Gå til innhold

Svigerinne som alltid spør om penger....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er bare god gammeldags ris på rumpa som hjelper.

Anonymkode: 220ed...623

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.7.2017 den 23.27, AnonymBruker skrev:

Det er helt sant, men som sagt kommer det så sinnsykt mange meldinger. Hun kan finne på å copy-paste samme meldingen 5-10 ganger helt til vi svarer.. Jeg vet ikke min arme råd. En gang vi ignorerte henne lenge ringte hun faktisk til barnet vårt og sa at mamma (jeg) var sur på henne, og om ikke barnet kunne gå å finne meg så de fikk ordnet opp osv. Hun er hinsides :P 

Anonymkode: 59b56...7bf

Skikkelig drøyt å involvere barnet deres i dette! På tide med en intervensjon? Si at hun må møte hos dere, så lån kan diskuteres, samle familien på det gitte tidspunkt, få slutt på "galskapen" en gang for alle! Hun må i klartekst få høre fra alle at hun skaper splid og ødelegger familieforhold på den måten hun oppfører seg! Hun dro inn et barn i dette! Er rystet! Dette må ta slutt, og det må hun få høre fra alle sammen, ofte mer virkningsfullt i samlet gjeng! Mener ikke alle mot en på ufin måte, mere her står vi alle sammen bryr oss og vil hjelpe, men kan ikke tilby kr, men eks hjelp med budsjettoppsett osv. For at dette skal fungere, må alle være tydelige og ærlige, samtidig som bekymring og omsorg for henne kommer godt fram! En fin start er med dere, henne og hennes mor! Nå vet jeg ikke alder på barnet som ble dratt inn, men det er uansett svært uheldig å belaste et barn med situasjonen, og det er i grunn det mest viktige å få plassert og tydelig gitt beskjed om, samt få en stopp på umiddelbart! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/7/2017 den 10.14, AnonymBruker skrev:

Vist dere har overflod av penger hadde jeg lånt henne en litt større sum. Da blir både hun glad og får ordnet opp i sine regninger og problemer og du blir kvitt maset og får en svigersøster som blir glad i deg. Ser ikke helt problemet. Hun kan betale det når det passer.

Hadde heller gjort det enn å være negativ og ikke hjelpe familien i nød. Ikke alle har det så lett

Anonymkode: 7bcf5...edb

Det er ikke det som er poenget her. Poenget er at svigerinnen lever over evne. Når hun spør alle i familien om å få låne penger, også går hun ofte ut og spiser på restaurant, reiser på ferie og ellers gjør ting som de egentlig ikke har råd til, så er det ikke rart at ts blir irritert. 

Dette er et voksent menneske som er nødt til å kutte ned på kostnadene sine. Det hjelper ikke om ts låner henne en større sum for at hun skal komme seg på beina igjen. Hvis man ikke har styring på økonomien sin, så hjelper det ekstremt lite. Og det er ikke ts sin plikt til å hjelpe henne med penger heller. Ja, man hjelper familie så mye man kan, men når familie spør om å få låne 1000,- her og 2000,- der hele tiden, så må de som spør om penger revurdere sin styring på økonomien. Man kan ikke leve over evne når man er et voksent menneske. Da får man kutte ned på ferier, restauranter, og andre ting som ikke er livsviktige. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/6/2017 den 23.14, AnonymBruker skrev:

Hei! Vi har et lite problem. 

Min svigerinne er alltid tom for penger. De har null økonomistyring og lever langt over evne. Nei, de har ikke allverden, men jeg har klart meg på mye mindre enn hva de har. Får stadig bilder på Snapchat av kos selv ikke vi tar oss råd til (og vi har ganske god råd). 

Hun låner penger rundt om kring hele tiden. Av sine foreldre, besteforeldre osv. Dette gjør meg ingenting, dette er mellom dem. Men hun maser på oss flere ganger i mnd om penger. Før når mannen min var singel og alene pleide han å bli så lei av mas at han lånte henne litt nå og litt da. Per tid er vi et par med et barn og i full gang med restaurering av hus - så vi har ikke penger å gi henne. Ikke at vi ønsker heller, da penger hun ''låner'' er tapt for alltid. Har aldri sett en krone igjen av det hun ''låner'', og når vi tar det opp svarer hun ikke på temaet. Så, mannen min har satt foten ned for pengemaset mange ganger, men det fortsetter. Hun sender melding til mannen min som sagt flere ganger i mnd om hun kan låne 1000 kroner til mat, 2000 kroner til tannlege osv - og samtidig får vi bilder flere ganger i uken av at de er på restaurant, spiser jordbær og drikker vin, reiser på ferier osv. Som sagt, de lever over evne. 

