Gå til innhold

Jobb i NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er npm??

Anonymkode: f7b53...3e4

Antageligvis New Public Management, uten at jeg har den fjerneste ide om hva det egentlig innebærer. Jeg har bare hørt begrepet før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er npm??

Anonymkode: f7b53...3e4

New Public Management, Styringssystem som er basert på måltall. De ansatte er dermed i et stadig press om å levere resultater som ikke nødvendigvis samsvarer med behovene til brukerne.

Anbefaler å google begrepet og lese deg opp litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

npm = new public management. Bare google.

MRS i nav innebærer at målene og resultatene blir kvantifisert for det er så mye vanskeligere å måle kvalitet enn kvantitet. Jeg skrev forøvrig allerede om hvilke ting som typisk blir målt. Som f.eks antall telefonsamtaler en tar med arbeidsgivere og hvordan dette må manuelt dobbeltregistreres i systemet for at det skal bli "telt". 

Anonymkode: c438c...180

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 2.8.2017 den 8.27, AnonymBruker skrev:

Vi har også nyutdannede hos oss men da med masterutdanning.. Det er nok stor forskjell fra plass til plass hvor lett det er å få jobb - er det mange søkere som f.eks i Oslo er det vanskeligere enn på mindre steder.. Vi har folk med mange forskjellige utdanninger ; sykepleiere, barnevernspedagoger, lærere, sosionomer og mange med massevis av erfaring fra tidligere aetat og trygdeetaten samt en del med relevant arbeidserfaring..

En jobb på kontaktsenteret er slettes ikke for alle - du må like og være flink til å snakke med folk, ha gode datakunnskaper, lære raskt og ha stor evne til omstilling. Jobben er i stadig utvikling og jobbhverdagen har endret seg masse på få år. Det er høyt tempo og høye målkrav og dagene går fort! En kjempefin jobb med masse gode kolleger over hele landet!

Og ja, med bakgrunn fra kontaktsenteret er man attraktiv til andre stillinger innad i Nav (mye pga svært god opplæring om fag, data og NAV som helhet i nyansatt perioden). 

Anonymkode: 38279...579

Hei igjen! 

Jeg kom til å tenke på et spørsmål til, hvordan er lønnen for deg? Er du fornøyd? det er vel kanskje lavere enn "vanlig" sykepleier siden du ikke jobber turnus eller?

TS

Anonymkode: bca13...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...