Gå til innhold

Musikk i bilen når man kjører


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dumt spørsmål kanskje: er det lov til å kjøre med øretelefoner/plugger fra mobil?

Anonymkode: e1ada...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du det vrirker forsvarlig? 

Anonymkode: 0f020...2b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, daemonia skrev:

Hvorfor kan du ikke bruke anlegget i bilen som alle andre? 

Ikke alle biler har anlegg som man kan koble til telefonen, og jeg regner med TS ønsker å bruke Spotify eller musikk som h*n har på telefonen. 

Jeg pleier å ta med JBL høyttalerne mine ut i bilen og koble de opp til telefonen min igjennom bluetooth, fordi det er ikke mulighet til å koble anlegget med ledning eller bluetooth. 

Anonymkode: ca9cf...0f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en nyere cdspiller i bilen, kan det også brennes ei mp3 plate, det har jeg gjort

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det vel ikke lov til. Kjøp en miniaux kabel, eller en liten høytaler istedetfor

Anonymkode: 38d3a...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle biler har anlegg som man kan koble til telefonen, og jeg regner med TS ønsker å bruke Spotify eller musikk som h*n har på telefonen.  Anonymkode: ca9cf...0f4

Riktig. 

16 timer siden, tdm900 skrev:

Er det en nyere cdspiller i bilen, kan det også brennes ei mp3 plate, det har jeg gjort

Spilleren er gammel og jeg har ikke råd til nytt.

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det vel ikke lov til. Kjøp en miniaux kabel, eller en liten høytaler istedetfor Anonymkode: 38d3a...5eb

Takk for forslag.

17 timer siden, daemonia skrev:

Hvorfor kan du ikke bruke anlegget i bilen som alle andre? 

Det er veldig dårlig lyd i det.

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det vrirker forsvarlig? Anonymkode: 0f020...2b2

Om jeg spiller for fullt på det dårlige anlegget er det vel like forstyrrende som å ha lavere og bra lyd rett i øret tenkte jeg, så derfor spurte jeg hva andre mener. 

Anonymkode: e1ada...c5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

såvidt meg bekjent er det ingen lov som direkte hindrer deg i å kjøre med ørepropper. Men om du blir stoppet av politiet kan de be deg ta de ut, og om du er involvert i en ulykke med ørepropper i ørene kan du bli straffet via paragraf 3 i vegtrafikkloven, da det kan hevdes at du ikke handlet så aktpågivende som du kunne gjort.

Jeg kjører selv med ørepropper med musikk i hele tiden og har aldri hatt et problem med det, har ingen problemer med å høre sirener fra utrykkningskjøretøy eller andre lyder i traffikken. 

Anonymkode: 62563...116

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en FM-transmitter, koble telefonen opp mot den i bilen og voila, du har musikk fra telefonen over anlegget.

Anonymkode: 20817...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen LOV som sier noe mot det. Men vegtrafikkreglene sier også at du skal kjøre aktsomt, å med headset kan det ta lengre tid før du hører noe som skjer (sirener osv). Så anbefaler ikke å bruke noe som hindrer deg i å høre.

Anonymkode: d13c8...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Riktig. 

Spilleren er gammel og jeg har ikke råd til nytt.

Takk for forslag.

Det er veldig dårlig lyd i det.

Om jeg spiller for fullt på det dårlige anlegget er det vel like forstyrrende som å ha lavere og bra lyd rett i øret tenkte jeg, så derfor spurte jeg hva andre mener. 

Anonymkode: e1ada...c5f

Øretelefoner/plugger blokker ut mer lyd fra omgivelsene enn om du bruker høytalerne i bilen. Det er derfor absolutt ikke anbefalt å kjøre med dem. Det er større fare for at du ikke får med deg lyder som varsler om fare. 

Anonymkode: dff6b...6c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen grunn til at det ikke skulle vært lov. Har gjort det selv noen ganger. Man må bare være ekstra oppmerksom på hva som skjer rundt seg

Døve har jo lov til å kjøre bil de også liksom :ler: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Wenda skrev:

Ser ingen grunn til at det ikke skulle vært lov. Har gjort det selv noen ganger. Man må bare være ekstra oppmerksom på hva som skjer rundt seg

Døve har jo lov til å kjøre bil de også liksom :ler: 

Det er da fryktelig dårlig gjort ovenfor blinde?

Anonymkode: 8862b...3c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp en FM-transmitter, koble telefonen opp mot den i bilen og voila, du har musikk fra telefonen over anlegget.

Anonymkode: 20817...a42

Støtter denne!! Det heter tunecast, og man får tak i de ganske rimelig på Clas Ohlson og Biltema, for eksempel :)

Anonymkode: 467a4...48d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/6/2017 den 10.09, AnonymBruker skrev:

Riktig. 

Spilleren er gammel og jeg har ikke råd til nytt.

Takk for forslag.

Det er veldig dårlig lyd i det.

Om jeg spiller for fullt på det dårlige anlegget er det vel like forstyrrende som å ha lavere og bra lyd rett i øret tenkte jeg, så derfor spurte jeg hva andre mener. 

Anonymkode: e1ada...c5f

Spille for fullt? Du skal være i stand til å høre utrykningskjøretøy. Det gjør du ikke med anlegget på fullt.

Hva er poenget med å ha det på full styrke?Tinitus i alder av 25?

Du blir ikke tøffere med lyd....du virker bare litt dummere

Anonymkode: a1d82...322

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at det er ulovlig siden handsfree er lov. Men du kan foreksempel bare ha plugg i det ene øret så du fortsatt hører godt hva som skjer rundt deg :) 

Anonymkode: 4f288...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spille for fullt? Du skal være i stand til å høre utrykningskjøretøy. Det gjør du ikke med anlegget på fullt.

Hva er poenget med å ha det på full styrke?Tinitus i alder av 25?

Du blir ikke tøffere med lyd....du virker bare litt dummere

Anonymkode: a1d82...322

Jeg kjører også med anlegget på fullt, eller ørepropper hvis vi er flere i bilen som ikke liker samme musikk. Utrykningskjøretøy ser jeg i speilet lenge før de må sette på sirener. 

Anonymkode: e1ff2...d1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 11.7.2017 den 14.05, AnonymBruker skrev:

Kan ikke tenke meg at det er ulovlig siden handsfree er lov. Men du kan foreksempel bare ha plugg i det ene øret så du fortsatt hører godt hva som skjer rundt deg :) 

Anonymkode: 4f288...208

Handsfree skal være fastmontert. Propp i øre og mobilen i lomma er ikke lov.

Se på denne linken (bonushistorie om avislesning på slutten der)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bilstereo til 100kr fra Kina i bilen min: USB til SD kort med 32 GB musikk, og Bluetooth til mobilen. I dag kan man ikke lenger si "jeg har ikke råd til bilstereo" fordi det koster like mye som en bolle med kaffe i et gjennomsnittlig norsk velstandsstrøk.

På fredag er det Black Friday, mandag er Cyber Monday. Vent til da for de beste tilbudene:

https://m.aliexpress.com/search.htm?keywords=car+stereo#/

Og, ja, kvaliteten er helt topp. Har fem biler, fire av de med kinaradio. Bare kona insisterer på DAB radio som er kjøpt lokalt til tidobbel pris. Jeg gidder ikke høre på det idiotpratet på norsk radio, eller bruke min biltid til å høre reklame, så radio trenger jeg ikke.

Anonymkode: 39ea3...cab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...