Gå til innhold

Tør du gå til nyutdannet tannlege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du hadde fått time hos tilnærmet nyutdannet tannlege, bare jobbet noen måneder, hadde du vært komfortabel med å gå dit eller hadde du skaffet time hos en erfaren tannlege?

Anonymkode: 3b5f6...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg hadde gått. Er det noen som er nøye så er det nyutdannede folk.
Det er min erfaring på andre områder. :tommelopp: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Jeg har vært hos nyutdannet tannlege, og han var like flink og mer nøye enn en som var mer erfaren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Architect

Jeg regner med at når man er ferdig utdannet så vet man hva man gjør. Så jeg hadde gått

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første (Og eneste) rotfylling ble utført av en helt nyutdannet tannlege for snart 13 år siden og ikke var det vondt da h*n gjorde det og det har heller aldri vært noen problemer med den fyllingen siden. På bilder som er tatt senere har flere tannleger påpekt at fyllingen er eksemplarisk utført. Jeg ville med andre ord ikke hatt noen som helst betenkeligheter med å gå til en nyutdannet tannlege igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker nyutdannede, både leger, tannleger og annet helsepersonell. De er ofte svært nøye på det de gjør, forsiktige og ber raskt om hjelp ved behov. Det er hvertfall min erfaring :) i tillegg er de ofte oppdatert på moderne metoder. 

Gikk til en tannlege en gang som ville trekke ene tannen min fordi den var ødelagt. Denne tannen var langt fremme og det hadde blitt veldig synlig - så jeg var veldig skeptisk. Bestemte meg for å få en ny vurdering og fikk time hos en nyutdannet tannlege. Han sa at han kunne fikse tannen min - det tok tid og ble litt dyrt - men han kunne gjøre det :) og han gjorde det, ved bruk av en ganske ny metode! Så jeg slapp å trekke. Han gamle tannlegen mente eneste mulighet var å trekke og sette inn plastikk :P kan være tilfeldig, men jeg syns jeg ser disse tendensene ofte..

Anonymkode: ca898...5ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyutdannede er oppdatert på de siste teknikker og utstyr. De er ofte nytenkende og forsiktige og nøye. Jeg ville gått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått til nyutdannet tannlege, og bedre time har jeg ikke hatt. Hun var forsiktig og ekstremt nøye, i tillegg til at hun utførte undersøkelser jeg ikke har opplevd at erfarne tannleger tar. Også tok hun seg veldig god tid da hun renset med den "sliperen" og la på fluorbeskyttelsen. Dessverre var hun bare vikar for den vanlige tannlegen min. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde jeg gjort. Føler de kanskje er litt mer nøye og forsiktig enn de som har jobbet med det i 30+ år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt klart. De er vel mer oppdatert på det nyeste 

Anonymkode: c1245...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. De er kanskje mer ivrige og nøye i tjenesten- og som nevnt før her; oppdaterte på nye ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen min nåværende tannlege pensjonerer seg skal jeg til en helt nyutdannet en. Min nåværende er av typen som deltar på kurs i innland og utland og holder seg faglig oppdatert (tilbyr blant annet laserbehandling), men hun er ganske annerledes enn de fleste på sin alder.

Anonymkode: 37800...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker heller å gå til en erfaren tannlege. De med erfaring er gjerne raskere, og de ser med en gang hva som må gjøres. Gikk til en nyutdannet like etter at min faste tannlege gikk av med pensjon, men synes ikke den tannlegen kunne måle seg med han som hadde jobbet som tannlege i mange tiår. Valgte derfor en tannlege som hadde jobbet en god stund, og som ble anbefalt av bekjente, da jeg skulle velge ny, fast tannlege.

Anonymkode: 9b672...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velger heller en ny ja, min hadde jobbet i ca 4 måneder da jeg måtte bytte tannlege. Rask, nøye og kjenner aldri noe :)

Anonymkode: 06343...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2017 den 11.14, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde fått time hos tilnærmet nyutdannet tannlege, bare jobbet noen måneder, hadde du vært komfortabel med å gå dit eller hadde du skaffet time hos en erfaren tannlege?

Anonymkode: 3b5f6...d4a

Nei, eller det kommer litt an på hva som skulle vært gjort.

Jeg skulle for noen år siden trekke 4 krokete visdomstenner.  Da nektet jeg å gå til den nyutdannete tannlegen som snakket om hvordan hun skulle operere ut tennene. 

Jeg dro ti len gammel erfaren fyr som har tatt en million visdomstennner. Han hadde så nye erfaring og teknikk at han bare vred ut tanna, uten noe større inngrep.

Resultatet: Tok ut 4 visdomstennner på en dag og trengte ikke smertestillende etterpå! Han var dyktig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem. En nyutdannet tannlege er oppdatert og har kunnskapen fra studiet frisk i minnet. Heller en nyutdannet enn en som er gammel og skjelven på hånden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På Wednesday, July 12, 2017 den 11.14, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde fått time hos tilnærmet nyutdannet tannlege, bare jobbet noen måneder, hadde du vært komfortabel med å gå dit eller hadde du skaffet time hos en erfaren tannlege?

Anonymkode: 3b5f6...d4a

Nyutdannede tannleger får som oftest ansettelse i den offentlige tannhelsetjenesten, altså på tannklinikker beregnet på dem som får dekket tannlegehjelp, barn under 20 år, uføretrygdede med hjemmesykepleie og eldre. 

Det er ikke lett å få jobb som nyutdannet hos private tannlegesentre. Å opprette egen praksis som nyutdannet krevernog god økonomi. Dermed begrenser det seg sterkt om man finner eller havner hos en nyutdannet tannlege. Og nei, jeg velger ikke en nyutdannet tannlege når tennene trenger tannlege. 

Anonymkode: a1cff...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nyutdannede tannleger får som oftest ansettelse i den offentlige tannhelsetjenesten, altså på tannklinikker beregnet på dem som får dekket tannlegehjelp, barn under 20 år, uføretrygdede med hjemmesykepleie og eldre. 

Det er ikke lett å få jobb som nyutdannet hos private tannlegesentre. Å opprette egen praksis som nyutdannet krevernog god økonomi. Dermed begrenser det seg sterkt om man finner eller havner hos en nyutdannet tannlege. Og nei, jeg velger ikke en nyutdannet tannlege når tennene trenger tannlege. 

Anonymkode: a1cff...022

Det er nettopp det. Skal det gjøres noe komplisert hos tannlegen er det best å gå til en med lang erfaring.

Anonymkode: 3b5f6...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...