Gå til innhold

Hvem bør få samboers mobil; jeg eller svigermor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud. HUN selvfølgelig. Skal den som sitter uten telefon la være å ta imot fordi noen andre kanskje kommer til å mangle telefon etterhvert?

 

Du og svigermor er verre enn ukastrerte hannkatter.

Anonymkode: ada37...26f

Her er det ikke snakk om kanskje. Mobilen min virker så vidt nå. Den klikker, henger opp og slår seg av i hytt og pine. Egentlig var også telefonen lovet bort til meg. Ts

Anonymkode: 5fd86...bf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Ønsker noen innspill på en "familiekonflikt" vi ikke blir enige om. Samboer har en smarttelefon av en eldre type liggende, som han ikke bruker fordi han har en nyere modell. Min mobil har hatt en god del problemer over tid, og synger på siste verset. Det er bare et tidsspørsmål før den takker for seg. Jeg har da regnet med at jeg kan overta samboers gamle, og han har ikke hatt noen innvendinger på det. I dag fikk han en forespørsel fra moren sin om ikke hun kunne overta den, for hennes telefon hadde tatt kvelden. Han fortalte meg dette før han svarte moren sin. Jeg minte han på at min telefon kom til å slutte å virke når som helst, og han fortalte dette videre til moren sin. Moren ble veldig snurt og sur for dette, for hun er jo tross alt moren hans, sa hun. Hun argumenterte også med at min telefon ikke var helt død. 

Kan bare legge til at hverken jeg eller svigermor har dårlig råd, så vi har i utgangspunktet råd til å kjøpe ny mobil begge to. Jeg har noe dårligere råd pga boliglån, så det vil svi litt å bruke noen tusen på ny mobil, men det går allikevel rundt. Jeg og samboer har vært sammen i 6 år og bodd sammen i 5 år, hvis det har noe å si.

Anonymkode: 5fd86...bf9

Begge to get over it. Begge kjøp ny mobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde glatt gått i søpla om to voksne mennesker oppførte seg som småunger i sandkassa om den... 

Utrolig hva folk krangler om i disse dager. 

Anonymkode: e55c0...29e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den hadde glatt gått i søpla om to voksne mennesker oppførte seg som småunger i sandkassa om den... 

Utrolig hva folk krangler om i disse dager. 

Anonymkode: e55c0...29e

Vi har ikke snakket med hverandre(jeg og svigermor.) Samboer sa over melding at jeg hadde en mobil som nesten var ødelagt og skulle overta hans telefon. Da ble hun sur og begynte å kverulere. Ts

Anonymkode: 5fd86...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den lovet bort til deg, så er den det. Men dersom dette ikke var tilfelle, hadde jeg sett svigermoren din sitt poeng. Og om begge har råd til å kjøpe ny telefon uansett, burde ikke dette føre til krangling eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det ikke snakk om kanskje. Mobilen min virker så vidt nå. Den klikker, henger opp og slår seg av i hytt og pine. Egentlig var også telefonen lovet bort til meg. Ts

Anonymkode: 5fd86...bf9

Men herregud, kjøp deg en ny da. Du sier jo selv at du har råd. Eller er det så viktig å "vinne" over svigermor over en telefon? 

Anonymkode: 81562...e84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Ønsker noen innspill på en "familiekonflikt" vi ikke blir enige om. Samboer har en smarttelefon av en eldre type liggende, som han ikke bruker fordi han har en nyere modell. Min mobil har hatt en god del problemer over tid, og synger på siste verset. Det er bare et tidsspørsmål før den takker for seg. Jeg har da regnet med at jeg kan overta samboers gamle, og han har ikke hatt noen innvendinger på det. I dag fikk han en forespørsel fra moren sin om ikke hun kunne overta den, for hennes telefon hadde tatt kvelden. Han fortalte meg dette før han svarte moren sin. Jeg minte han på at min telefon kom til å slutte å virke når som helst, og han fortalte dette videre til moren sin. Moren ble veldig snurt og sur for dette, for hun er jo tross alt moren hans, sa hun. Hun argumenterte også med at min telefon ikke var helt død. 

Kan bare legge til at hverken jeg eller svigermor har dårlig råd, så vi har i utgangspunktet råd til å kjøpe ny mobil begge to. Jeg har noe dårligere råd pga boliglån, så det vil svi litt å bruke noen tusen på ny mobil, men det går allikevel rundt. Jeg og samboer har vært sammen i 6 år og bodd sammen i 5 år, hvis det har noe å si.

