Gå til innhold

Om jeg tror på Jesus, men ikke slik som de kristne tror på Jesus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om jeg tror Jesus bare er en vei til Gud men ikke den eneste. Er jeg da blasfemisk og vil brenne i helvete ?

 

Dere trenger ikke sitere bibel sitatet jeg kjenner til det.

Anonymkode: bb87e...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kommer inn i lyset (den andre siden, himmelen, osv) når vi dør, uansett hva vi har trodd på i livet. Tro skal hjelpe oss gjennom livet, men har ingen innvirkning på døden. Dette er min tro!

 

Anonymkode: d60f4...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg tror Jesus bare er en vei til Gud men ikke den eneste. Er jeg da blasfemisk og vil brenne i helvete ?

 

Dere trenger ikke sitere bibel sitatet jeg kjenner til det.

Anonymkode: bb87e...ed6

Synes spørsmålet ditt er litt utydelig men on du mener veien gjennom Jesus fører til Gud, hvilke andre veier er det du tror på? Om du tror på Kristus Jesu død og oppstsndelse er du rettferdiggjort fot Gud. Du må nesten utdype disse andre veiene for at det skal være mulig å gi et mer konkret svar.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg tror Jesus bare er en vei til Gud men ikke den eneste. Er jeg da blasfemisk og vil brenne i helvete ?

 

Dere trenger ikke sitere bibel sitatet jeg kjenner til det.

Anonymkode: bb87e...ed6

Slapp av. Jeg tror på Jesus. Beste bohemen ever :-)

Men min tro går på tvers av vanlige religiøse. Er med i en liten og ukjent gjeng her i Norge. Og ingen vil brenne i helvete! Tro meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kommer inn i lyset (den andre siden, himmelen, osv) når vi dør, uansett hva vi har trodd på i livet. Tro skal hjelpe oss gjennom livet, men har ingen innvirkning på døden. Dette er min tro!

 

Anonymkode: d60f4...42b

Du har skjønt noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peaches
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg tror Jesus bare er en vei til Gud men ikke den eneste. Er jeg da blasfemisk og vil brenne i helvete ?

 

Dere trenger ikke sitere bibel sitatet jeg kjenner til det.

Anonymkode: bb87e...ed6

Helveteslæren er en ikke-Bibelsk lære, det er en hedensk lære. Bibelen sier ikke at mennesker skal brenne i helvete. Den sier derimot at når vi dør er vi uten tankekraft og virksomhet. Forkynneren 9:5 "For de levende vet at de skal dø; men de døde vet slett ingen ting, og de har ikke lenger noen lønn, for minnet om dem er glemt"  ...det står også at når vi dør da har vi betalt for vår synd, ingen pining involvert. Romerene 6:23: "For den lønn synden betaler, er døden, men den gave Gud gir, er evig liv ved Kristus Jesus, vår Herre"... Bibelen beskriver Gud som en kjærlig gud, ville det være logisk å tro at en kjærlig gud vil pine mennesker? Vi opplever mange vanskeligheter i dag, men det er ikke Gud som står bak. Ifølge 1. Johannes 5:19 står det: "Vi vet at vi er av Gud, men hele verden ligger i den ondes makt"... Du trenger ikke frykte helvete, men Bibelen sier at Jesus er vår mellommann til Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jus sanguinis skrev:

Har du ikke sett Satans verk utspille seg i vestlige gater i det siste? Djevelens disipler roper alltid Allah hver gang de utfører Djevelens gjerninger.

Jeg er veldig usikker på om du er seriøs eller ikke. Er det ment som satire? 

 

Vil forsikre deg om at det er en astronomisk liten prosentandel av muslimer som utfører eller støtter slike handlinger. 

Omtrent like stor andel som Anders B B (eller hva han kaller seg om dagen) utgjør av Norges befolkning.

 

Ved å hevde at alle muslimer er fylt med ondskap fordi noen få utfører horrible handlinger, kan sammenlignes med å si at alle nordmenn er onde fordi en nordmann (ved navn Anders B B) utførte en horribel handling.

 

Mulig tallene ikke er 100% nøyaktige. Men de er riktige nok til å lage dette poenget. 

 

*beklager å legge inn så mye "urelevant tekst" men jeg måtte bare :)

Endret av EnLøk
Innlegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg tror Jesus bare er en vei til Gud men ikke den eneste. Er jeg da blasfemisk og vil brenne i helvete ?

 

Dere trenger ikke sitere bibel sitatet jeg kjenner til det.

Anonymkode: bb87e...ed6

Det finnes kun en sannhet og kun en vei til Gud. Guds utvalgte (inkludert Jesus) gikk alle på en vei som førte til Gud. Alt annet fører ikke til Gud.

