved å bli gravide med barna dems og for å være ærlig så syntes jeg at det er så inni helvetes på tryne og respektløst at det ikke går An! Derfor engasjerer jeg meg så mye og vil hjelpe og støtte han i det valget han har bestemt seg for. Har ALDRI sagt det er ungen sin feil så slutt å putt ord i munnen min jeg aldri har sagt. Ungen stakkars har ingen skyld i at han har en mor som valgte å beholde han fullt bevisst på det at det var en random Dude hun ikke kjente og ikke kunne forvente mye av.spesielt i de tilstandene på de var på på den tiden. Burde vært straffbart å beholde barn uten samtykke til faren. Hvis to mennesker har sex så burde de 2 menneskene ha rett til å bestemme like mye . Er det så vanskelig å forstå ? Igjen: selvom mange av dere er lykkelige mødre så betyr det ikke at alle har lyst til å være foreldre! Hvis ikke så er det kanskje noen som har gjort det samme hun dama gjorde og føler seg beskrevet ? Lik det eller ikke, har man respekt for andre mennesker så gjør man ikke sånt det er da ikke normalt å ta valg for andre selvom den andre personen var dum og rusa . Repeterer: folk gjør feil og driter seg ut.tenk hvis det skjedde med deg og ting var motsatt vei. Som et voksent menneske er jeg ansvarlig for mine egne valg. Dette barnet har ikke bedt om å bli unnfanget eller født. Du må innse realitetene og kjæresten din må gjøre opp for seg og ta ansvar for barnet som han har vært med på å lage. Fy fader dette er virkelig provoserende lesning! Makan til navlebeskuende mennesker skal en se lenge etter! 16
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #36 Skrevet 19. juli 2017 Ta forstå dette; det er ingen menneskerett å velge bort et farskap, dette er nedfelt i loven! Det er ingen menneskerettighet å kreve abort hos kvinnen, dette er også nedfelt i loven! Menneskerettigheter er regler som skal beskytte blandt annet barn som den håpløse kjæresten din har satt til verden. Hva vi syns driter lovverket i. Dere er stuck med barnebidrag i 18 år. Du får ikke gjort noe med det. Deal with it!! Anonymkode: e1f3d...caa 13
Sola* Skrevet 19. juli 2017 #37 Skrevet 19. juli 2017 1 time siden, LaLatina skrev: Jeg prøver å finne svar samtidig som han gjør det samme for å løse det. selvom folk som kommenterer er lykkelige foreldre og er fornøyd med det livet så er det ikke alle som vil være far eller mor. Respekter det istedet for å angripe så mye. Han er en bra mann som dreit seg ut en gang og var dum nok til å stole på en gæren dame der og da som sa hun var på prevensjon. Tror dere ikke han føler seg dum for det han gjorde ? Er det bare damer som kan drite seg ut og glemme ? Jeg er for kvinnerettigheter blabla osv. men så er mannfolk også mennesker da. Virker som mesteparten av damene her er mannehatende damer som ikke kan sette seg i andres situasjon som nevnt før . Har hatt altfor mange kompiser som har blitt lurt av damer som bare vil ødelegge livene dems , som enten trenger penger eller tror de binder dem fast ved å bli gravide med barna dems og for å være ærlig så syntes jeg at det er så inni helvetes på tryne og respektløst at det ikke går An! Derfor engasjerer jeg meg så mye og vil hjelpe og støtte han i det valget han har bestemt seg for. Har ALDRI sagt det er ungen sin feil så slutt å putt ord i munnen min jeg aldri har sagt. Ungen stakkars har ingen skyld i at han har en mor som valgte å beholde han fullt bevisst på det at det var en random Dude hun ikke kjente og ikke kunne forvente mye av.spesielt i de tilstandene på de var på på den tiden. Burde vært straffbart å beholde barn uten samtykke til faren. Hvis to mennesker har sex så burde de 2 menneskene ha rett til å bestemme like mye . Er det så vanskelig å forstå ? Igjen: selvom mange av dere er lykkelige mødre så betyr det ikke at alle har lyst til å være foreldre! Hvis ikke så er det kanskje noen som har gjort det samme hun dama gjorde og føler seg beskrevet ? Lik det eller ikke, har man respekt for andre mennesker så gjør man ikke sånt det er da ikke normalt å ta valg for andre selvom den andre personen var dum og rusa . Repeterer: folk gjør feil og driter seg ut.tenk hvis det skjedde med deg og ting var motsatt vei. Prøver igjen, har han tatt dna test og vet sikkert at han er faren? 8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #38 Skrevet 19. juli 2017 Det store spørsmålet er jo hvorfor du vil ja tosken. Anonymkode: 33600...1e5 10
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #39 Skrevet 19. juli 2017 5 timer siden, LaLatina skrev: Tingen er det at han ikke vil ha barn og jeg føler det er en menneskerettighet å la noen velge det selv. Moren til den ungen er frisk osv osv. Hun var uansvarlig på den tiden når hun tok det idiotiske valget da . Hun må jo nesten ta konsekvensene selv når hun beholder ungen til noen fra et one night stand som hun ikke kjente godt i det hele tatt. Normale mennesker som tar sånne valg spørr for det første personen om de vil ha barn og ikke minst velger å ha den med en person som de kjenner. Spørsmålet er vel så enkelt som om hvordan kan han gjøre for å fraskrive seg all ansvar og gjøre at den ungen ikke har hans etternavn eller noe med han å gjøre generelt . Det er hans ønske. Går ikke. Han må suck it up og bli voksen og ta ansvar som pappa. Hvis han ikke er mann nok til å fikse det, må han uansett betale bidrag. Han har ansvar for å forsørge barnet sitt. Anonymkode: ef6fb...278 3
Bakepulver Skrevet 19. juli 2017 #40 Skrevet 19. juli 2017 (endret) Det dukker sikkert opp flere barn barn som denne uansvarlige narkomane mannen har vært med på å lage...Du har mye å se frem til, trådstater. Endret 19. juli 2017 av Bakepulver 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå