Gå til innhold

Få etterbetalt arbeidsavklaringspenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Æsj.. jeg lever på sosialen i påvente av aap.. vil det si jeg ikke får tilbakebetaling da? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Annonym91 skrev:

Æsj.. jeg lever på sosialen i påvente av aap.. vil det si jeg ikke får tilbakebetaling da? :(

Det er jo bare rimelig at du får tilbake det du ikke har fått.

Anonymkode: 7b06c...913

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må jeg/vi som har søkt aap sende meldekort før vi har fått innvilget aap? Jeg har stadig vært inne på nav sine sider og det står der "ingen meldekort å sende". Er det noe jeg må gjøre for å klare å få sendt meldekort??

Det er ikke satt opp noe meldekort system på meg ennå.

Anonymkode: 1dc5e...610

Meldekortene kommer ikke før vedtaket om AAP-kommer. Meldekortene må da fylles ut på papir i etterkant. På mitt kontor kaller vi da inn bruker for å fylle ut alle meldekortene, og samtidig forklare hvordan det gjøres - enten man har valgt elektronisk eller papir. NAV-kontoret får opp en oppgave, en beskjed om at "Bruker må fylle ut meldekort tilbake i tid", i to fagsystemer.

Du kan altså ta det helt med ro - det kommer ingen meldekort ennå :)

Hilsen NAV-ansatt i ferie!

Anonymkode: bc553...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meldekortene kommer ikke før vedtaket om AAP-kommer. Meldekortene må da fylles ut på papir i etterkant. På mitt kontor kaller vi da inn bruker for å fylle ut alle meldekortene, og samtidig forklare hvordan det gjøres - enten man har valgt elektronisk eller papir. NAV-kontoret får opp en oppgave, en beskjed om at "Bruker må fylle ut meldekort tilbake i tid", i to fagsystemer.

Du kan altså ta det helt med ro - det kommer ingen meldekort ennå :)

Hilsen NAV-ansatt i ferie!

Anonymkode: bc553...285

Er det noe nytt nav har begynt med? For da jeg søkte om aap for 2 år siden måtte jeg fylle ut meldekort fra jeg søkte, altså lenge før vedtaket kom. 

Anonymkode: 7b12c...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe nytt nav har begynt med? For da jeg søkte om aap for 2 år siden måtte jeg fylle ut meldekort fra jeg søkte, altså lenge før vedtaket kom. 

Anonymkode: 7b12c...756

Nei jeg måtte også fylle ut meldekort fra jeg søkte. Har fylt ut mange mldkort nå før jeg fikk vedtaket

Anonymkode: 14be2...808

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe nytt nav har begynt med? For da jeg søkte om aap for 2 år siden måtte jeg fylle ut meldekort fra jeg søkte, altså lenge før vedtaket kom. 

Anonymkode: 7b12c...756

Og når jeg søkte for 4 år siden måtte jeg bare fylle kort etter at det ble Innvilget. For ett rotete system

Anonymkode: 7b06c...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meldekortene kommer ikke før vedtaket om AAP-kommer. Meldekortene må da fylles ut på papir i etterkant. På mitt kontor kaller vi da inn bruker for å fylle ut alle meldekortene, og samtidig forklare hvordan det gjøres - enten man har valgt elektronisk eller papir. NAV-kontoret får opp en oppgave, en beskjed om at "Bruker må fylle ut meldekort tilbake i tid", i to fagsystemer.

Du kan altså ta det helt med ro - det kommer ingen meldekort ennå :)

Hilsen NAV-ansatt i ferie!

Anonymkode: bc553...285

Takk for svar. Jeg er inne på nav sine sider hver dag nå, prøver å holde meg oppdatert, føler meg helt grønn på dette systemet. Bare håper på å komme i gang med behandling nå allerede til høsten.

Anonymkode: 1dc5e...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Annonym91 skrev:

Æsj.. jeg lever på sosialen i påvente av aap.. vil det si jeg ikke får tilbakebetaling da? :(

Jo da. Men de trekker fra de pengene du har fått i sosialstønad på det du skulle fått i AAP for månedene det gjelder.

Pass på at alle summene blir riktig, for pga etterbetalingen min fikk jeg en baksmell på rundt 6000. Og selvsagt fant hverken jeg eller NAV papirene som sa noe om pengene jeg fikk utbetalt da skattemeldingen skulle sendes, så fikk ikke korrigert det heller :icon_frown: (Min feil at jeg ikke fant papirene, men har lett over alt og de er søkk vekk)

Endret av Titania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Har fått innvilget aap nå, det tok "bare" 6 mnd fra jeg søkte. Måtte klage midt i prosessen, de hadde ikke mottatt legeerklæring så derfor avslo de søknaden først.

Siden jeg ikke orker å starte opp nok en aap tråd her inne så lurer jeg på noe;

I vedtaket står det at jeg har fått innvilget aap fra og med 19 oktober 2017. Betyr dette at jeg ikke vil få noe etterbetalt? Betyr dette at jeg kun vil motta aap fra denne dato?

Jeg har jo ikke hatt inntekt på 6 måneder.  Levd på lånte penger.

Anonymkode: 1dc5e...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 14.7.2017 den 15.07, AnonymBruker skrev:

Meldekortene kommer ikke før vedtaket om AAP-kommer. Meldekortene må da fylles ut på papir i etterkant. På mitt kontor kaller vi da inn bruker for å fylle ut alle meldekortene, og samtidig forklare hvordan det gjøres - enten man har valgt elektronisk eller papir. NAV-kontoret får opp en oppgave, en beskjed om at "Bruker må fylle ut meldekort tilbake i tid", i to fagsystemer.

Du kan altså ta det helt med ro - det kommer ingen meldekort ennå :)

Hilsen NAV-ansatt i ferie!

Anonymkode: bc553...285

Sliter med det samme og er redd for at jeg må betale 20 000kr til nav fordi jeg fikk sosialpenger i ventetiden. Det sto "refusjonskrav, etterbetaling aap. Må jeg betale 20 000 da eller er de pengene til meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...