Gå til innhold

Hvem bør få samboers mobil; jeg eller svigermor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. 

TS, hvis mobilen din er så dårlig som du sier og klikker og slår seg av osv... hvorfor har du ikke byttet den ut med den gamle til samboeren for lenge siden? Hvorfor har hans gamle ligget i en skuff når du har en mobil som i praksis egentlig ikke er i god nok stand til å brukes?

Som nevnt over her; kanskje samboeren din ikke tenkte at du skulle ha den siden du ikke har tatt den i bruk? 

 

Anonymkode: ac270...74e

Enig i dette.

Når det er sagt så har du blitt lovet telefonen. Hadde det vært meg hadde jeg uansett latt svigermor tatt den og kjøpt meg en ny selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke snakket med hverandre(jeg og svigermor.) Samboer sa over melding at jeg hadde en mobil som nesten var ødelagt og skulle overta hans telefon. Da ble hun sur og begynte å kverulere. Ts

Anonymkode: 5fd86...bf9

Og du drar det ut på et forum for å få støtte om at du skal ha telefonen? Det er litt sandkasseoppførsel for min del. 

Du har råd å bytte ut telefon. Den MÅ ikke koste 7000 kr, det finnes et hav av rimeligere typer + brukte du får kjøpt billig. 

Svigermor har og råd til å kjøpe ny. Hun trenger heller ikke noe til 7000. Så egentlig sitter dere og er furt og lager potensielt krangler av en idiotisk telefon. 

 

Anonymkode: e55c0...29e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er moren hans. Hun er viktigere enn deg. Hun bør få telefonen.

 

Anonymkode: 522cc...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Man har jo relativt felles økonomi når man bor sammen, så det går jo ut over dere begge om dere gir bort telefonen til svigermor. Jeg hadde beholdt den og latt henne kjøpe seg en ny selv. Eller tilbudt henne og kjøpe den gamle, og brukt pengene på ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri tatt det som en selvfølge at jeg skal få noe som tilhører noen andre, men hadde blitt takknemlig om han gav den til meg. Samboeren din må bestemme hvem som får den, og hverken du eller svigermor bør bli snurt for avgjørelsen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å oppklare: Min telefon fungerer i den forstand at den fungerer når den selv vil. Den slår seg av og henger seg opp stort sett daglig. Den kan slå seg av midt i en samtale. Internett og apper klikker ofte. Meldinger er stort sett det eneste som fungerer normalt. Jeg burde tatt samboers telefon i bruk for lengst, men har utsatt det pga ting som må overføres som jeg ikke vil miste. 

Samboer bestemmer selvfølgelig, og han vil gi den til meg. Han er allikevel litt konfliktsky, så han syns det er vanskelig å si imot moren. Hun drar også kortet "du fikk din første mobiltelefon av meg."

Jeg kan jo kjøpe ny mobil, det er bare litt surt med tanke på sparing. Jeg tjener greit, men er relativt nyutdannet og nyetablert, så det litt surt å bruke penger på det når vi egentlig har en ekstra telefon her. Ts

Anonymkode: 5fd86...bf9

Denne overføringen bør du jo gjøre asap siden telefonen din oppfører seg slik den gjør. Du får tross alt ikke overført det når telefonen har tatt endelig kvelden.

 

Og samboeren din avgjør ang telefonen. Det er hans telefon. Du må heller ikke kjøpe den nyeste iphonen eller samsungen, det er mange alternative telefoner der ute...

Anonymkode: b544a...8d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å oppklare: Min telefon fungerer i den forstand at den fungerer når den selv vil. Den slår seg av og henger seg opp stort sett daglig. Den kan slå seg av midt i en samtale. Internett og apper klikker ofte. Meldinger er stort sett det eneste som fungerer normalt. Jeg burde tatt samboers telefon i bruk for lengst, men har utsatt det pga ting som må overføres som jeg ikke vil miste. 

Samboer bestemmer selvfølgelig, og han vil gi den til meg. Han er allikevel litt konfliktsky, så han syns det er vanskelig å si imot moren. Hun drar også kortet "du fikk din første mobiltelefon av meg."

Jeg kan jo kjøpe ny mobil, det er bare litt surt med tanke på sparing. Jeg tjener greit, men er relativt nyutdannet og nyetablert, så det litt surt å bruke penger på det når vi egentlig har en ekstra telefon her. Ts

Anonymkode: 5fd86...bf9

Den fungerer jo. Om ikke hadde du byttet den allerede. 

Anonymkode: eff9b...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser allerede for meg en ny Arnfinn Baksletten-reklame basert på denne tråden :alice:

Anonymkode: 47054...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når samboers telefon fortsatt fungerer og mamma eller pappa sin telefon tok kvelden hadde jeg selvfølgelig gitt den til dem.

Anonymkode: 54e58...c1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt komme og hoppe i stykker den gamle telefonen til samboeren din for dere, om du vil. Da blir alle like misfornøyde, men fordelen er at dere alle kan skylde på meg i stedet for å bli uvenner alle mann :)

Endret av Hactar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, det er moren hans. Hun er viktigere enn deg. Hun bør få telefonen.

