Gå til innhold

Vi som venter på svar fra SO


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, doktorproktor skrev:

Er det ikke sånn at om man er innenfor poenggrensen på ønske 1 så kommer man inn? Kan man risikere å egentlig være innafor på førsteplassen men få tilbud fra nr 2.? 

Poenggrensen er den laveste poengsummen som ble tilbudt plass i fjor. Den endrer seg fra år til år (øker). Så selv om du har over poenggrensen i fjor, så kan poenggrensen kan ha økt drastisk, og du kommer ikke inn. Kommer an på hvor høyt snitt du har. Da har de som har søkt i år alle bedre karakterer enn deg, og du må ta til takke med andrevalget ditt.

Anonymkode: 8a103...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jusisthegoal
5 minutter siden, doktorproktor skrev:

Er det ikke sånn at om man er innenfor poenggrensen på ønske 1 så kommer man inn? Kan man risikere å egentlig være innafor på førsteplassen men få tilbud fra nr 2.? 

Så lenge du er innenfor poenggrensen får du 1.plassen!

Endret av jusisthegoal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri vært med på det søke styret her før, men er det noen som kan svare meg på at hvis jeg ikke kommer inn på 1. ønske, kan jeg da komme inn på 2. ønske mitt eller får vi bare et random tilbud av de andre ønskene vi har? Jeg vil inn på andre ønsket mitt og konkurransepoengene er godt over. Ligger litt under på første ønske.

Føler meg jæskla dum som ikke omplasserte eller slettet første ønske mitt..... Livredd for å miste tilbudet på andre ønske. Har 41.9 i konkurransepoeng, og studiet hadde 41.1 i 2016..

 

Anonymkode: 2e682...138

Du får tilbud slik at du kommer høyest mulig på ønskelista di. Derfor er rekkefølgen du setter opp kjempeviktig.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenggrensen er den laveste poengsummen som ble tilbudt plass i fjor. Den endrer seg fra år til år (øker). Så selv om du har over poenggrensen i fjor, så kan poenggrensen kan ha økt drastisk, og du kommer ikke inn. Kommer an på hvor høyt snitt du har. Da har de som har søkt i år alle bedre karakterer enn deg, og du må ta til takke med andrevalget ditt.

Anonymkode: 8a103...426

Jeg mente selvsagt den nye poenggrensen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Mounira76 skrev:

Ser ikke ut til at det kommer i dag 😭😭😭

Ifjor fikk jeg svar 19.00, og de la ut opptaksbreva klokka 00.23... fult mulig få svar enda :) 

Anonymkode: f6ed5...cdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ifjor fikk jeg svar 19.00, og de la ut opptaksbreva klokka 00.23... fult mulig få svar enda :) 

Anonymkode: f6ed5...cdf

Krysser fingrer og tær 🙏🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to år siden kom svaret rett før kl 23:00 på kvelden, så det kan komme når som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Loppa123 skrev:

De har vel ikke lagt ut hva lavest poenggrense for studiet for 2017 er enda heller vel?

Det kan virke som om noen studier har oppdatert poenggrensene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar rundt kl 19 i fjor, så det kan komme når som helst. Håper først og fremst at det kommer idag.

Anonymkode: cb642...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
1 minutt siden, gobbledigook skrev:

Det kan virke som om noen studier har oppdatert poenggrensene sine.

Hvor ser du dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med studiet mitt og har ikke søkt noe nytt, men følger likevel med i denne tråden og blir skikkelig nervøs på deres vegne. :fnise: Husker hvor utrolig stresset jeg var for noen år siden da jeg ventet på svaret!! Klarte ikke gjøre noe annet enn å oppdatere tråden og stresse hele dagen!

Lykke til alle sammen!

:mynona:

Anonymkode: 2ab74...ec0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Margit Spat skrev:

Hvor ser du dette? 

Les på side 8 og litt utover, det jeg (og andre) skrev i natt. Det er ikke helt sikkert, men jeg tror det stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, gobbledigook skrev:

Les på side 8 og litt utover, det jeg (og andre) skrev i natt. Det er ikke helt sikkert, men jeg tror det stemmer

Hvis det var dette så fant jeg disse tallene fra 2015 opptaket. Rart å oppdatere med 2015 tall rett før opptak 2017 men...

18 timer siden, Cavia skrev:

Disse tallene passer med 2015-opptaket

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cavia skrev:

Hvis det var dette så fant jeg disse tallene fra 2015 opptaket. Rart å oppdatere med 2015 tall rett før opptak 2017 men...

 

Ja, jeg vet. Vi får se...

Forresten har studiet jeg egentlig går også endret seg fra i fjor, og det stemmer ikke overens med 2015-tallene.

Endret av gobbledigook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flere som er på jobb og som holder på å dø av spenning? Jeg står å refresher hele tiden:fnise:

Anonymkode: f6ed5...cdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere som er på jobb og som holder på å dø av spenning? Jeg står å refresher hele tiden:fnise:

Anonymkode: f6ed5...cdf

Ja! Hahaha fyfaen, jeg har bare ventet på å se om jeg har fått svar, hadde aldri turt å sjekke om jeg kom inn eller ikke, på jobb.  Er ferdig nå da, så håper svaret kommer snart!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det noe nå snart tror dere? Fikk opp dette når jeg prøvde å logge inn nå...

IMG_9033.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...