Samtlige av Guds utvalgte har alltid sagt følgende: Jeg er veien til Gud og jeg og Gud er ett.

De er ett i budskap, Be til Gud og ikke sett noen ved Hans side.

Jesus kalte Gud for Allah på jesuspråket arameisk. 

 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus døde på korset for deg ts. Viktig å ha det i bakhodet. 

Anonymkode: 79905...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, omarel skrev:

Det finnes kun en sannhet og kun en vei til Gud. Guds utvalgte (inkludert Jesus) gikk alle på en vei som førte til Gud. Alt annet fører ikke til Gud.

Samtlige av Guds utvalgte har alltid sagt følgende: Jeg er veien til Gud og jeg og Gud er ett.

De er ett i budskap, Be til Gud og ikke sett noen ved Hans side.

Jesus kalte Gud for Allah på jesuspråket arameisk. 

 

En sannhet du tror på fordi du er født inn i en kultur som tror på denne sannheten. 

Anonymkode: bb87e...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jesus døde på korset for deg ts. Viktig å ha det i bakhodet. 

Anonymkode: 79905...0b0

Hadde du blitt født i India ville du ikke trodd dette.

 

Hva sier det deg ?

 

 

Anonymkode: bb87e...ed6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus sa man skulle bedømme treet ved å ta en titt på fruktene. Synes den lignelsen er ganske passende i 2017 når man ser hvilke trosretninger som er med å gjøre verden til et bedre sted, kontra de som er med på å spre krig, uro og destruksjon. (Selv i de landene som tar dem imot med åpne armer fordi de flykter fra det kaoset de kom fra.)

 

Anonymkode: 47dc2...d19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.7.2017 den 10.05, AnonymBruker skrev:

Om jeg tror Jesus bare er en vei til Gud men ikke den eneste. Er jeg da blasfemisk og vil brenne i helvete ?

 

Dere trenger ikke sitere bibel sitatet jeg kjenner til det.

Anonymkode: bb87e...ed6

Hvilket bibelsitat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til debatten om Allah vs Gud vil jeg dele dette utdraget fra den allvitende wikipedia:

Biblical Hebrew mostly uses the plural form (but functional singular) Elohim. The corresponding Aramaic form is ʼĔlāhā ܐܠܗܐ in Biblical Aramaic and ʼAlâhâ ܐܲܠܵܗܵܐ in Syriac as used by the Assyrian Church, both meaning simply 'God'.

Allah brukes og av arabiske kristne som benevnelse på en gud, men det er ikke navnet på vår kristne gud slik som det er til den muslimske gud. Vår gud heter YHWH. Håper dette hjalp til å få litt klarhet i problemstillingen.

Endret av Gjøksuppe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fred være med ham" brukes om profeter og ikke om gud. For oss er Jesus gud slik som YHWH er gud. Jesus stod opp fra de døde og er en levende gud, mens frasen; "fred  være med ham" blir som å tale om et  menneske som har gått bort (død).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

"Fred være med ham" brukes om profeter og ikke om gud. For oss er Jesus gud slik som YHWH er gud. Jesus stod opp fra de døde og er en levende gud, mens frasen; "fred  være med ham" blir som å tale om et  menneske som har gått bort (død).

Og du tror ikke det er fordi f. eks. omarel er muslim, og derfor ser på Jesus som nettopp en profet?

Anonymkode: c8841...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du tror ikke det er fordi f. eks. omarel er muslim, og derfor ser på Jesus som nettopp en profet?

Anonymkode: c8841...0d5

Jo selvsagt er det derfor han bruker det. Dette er i respons til debatten mellom han og en annen bruker hvor den ene snakker om respekt og den andre vil ikke bruke benevnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende utsagn, avsporinger, personangrep og samtlige svar.

Kragebein, mod

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Til debatten om Allah vs Gud vil jeg dele dette utdraget fra den allvitende wikipedia:

Biblical Hebrew mostly uses the plural form (but functional singular) Elohim. The corresponding Aramaic form is ʼĔlāhā ܐܠܗܐ in Biblical Aramaic and ʼAlâhâ ܐܲܠܵܗܵܐ in Syriac as used by the Assyrian Church, both meaning simply 'God'.

Allah brukes og av arabiske kristne som benevnelse på en gud, men det er ikke navnet på vår kristne gud slik som det er til den muslimske gud. Vår gud heter YHWH. Håper dette hjalp til å få litt klarhet i problemstillingen.

Mer forståelig for oss ettersom hebraisk og arabisk ikke har vokaler, er navnet JAHVE/JEHOVA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...