Gå til innhold

Skjønte ikke hva gynekologen mente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos gynekologen på Aleris i overigår, da sa legen at egget/livmorhalsen eller det som fortykket seg ved eggløsning var på 13 millimeter, men at den skulle være rundt 16/17 millimeter om jeg ikke tar helt feil. Hun sa derfor at det er litt over 1 uke igjen til eggløsning. Men jeg mener at jeg har eggløsning nå snart. Jeg glemte å ta eggløsnings test i overigår, men tok i går og i dag. Da fikk jeg totalt 2 smilende blinkefjes, noe som vil si at jeg har eggløsning 30 eller den 1 juli... (tror jeg), jeg temper meg også så får beskjed av appen når jeg bør ta eggløsningstest. Jeg sa til legen at eggløsningen nærmer seg i disse dager. Det mente hun at måtte være feil pga tykkelsen kun var 13 millimeter. Betyr det at livmorhalsen/egget/eller hva det heter.  Ikke blir like tykt som det egentlig burde hvert? Og finnes det noe jeg kan kjøpe på apoteket som fortykker dette enda mer?🙄🙄🙄

Anonymkode: d51cc...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun snakket om størrelsen på egget. Det slipper ved ca 20-22 mm og vokser 1-2 mm i døgnet. Det gir at eggløsning var om minimum ca 4 dager og max 8, fra du var der, altså innen et pr dager nå til en liten uke (6d). Dere kan derfor begge ha rett, men hun tar litt hardt i når hun sa over en uke. Stol på deg selv, du kjenner din egen kropp best. 

Anonymkode: ceeb4...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun snakket om størrelsen på egget. Det slipper ved ca 20-22 mm og vokser 1-2 mm i døgnet. Det gir at eggløsning var om minimum ca 4 dager og max 8, fra du var der, altså innen et pr dager nå til en liten uke (6d). Dere kan derfor begge ha rett, men hun tar litt hardt i når hun sa over en uke. Stol på deg selv, du kjenner din egen kropp best. 

Anonymkode: ceeb4...3c0

Okei. Tusen takk for et godt og forståelig svar. Jeg bruker eggløsningstester fra clearblue, den som gir utslag for de 4 mest fertile dagene. Og den har alltid stemmet overens med tempingen.

Anonymkode: d51cc...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Tusen takk for et godt og forståelig svar. Jeg bruker eggløsningstester fra clearblue, den som gir utslag for de 4 mest fertile dagene. Og den har alltid stemmet overens med tempingen.

Anonymkode: d51cc...e6c

Ok, den clearbluen du bruker er den med dobbel hormonindikator. Når den blinker som i dag og i går er det økning i østrogen den reagerer på, det kommer før LH økningen som er det viktigste med testen. Bare test videre til du får fast smilefjes. Da er eggløsning om 12-36 timer. Testen vil låse seg når du får fast smiley, siden det ikke er vits å teste mer etter det i denne mnd.

Anonymkode: ceeb4...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, den clearbluen du bruker er den med dobbel hormonindikator. Når den blinker som i dag og i går er det økning i østrogen den reagerer på, det kommer før LH økningen som er det viktigste med testen. Bare test videre til du får fast smilefjes. Da er eggløsning om 12-36 timer. Testen vil låse seg når du får fast smiley, siden det ikke er vits å teste mer etter det i denne mnd.

Anonymkode: ceeb4...3c0

Okei. Da gjør jeg det :D takk!

Anonymkode: d51cc...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...