 

Anonymkode: 522cc...df2

Håper du tuller med dette utsagnet. Nå mener jeg helt uavhengig av telefonen, og tenker mer på generelt grunnlag. Når ble foreldre viktigere enn en samboer du har vært sammen med i mange år, og som du har tenkt å dele resten av livet med? Ts

Anonymkode: 5fd86...bf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Hadley skrev:

Eldre damer har litt vansklig for å forstå ny teknologi, så la henne få den eldre mobilen. Og så kjøper du deg en ny en. 

Du mente vel eldre menn, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en svigermor på litt over 50. Det kunne aldri falle meg inn å be om podens avlagte telefon. Verken fra den hjemmeboende eller den utflyttede sønnen. Hadde ansett det som en selvfølge at sønnen overlot sin gamle mobil til samboeren. 

Om svigermor i TS sitt tilfelle hadde levd på sultegrensen, så hadde jeg nok tenkt annerledes. Lyder ikke som det er tilfellet og da koker det ned til eiendomsretten til sønnen og hans ting. Gi svigermor ei saks så hun kan klippe navlestrengen :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering:

Samboer har i dag insistert på at jeg må ta i bruk den gamle telefonen hans, da han sier at min absolutt ikke virker som den skal. Ellers er han også ganske sur på sin mor som ikke har sluttet å mase om telefonen. Hun spiller på dårlig samvittighet osv, noe han ikke syns er greit. Ts

Anonymkode: 5fd86...bf9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering:

Samboer har i dag insistert på at jeg må ta i bruk den gamle telefonen hans, da han sier at min absolutt ikke virker som den skal. Ellers er han også ganske sur på sin mor som ikke har sluttet å mase om telefonen. Hun spiller på dårlig samvittighet osv, noe han ikke syns er greit. Ts

Anonymkode: 5fd86...bf9

Så bra :) Å spille på dårlig samvittighet er absolutt ikke noe som er ok.

Anonymkode: 36f69...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å oppklare: Min telefon fungerer i den forstand at den fungerer når den selv vil. Den slår seg av og henger seg opp stort sett daglig. Den kan slå seg av midt i en samtale. Internett og apper klikker ofte. Meldinger er stort sett det eneste som fungerer normalt. Jeg burde tatt samboers telefon i bruk for lengst, men har utsatt det pga ting som må overføres som jeg ikke vil miste. 

Samboer bestemmer selvfølgelig, og han vil gi den til meg. Han er allikevel litt konfliktsky, så han syns det er vanskelig å si imot moren. Hun drar også kortet "du fikk din første mobiltelefon av meg."

Jeg kan jo kjøpe ny mobil, det er bare litt surt med tanke på sparing. Jeg tjener greit, men er relativt nyutdannet og nyetablert, så det litt surt å bruke penger på det når vi egentlig har en ekstra telefon her. Ts

Anonymkode: 5fd86...bf9

Hvis telefonen din er så dårlig som du sier, hvorfor har du da ikke tatt i bruk den gamle smarttelefonen til mannen din allerede? Han har kjøpt seg ny? Dette er det som skurrer i mine ører iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Ønsker noen innspill på en "familiekonflikt" vi ikke blir enige om. Samboer har en smarttelefon av en eldre type liggende, som han ikke bruker fordi han har en nyere modell. Min mobil har hatt en god del problemer over tid, og synger på siste verset. Det er bare et tidsspørsmål før den takker for seg. Jeg har da regnet med at jeg kan overta samboers gamle, og han har ikke hatt noen innvendinger på det. I dag fikk han en forespørsel fra moren sin om ikke hun kunne overta den, for hennes telefon hadde tatt kvelden. Han fortalte meg dette før han svarte moren sin. Jeg minte han på at min telefon kom til å slutte å virke når som helst, og han fortalte dette videre til moren sin. Moren ble veldig snurt og sur for dette, for hun er jo tross alt moren hans, sa hun. Hun argumenterte også med at min telefon ikke var helt død. 

Kan bare legge til at hverken jeg eller svigermor har dårlig råd, så vi har i utgangspunktet råd til å kjøpe ny mobil begge to. Jeg har noe dårligere råd pga boliglån, så det vil svi litt å bruke noen tusen på ny mobil, men det går allikevel rundt. Jeg og samboer har vært sammen i 6 år og bodd sammen i 5 år, hvis det har noe å si.

Anonymkode: 5fd86...bf9

Hva er problemer?  La svigermor få flf

Anonymkode: aff0b...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sariou skrev:

Om jeg var samboeren din hadde jeg tenkte at du har fått din sjanse, du har latt den ligge uten å ta den i bruk, og da kan det ikke være så himla nøye. Så jeg hadde gitt den til moren min.

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde latt svigermor få den...

Her i huset hadde vi også en telefon ingen brukte, en iPhone 6s. Telefonen til mannen er kranglete, men da min mors telefon plutselig sluttet å fungere fikk hun selvsagt den vi hadde liggende. Ikkeno å krangle om. 

Anonymkode: 6a66a...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...