Gå til innhold

Får ikke utbetalt feriepengene mine - hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sa for et halvt års tid siden opp en jobb pga. useriøs ledelse. Nå ser det ut til at jeg ikke skal få utbetalt feriepengene mine.

De skulle selvsagt ha kommet ved siste lønnsutbetaling, men jeg har vært grei og venta med masinga til sommertiden. Nå ser det ut til at det ikke ligger i planen at jeg skal få disse pengene mine.

Jeg tenker å la det gå en måned eller et par uker til før jeg tar det videre, men spørsmålet er; hva gjør jeg?!

Da jeg begynte å skjønne at ledelsen var en bedriten gjeng som ikke kan noe om å drive en bedrift, organiserte jeg meg. Holdt ikke ut, og sa opp bare et par måneder etter. Har derfor flyttet fagforeningen min til nyjobben.

Kan de hjelpe meg her? Det er jo en gammel jobb og den jobben er ikke den jeg er registert med hos dem.

Jeg ringte Arbeidstilsynet en gang da denne bedriften ikke utbetalte lønna mi til riktig tid, og da sa de at utbetalinger ikke er noe de kan hjelpe med. Så de er neppe løsningen her heller...

Her trenger jeg litt tips, dere :) 

Anonymkode: 42738...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78210

Send rekommandert brev.

Det gidder de sikkert ikke hente ut, så du kan jo sende dem en epost også, så vet du de har lest det.

Fagforeningen hjelper deg nok, så lenge du var medlem der en stund før du byttet jobb. Men nå er jo saksgangen brev med frist-forliksklage og det greier du også fint på egenhånd :)

Anonymkode: 8f656...1fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut www.arbeidslivstelefonen.no. 

Ring de på 22 56 67 00 eller chat. 

Arbeidslivstelefonen hjelper deg med problemstillinger i arbeidslivet; herunder lover, regler og rettigheter.

Endret av Lysekrona
Skrivefeil i link
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...