Gå til innhold

Meditasjon


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lyst å begynne å meditere

 Men hvordan? Må man gå kurs?

Hvordan mediterer man? Skal man bare sette seg ned på stue gulvet med levende lys som man ser på tv og sitte med bena o kryss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest førstedamen

Anbefaler appen Headspace, men der finnes også gode norske bøker om mindfulness og meditasjon. Se på ditt nærmeste bibliotek 😊

Endret av førstedamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Minamemina skrev:

Hei.

Jeg har lyst å begynne å meditere

 Men hvordan? Må man gå kurs?

Hvordan mediterer man? Skal man bare sette seg ned på stue gulvet med levende lys som man ser på tv og sitte med bena o kryss?

Det er livsfarlig, og kan gi dype depresjoner. Om du åpner deg for noe, vil noe fylle deg. Dette noe er okkulte krefter som vil deg vondt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, debatant skrev:

Det er livsfarlig, og kan gi dype depresjoner. Om du åpner deg for noe, vil noe fylle deg. Dette noe er okkulte krefter som vil deg vondt. 

Håper du tar medisinene dine.

Anonymkode: 1617c...82c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, førstedamen skrev:

Anbefaler appen Headspace, men der finnes også gode norske bøker om mindfulness og meditasjon. Se på ditt nærmeste bibliotek 😊

Ja, den er bra. Har ikke prøvd andre, men det finnes en drøss. Jeg prøver å meditere litt hver dag. Et viktig poeng er å ikke henge seg opp i det om man ikke klarer å konsentrere seg, sovner eller begynner å kjede seg osv. Det finnes sikkert flere tusen meditasjonsteknikker. Jeg liker å bruke meditasjon til å observere tankene mine heller enn å prøve å kontrollere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
3 minutter siden, linsejesus skrev:

Ja, den er bra. Har ikke prøvd andre, men det finnes en drøss. Jeg prøver å meditere litt hver dag. Et viktig poeng er å ikke henge seg opp i det om man ikke klarer å konsentrere seg, sovner eller begynner å kjede seg osv. Det finnes sikkert flere tusen meditasjonsteknikker. Jeg liker å bruke meditasjon til å observere tankene mine heller enn å prøve å kontrollere dem.

Helt enig. Her peker du ut svært viktig ting for å ha en god meditasjon. Selv gjør jeg mest yoga. Men man puttet jo meditasjon inn der også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange gode videor på youtube. Søk på "Guided meditation".

Det tar tid å lære seg å meditere, men disse audioene på youtube er en veldig bra start du kan jobbe med de første månedene. Husk å mediter helst daglig. Det er en treningssak for hjernen og øvelse gjør mester :)

Godt valg, forresten!

Anonymkode: e54f1...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...