Gå til innhold

Multippel Sklerose

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 8.7.2017 den 20.02, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som har primær progressiv MS og for den så finnes det ikke medisiner som hjelper. Hun har nylig vært i Russland og fått stamcellebehandling. Siden det er såpass kort tid siden så har det ikke kommet noen resultater hos henne enda. Men hun følte hun ikke hadde noe valg, siden det ikke er noen medisiner som virker på denne typen. Hun har barn som hun ikke klarer å følge opp, noe som selvfølgelig er veldig vondt. Hun har hatt MS i 8 år og det har gått fort nedover. 

Anonymkode: 23f37...8a5

Tusen takk for at du tipset meg om dette. Jeg er nå stamcelletransplanternt og har fått livet mitt tilbake :)

TS

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 8.7.2017 den 17.46, KikiEco skrev:

Det er en Facebookgruppe for mennesker som har tatt stamcellebehandling eller skal ta: HSCT Norge for MS, CIDP og andre autoimmune sykdommer

Har MS selv, men ikke tatt stamcellebehandling. Mine råd er (og det høres kjedelig og opplagt ut, men er ekstremt riktig): Tren, både styrke og kondis, sov nok, spis sunt uten å bli fanatisk og ikke utsett deg selv for masse stress. Jeg tror det er viktig med medisin, så kom i gang med bremsemedisiner, er selv veldig fornøyd med tysabri.

Tusen takk for at du tipset meg om dette, jeg er nå stamcelletransplantert og har fått livet mitt tilbake :)

TS

• Liker 1
Gjest Scaniar580
Skrevet

Eksen min har ms og han merker ingenting til det. Han går bare på medisiner og sykdommen holder seg stabil 

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Blander meg litt inn i diskusjonen (beklager TS).

Til TS og dere andre som har MS, hvilke symptomer var det som gjorde at mistanken om MS dukket opp? 

Anonymkode: a5c53...219

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, jhs skrev:

Tusen takk for at du tipset meg om dette. Jeg er nå stamcelletransplanternt og har fått livet mitt tilbake :)

TS

Så fantastisk! :)Hvor lenge siden er det du opererte og hvor gjorde du det? 

Anonymkode: 3d47f...b20

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til TS og dere andre som har MS, hvilke symptomer var det som gjorde at mistanken om MS dukket opp? 

Mistet følelsen i hele høyre kroppshalvdel og søsteren min fikk overtalt meg til å dra på legevakten. Ble sendt derfra til MR-undersøkelse og senere videre utredning siden MR-bildene viste mange hvite flekker. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 10.7.2018 den 21.54, AnonymBruker skrev:

Så fantastisk! :)Hvor lenge siden er det du opererte og hvor gjorde du det? 

Anonymkode: 3d47f...b20

Januar, jeg reiste til Moskva! :)

Skrevet
På 10.7.2018 den 21.48, AnonymBruker skrev:

Ikke noe problem. 

Lammelser i armer, krafttap i armer og ben, fatigue, svimmelhet, dobbeltsyn og tåkesyn. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, jhs skrev:

Ikke noe problem. 

Lammelser i armer, krafttap i armer og ben, fatigue, svimmelhet, dobbeltsyn og tåkesyn. 

Takk for svar. Var det slik helt fra begynnelsen at symptomene var veldig påtakelige? Eller er det ting som har kommet gradvis, og som fra starten var nesten umerkelige? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...