Gå til innhold

Hvor mye er du villig å betale i utdrikningslag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I sommer skal jeg og min mann i totalt 4 utdrikningslag. Til ca 1500 kr PR. Så kommer gave til bryllupene. Og nye kjoler. Grøss. Det var den sommeren. 

Anonymkode: 596fa...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer ann på hva pengene går til. Jeg droppet akkurat et utdrikkingslag fordi det blir for dyrt totalt sett, for en sammenkomst med mennesker jeg ikke kjenner, foruten bruden. Må betale flytur og overnatte også.

Men mest fordi alle skulle betale en relativ stor sum nå, 5 måneder før utdrikkingslaget! Uten at noe er planlagt. Ett litt mas fikk jeg vite at de pengene skal bare gå til bruden, men vi andre må betale mat, drikke, aktiviteter selv. Altså har jeg ingen aning om HVA som skal gjøres, aner ikke om aktivitetene koster 100:- eller 1000:-. (summen fra alle gjester blir flere tusen til bruden), hvor det skal spises (fort en 1000-lapp) drikke etc.

Og dette er bare 2 uker før bryllupet. Så jeg har valgt å legge penger på denne dagen, frisør til meg selv, kjole og klær til meg og to unger, overnatting og ikke minst fly for hele familien. Og gave!

 

Så et tips til dere som planlegger: Se hva folk kan betale (vet for min del at mange av gjestene ikke tjener så bra, noen låner av foreldre...), planlegg aktiviteter ut fra dette og sett en rimelig sum på det hele. Tror bruden heller vil ha flere gjester enn masse aktiviteter som bare bruden får og resten må vente. (tror jeg da! kanskje andre er annerledes!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til at forlover lodder stemningen mtp sum per pers i en facebook-tråd, og det har stort sett endt på rundt 500,-. Det er riktignok noen år siden jeg har vært i utdrikningslag nå, da de fleste venninnene mine som giftet seg gjorde det ca samtidig og jeg er vant til at kun de nærmeste blir bedt. Har mao ikke vært i sånne gigantiske utdrikningslag, og det har vært ganske enkelt opplegg uten mye alkohol. F.eks. hyttetur til forlovers hytte, med mat og drikke, eller en dag hvor vi har laget lunsj og middag hjemme hos noen, med noen enkle leker og evt én større aktivitet. Da har poenget vært å ha en rolig, hyggelig dag sammen, ikke full fest og masse aktiviteter fra morgen til kveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 er smertegrensen her også. 

For å være ærlig synes alt styret rundt bryllup har tatt helt av. Først skal gjester altså betale for å være med på et utdrikningslag, så kommer kjole, gave, osv. Og som om ikke det var nok så har enkelte lagt selskapene sine på et nivå som betyr betydelige utgifter med reise og overnatting og mat.
Det forventes at folk skal bli med helge eller ukesopplegg. Det er jo fullstendig galskap for de fleste andre enn brudeparet selv.

Anonymkode: 5e77c...258

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4/11/2018 den 8.24, AnonymBruker skrev:

I sommer skal jeg og min mann i totalt 4 utdrikningslag. Til ca 1500 kr PR. Så kommer gave til bryllupene. Og nye kjoler. Grøss. Det var den sommeren. 

Anonymkode: 596fa...a37

Da ville jeg ihvertfall brukt samme kjolen til alle bryllupene :O Huff, det blir ikke mye igjen til ferie da, tenker jeg. Dyrt med bryllup, men jammen dyrt å være gjest også :O Og så skiller de seg etter et par år, :P og leverer serviset på fretex

Anonymkode: 3de3a...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på relasjonen til bruden, og selvfølgelig økonomi og livssituasjon. Jeg tenker 500-1000 kr. Ikke over 1000 kr. 

Anonymkode: a699b...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...