Gå til innhold

Er aspergere lette å manipulere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som har asperger som jeg vet om har i alle fall høy IQ, men hvordan det er med EQ - det er det litt dårligere med hos dem, men tror ikke de er "dumme" og lettlurte på den fronten heller. Flere som ikke har diagnoser som er lagt mer lettlurt. :) 

Anonymkode: 1cc43...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er mer lettere for oss å lure de uten siden vi er smartere :tommelopp:

Anonymkode: d4bea...c82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AsperSchizo skrev:

Nei, de fleste er smarte.

Nei, de ligger vel som folk flest når det kommer til intelligens. 

Anonymkode: 93f32...2c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de ligger noe over snittet.

Distribution of IQ for autism, PDD and Asperger/'s clinical impressions.

http://www.nature.com/ng/journal/v47/n6/fig_tab/ng.3303_SF3.html

Anonymkode: 00985...abb

Er det derfor vi irriterer oss over vanlige uskrevne regler tro? Noen ganger forventes det f.eks at man skal lyve. Du får servert mat som ikke var god, la oss si du ikke liker kjøtt, får servert ekleste kjøttet. Noen sier "var ikke den god Tone?" Tone: "nei.". Tone skulle egentlig sagt "ja, den er kjempe god!:D". Bare for folkeskikkens skyld....

I tillegg kan jeg kanskje virke litt negativ i perioder fordi jeg ikke finner enkelte vitser morsomme..

Anonymkode: 64593...4b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2017 den 14.46, AnonymBruker skrev:

Man sier kurdere eller pakistanere da

Anonymkode: 1eb58...817

Det er nasjonalitetsbetegnelser, ikke sykdom/lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det derfor vi irriterer oss over vanlige uskrevne regler tro? Noen ganger forventes det f.eks at man skal lyve. Du får servert mat som ikke var god, la oss si du ikke liker kjøtt, får servert ekleste kjøttet. Noen sier "var ikke den god Tone?" Tone: "nei.". Tone skulle egentlig sagt "ja, den er kjempe god!:D". Bare for folkeskikkens skyld....

I tillegg kan jeg kanskje virke litt negativ i perioder fordi jeg ikke finner enkelte vitser morsomme..

Anonymkode: 64593...4b4

Nei,  det er fordi det er det som er aspergers. Det er ikke kun de med aspergers og høy intelligens som sliter med sosiale koder. 

Endret av Superbruker5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det derfor vi irriterer oss over vanlige uskrevne regler tro? Noen ganger forventes det f.eks at man skal lyve. Du får servert mat som ikke var god, la oss si du ikke liker kjøtt, får servert ekleste kjøttet. Noen sier "var ikke den god Tone?" Tone: "nei.". Tone skulle egentlig sagt "ja, den er kjempe god!:D". Bare for folkeskikkens skyld....

I tillegg kan jeg kanskje virke litt negativ i perioder fordi jeg ikke finner enkelte vitser morsomme..

Anonymkode: 64593...4b4

Hvem vet.

Anonymkode: 00985...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...