Gå til innhold

Kristendommen og Islam er ikke de to eneste religionene her i verden.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger lurer jeg på om dere er klar over dette. Fordi det ser ikke ut som dere er det.

Anonymkode: 467b9...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger lurer jeg på om dere er klar over dette. Fordi det ser ikke ut som dere er det.

Anonymkode: 467b9...9d9

Hvilke mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Jeg er fullstendig klar over det, vi har også foreksempel-

Jødedommen, Hinduisme, Buddhisme,Kinesisk folkereligion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastafarianisme, La Iglesia Maradoniana.....vi står alle fritt til å danne vår egen trosretning. Menneskeheten kan i teorien ha like mange religioner som det finnes mennesker på jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelse teller, og Abrahamsreligionene har et tydelig flertall globalt og særlig i vår verdensdel. Hvorfor skulle vi tildele mye tid og fokus til noe som ikke har særlig relevans for, beklager uttrykket, oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aron, Noah, Lot, Abraham, Moses, Jesus og Mohammad var alle hengivende ovenfor sin Herre, Gud og alle var de muslimer i ordets betydning, fred være med dem alle sammen.

Monoteistisk tro/religion har alltid eksistert, da Gud alltid har sendt sendebud til menneskeheten om å tilbe en Gud alene og gjøre godt. Med andre ord så er det fordi det er andre religioner at Han sendte profeter og sendebud, for å advare og bebude.

Religionen hos Gud/Allah er hengivenhet (Islam), står det å lese i Koranen.

Dette har fått fotfeste og det er derfor Islam, kristendom og jødedom er de mest dominante religionene. De har et og samme utspring/kilde.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...