Anonymkode: 5fd86...bf9

Svigermor sin telefon er ødelagt, så jeg synes hun burde få den! :) Din virker enda..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere er samboere, går jo dette på deres felles økonomi. Ergo er det helt naturlig at telefonen beholdes innenfor huset, siden det gagner dere begge. Svigermor kan ta seg ei bolle. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg var deg så hadde jeg kjøpt min egen telefon og latt svigermor ta hans. Er det slik at hun tror at dere "krangler" om telefonen hans? Det blir jo rimelig kleint videre i så fall.

Anonymkode: ee6e7...e2c

Ja det må bli slik 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer egentlig telefonen til samboeren da? Han har vel byttet den ut av en grunn?

Jeg synes svigermor bør få den, siden hennes telefon faktisk ikke virker i det hele tatt. Du kan kjøpe en nyere model. Det trenger jo ikke være den aller nyeste. Du kan sikkert kjøpe brukt også for økonomien sin del.

Anonymkode: dbaa1...c33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to grunner til at jeg mener TS burde få telefonen. Den første grunnen er at TS tross alt hadde blitt lovet telefonen, den andre er at jeg virkelig ikke synes svigermors oppførsel bør belønnes. Ut fra hvordan TS beskriver telefonen, vil jeg ikke si at den fngerer heller, så "din mobin virker, det gjør ikke svigermors" argumentet holder vann heller.

Anonymkode: 36f69...93a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo egentlig alt gitt den til TS, hun har bare vært litt treg med å overføre data og ta den i bruk. 

Jeg tror dette er et glimrende tidspunkt for han til å sette foten ned ovenfor moren. 
Om hun kjører argumentet med at "du fikk din første telefon av meg" så finnes det blilligtelefoner til et par hundrelapper av den typen man gir til barn, som trolig ligner på den han fikk av henne. Dere får kjøpe en slik til henne, og si at dere er ferdige med saken. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er et dårlig tegn når mann prioriterer sin mor over sine livspartnere... 

Her hadde mannen alltid spurt meg først om jeg ville ha

Anonymkode: 7d799...4ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå svigermor få telefonen. Hvem vil egentlig ha en gammel, brukt og utgått modell. Kjøp deg en ny og få en som er riktig for dine behov og som du blir fornøyd med. Det er en grunn til at samboeren din byttet den ut vet du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det alt er blitt en greia hadde jeg gitt den til svigermor. :) Det hadde jeg gjort før det ble krangel. Før det igjen hadde jeg dog forventet at mannen min sa at han alt hadde gitt den til meg så hun dessverre ikke kunne få den. Altså, at den alt var gitt til meg, ikke at han tenkte at jeg skulle ha den når min døde helt... Da er det ikke noe å krangle om videre.

I tillegg regner jeg med at mannen min har såpass godt forhold til moren sin at han hadde tilbydd å hjelpe henne med å kjøpe en passende mobil sammen med henne. 

Anonymkode: d9f59...58c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om jeg var samboeren din hadde jeg tenkte at du har fått din sjanse, du har latt den ligge uten å ta den i bruk, og da kan det ikke være så himla nøye. Så jeg hadde gitt den til moren min.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sariou skrev:

Om jeg var samboeren din hadde jeg tenkte at du har fått din sjanse, du har latt den ligge uten å ta den i bruk, og da kan det ikke være så himla nøye. Så jeg hadde gitt den til moren min.

Enig med deg. 

TS, hvis mobilen din er så dårlig som du sier og klikker og slår seg av osv... hvorfor har du ikke byttet den ut med den gamle til samboeren for lenge siden? Hvorfor har hans gamle ligget i en skuff når du har en mobil som i praksis egentlig ikke er i god nok stand til å brukes?

Som nevnt over her; kanskje samboeren din ikke tenkte at du skulle ha den siden du ikke har tatt den i bruk? 

 

Anonymkode: ac270...74e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han gir bort telefonen til moren sin, så synes jeg han bør kjøpe ny telefon til deg (iallefall betale en del). Han kan ikke gi deg en ting, for så å ta det tilbake - og gi det til en annen. Så jeg  hadde krevd at jeg fikk en ny telefon av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere felles økonomi, du og samboeren, er det i prinsippet like mye din telefon som hans og deres felles budsjett det går utover om du må kjøpe ny. Hvis samboeren din synes det er best å sponse moren sin med sin gamle så la han gjøre det, men da bør han også vite at han er med på å sponse din nye telefon også. For min del hadde jeg latt svigermor fått den og heller kjøpt en helt ny telefon selv, men bare fordi jeg er over middels teknofil selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...