Gå til innhold

Jeg skammer meg over mamma spm er ufør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mamma har vært ufør så lenge jeg kan huske og jeg skammer meg dypt over henne. Jeg har ikke lyst til å fortelle det til de nye vennene mine da de er ganske fordomsfulle og jeg er redd for å bli mobbet.

 

Mamma er tykk og maser masse på meg.Hun bryr seg alt for mye om ting hun ikke har noe med.Graver og spør om hvem jeg går med.

Mamma sitter og skriver dagen lang.Det kan ikke være normalt å skrive så mye som hun gjør.Når hun ikke sover så skriver hun og hun har kun to venninner som er veldig rare.Og da mener jeg ikke moderne og A4 slik mødrene til mine venninner er men bohemske og eksentriske og annerledes. Jeg blir flau og føler for å spy!

Leiligheten vi bor i er en slags pippileilighet og her mangler nesten bare hesten! 

Mamma har ei venninne som vasker for seg siden hun ikke gidder selv og hun lager eksotisk mat og jeg må være prøvekanin for alle hennes rare retter.

Gleder meg til jeg får råd til å flytte hjemmefra!  Hilsen oppgitt!

Anonymkode: bf07d...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst? Håper du leser dette igjen om noen år og klarer å se hvor umodent skrevet det er.

Anonymkode: 7901e...cd6

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på folkehøgskole et år... 

Anonymkode: 9c429...3dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør opprør og bli ekstremt konservativ. Si at du skal stemme Fremskrittspartiet når du får stemmerett.  :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blodets rett skrev:

Gjør opprør og bli ekstremt konservativ. Si at du skal stemme Fremskrittspartiet når du får stemmerett.  :ler: 

FrP er jo ikke på noen måter konservativt. Det er vel mer et parti for de sosialdemokratene som ikke gidder å jobbe dugnad.

Anonymkode: 7b011...0c4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FrP er jo ikke på noen måter konservativt. Det er vel mer et parti for de sosialdemokratene som ikke gidder å jobbe dugnad.

Anonymkode: 7b011...0c4

Jeg tror ikke Pippi Langstrømpe bryr seg om det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Blodets rett skrev:

Gjør opprør og bli ekstremt konservativ. Si at du skal stemme Fremskrittspartiet når du får stemmerett.  :ler: 

Frp er partiet som flest trygda mennesker stemmer på, så det er en stor sjanse for at moren hans/hennes er Frp-velger og ikke kommer til å ha noe i mot det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, nurcos skrev:

Frp er partiet som flest trygda mennesker stemmer på, så det er en stor sjanse for at moren hans/hennes er Frp-velger og ikke kommer til å ha noe i mot det.

Pippi Langstrømpe er garantert ikke Frp-velger. :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du er en umoden 14-15 åring. Du vil tenkte tilbake på dette innlegget om noen år og tenke hvor lett livet var når du bodde hos din mamma som faktisk bryr seg.

Anonymkode: 4b017...1a6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg jeg. Søsteren min på snart 40 skammer ser over våres mor som ble ufør i en alder av 34 år, hun kunne fint ha jobbet. Hun hadde nok ikke klart å få trygd i dag. Hennes mor var trygdet også og alle søsknene hennes er det. Jeg og søsteren min har derimot ikke tenkt å følge de sporene;)

Anonymkode: 8a1b9...06a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don't smacktalk your mother.

Regner med hun har en del problemer med helsa siden hun er ufør. Kanskje ikke greia er at hun ikke gidder vaske, men at hun ikke klarer. Kanskje denne venninnen hjelper henne med ting hun ikke klarer? Hva bidrar du med? Hva hjelper du mammaen din med?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skriver hun (høres egentlig litt spennende ut)?.

Anonymkode: 9f6ba...4b3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Min mor er ufør uten å være syk. Var piece of cake å bli ufør før i tiden. Min mor har aldri, på noen måte vært syk. Hun vasker hus, løper til fjells, leker med barn/barnebarn og vært akkurat som andre mødre - men jobbe, det kan hun ikke :P og nei: hun har ingen skjult sykdom, hun har ingen dårlige dager hvor hun kun ligger til sengs og alt det gnålet der ;) hun er frisk som en fisk. Tar ingen tabletter, går ikke til noe behandling og synes livet er topp. Så jeg skjønner godt at du syns akkurat dette er flaut ts. 

Utover det, med klesstilen, maten osv syns jeg din mor høres kul ut! Jeg skulle ønske min mor lagde eksotisk mat når jeg bodde hjemme - jeg var så drittlei "husmannskost" når ieg flyttet ut at jeg knapt har smakt kokte poteter på 10 år.

Anonymkode: 833f5...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars mora de. Håper ikke jeg får en så fordomsfull og dømmende datter. Fysj

Anonymkode: 1d1c8...cd7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Skriver hun hele tiden så driver hun hvertfall med noe. Å prøve nye matretter er tegn på initiativ. At hun spør og graver betyr bare at hun engasjerer seg i livet ditt.

Hadde hun bare ligget på sofaen, spist grandis og aldri spurt om noe så hadde det vært bekymringsfullt. 

Eksentrisk og anerledes er bra, men tenåringer er jo flaue over alt som er anerledes. Jeg syntes det er spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes moren din høres ut som en flott kvinne. Og hun er moren din, hun skal spørre og grave. Selvfølgelig vil hun vite hvem du er hos, hvem du er ute med, og hva du gjør. Hun er glad i deg, og bryr seg.

Jeg har selv en tenåringsdatter, og jeg er på vei til å bli ufør. Takk og pris er hun ikke flau over meg, vi har åpent hjem, så hennes venner er ofte her.

Anonymkode: aa69a...d3c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...