Hvordan skal vi få slutt på dette maset? Det er totalt uaktuelt å gi henne noe, det har vi sagt begge to. Mannen min har snakket med henne klart og tydelig, han har blitt sint, til og med svigermor har sagt at hun skal slutte å mase på oss. Men det vil ingen ende ta. Ikke tar hun et nei for et nei heller, dersom vi sier nei eller ikke svarer får vi 5-10 meldinger etterpå om hvorfor ikke, hvor synd det er på henne, at hun må til tannlegen, at hun har regninger, osv. Selvfølgelig med lovnaden om at vi skal få tilbake neste mnd (noe vi aldri får). 

Årh dette ble rotete, men jeg er så frustrert. Hva kan vi gjøre?

 

Anonymkode: 59b56...7bf

Si rett ut til henne dette. At dere syns det er kjemperart at de har råd til å gå på restaurant og gjøre ting som koster mye. Og så har de ikke råd til tannlegen. Og at de rett og slett får lære seg å prioritere. Oh hun blir sur får bli hennes problem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/6/2017 den 23.23, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg lurer på... Vi sier nei, vi forklarer hvorfor, mannen min har kjeftet, svigermor har kjeftet. Jeg blir så uendelig lei dette maset at jeg er redd jeg skal klikke en dag å si noe som kan ødelegge hele forholdet vårt.. 

Anonymkode: 59b56...7bf

Men seriøst. Er det noen som går inn for å ødelegge forholdet så er det jo henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/7/2017 den 10.14, AnonymBruker skrev:

Vist dere har overflod av penger hadde jeg lånt henne en litt større sum. Da blir både hun glad og får ordnet opp i sine regninger og problemer og du blir kvitt maset og får en svigersøster som blir glad i deg. Ser ikke helt problemet. Hun kan betale det når det passer.

Hadde heller gjort det enn å være negativ og ikke hjelpe familien i nød. Ikke alle har det så lett

Anonymkode: 7bcf5...edb

Hæ kødder du? Dama bruker over evne. Det er hennes EGEN feil at hun ikke har penger til regninger. Spiller ingen rolle at ts og mannen har mer penger. De har det fordi de klarer å disponere sin økonomi. Noe denne snyltende kjerringa ikke klarer. Hun er IKKE i reell nød.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde begynt å mase på henne om å få igjen pengene hun har lånt av dere. Rett og slett: "Hei! I perioden 08.04.08 til d.d. har du lånt totalt kr. xxxx av oss, uten at vi har sett noe til avtalt tilbakebetaling. Ber deg overføre det fulle beløpet til konto nr. xxxxxx innen 15.08.17. Evt. kan du ta kontakt for å avtale en nedbetalingsplan, da vi behøver pengene snarest. Mvh xxx". 

Denne meldingen sender du igjen og igjen og igjen og igjen til du får svar. Får du ikke svar ringer du. Får du flere meldinger med spørsmål om å låne penger kopierer du og limer inn den samme meldingen og sender henne i retur. Maser hun mer; Send den igjen. Og igjen. Ringer hun og spør om penger sier du at dere ikke har noe å låne henne, men at det var fint at hun ringte for du vil diskutere tilbakebetaling av beløpet hun har lånt av dere. 

Anonymkode: 6ada6...583

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde begynt å mase på henne om å få igjen pengene hun har lånt av dere. Rett og slett: "Hei! I perioden 08.04.08 til d.d. har du lånt totalt kr. xxxx av oss, uten at vi har sett noe til avtalt tilbakebetaling. Ber deg overføre det fulle beløpet til konto nr. xxxxxx innen 15.08.17. Evt. kan du ta kontakt for å avtale en nedbetalingsplan, da vi behøver pengene snarest. Mvh xxx". 

Denne meldingen sender du igjen og igjen og igjen og igjen til du får svar. Får du ikke svar ringer du. Får du flere meldinger med spørsmål om å låne penger kopierer du og limer inn den samme meldingen og sender henne i retur. Maser hun mer; Send den igjen. Og igjen. Ringer hun og spør om penger sier du at dere ikke har noe å låne henne, men at det var fint at hun ringte for du vil diskutere tilbakebetaling av beløpet hun har lånt av dere. 

Anonymkode: 6ada6...583

Merk at denne metoden nok ikke vil føre til at hun betaler dere tilbake, men kanskje hun etter hvert fatter poenget og slutter å spørre om å få "låne" penger. Ekstrapoeng dersom du tør å true med forliksrådet :tommelopp: 

Anonymkode: 6ada6...583

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...