Gå til innhold

Jeg føler at skuffelsen enkelt og greit bare tilhører meg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samme faen hva jeg prøver på i livet, så trives jeg ikke. Jeg orker ikke å forklare alt. Men til og med når jeg vet at det er ting jeg kan, så ferjer det ikke til. Det er som om jeg bare er født slik! Det hvirker som vi er født i forskjellige skalaer. Noen er født tapere og noen har flaks/suksess og alt det der uansett hva de gjør...

 

Anonymkode: 34628...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Tror ikke at non er født med mere flaks enn andre, og at noen er født som tapere, men at vi kan ha ulike genetiske disponeringer for å utvikle optimisme eller pessimisme. Tilhører en den sistnevnte gruppen, må en kanskje jobbe litt hardere for å ikke gi opp  den nødvendige innsatsen for å forbedre sin egen tilværelse.  Dette er ikke lett eller rettferdig, men det kan hjelpe litt å bli bevisst på egenskapte føringer og forsøke å motvirke det.

Personlig blir jeg noe hjulpet av mye fysisk aktivitet som hever stemningsleiet noe, samt å "snakke fornuft med meg selv" i tunge perioder. Til en viss grad kan det dreie seg om vanetenkning, og at det går an å trene seg opp til å fokusere noe mer på det positive.

Anonymkode: 1d305...7e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...