Gå til innhold

Har svart bekreftende på et tilbud fra Canal Digital, nå nekter de å levere til den prisen. Rettigheter?


livmor

Anbefalte innlegg

Vi fikk et kjempetilbud fra Canal Digital på tv og internett. Fikk sms med opplisting av alle punkter og med pris, og ved å svare på den, aksepterte vi tilbudet og en av Canal Digitals installatører skulle ta kontakt. Tiden gikk, og vi hørte ingenting. Purret derfor på i dag, og nå hevder Canal Digital at dette tilbudet er avsluttet, vi har på en eller annen måte falt ut av systemet og at de kan gi oss et nytt tilbud med høyere pris. Vi har lagt fram sms'en som bevis, med telefonnummer, slik at de kan sjekke at dette er reellt. Enda nekter de å innfri avtalen vi har. Hvilke rettigheter har man i sånne saker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Canal Digital er den verste internettleverandøren jeg har hatt. Har aldri hatt så ustabilt internett noen gang, som det året jeg hadde de som leverandør. Fikk sagt det opp så fort de 12 månedene jeg hadde forpliktet meg til var omme.

 

Anonymkode: 3cab0...51e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent juridisk er det liten tvil om at dere har inngått en avtale som Canal Digital nå har brutt. Sånn sett skulle det være en smal sak for dere å vinne en rettssak mot Canal Digital, men om det er verdt rettskostnaden er en annen sak.

Kanskje du kan prøve å kontakte noen forbrukerorganisasjoner? Forbrukerrådet kommer meg i hu.

Hvis du har lyst til å være på fjernsyn kan det også være en ide å kontakte Forbrukerinspektørene på NRK eller TV2 hjelper deg på, vel, TV2. 

Endret av Blodets rett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrukerrådet kan gi veiledning.

Men så lenge tilbudet ikke var av typen som du "burde vite" at det ikke var reelt/en feil så er CD bundet. Enten ved å levere, eller erstatte økonomisk ved å betale mellomlegg for en tilsvarende vare.

Anonymkode: c2b8d...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...