Gå til innhold

Hadde du klart å leve på hans premisser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min samboer tjener godt og jeg har flyttet i hans hus. Det gikk fint i begynnelsen helt til jeg skjønte at hvis vi skal endre/flytte/kjøpe noe så må han godkjenne det. Etter 5 år sammen huset er fortsatt innreddet på hans måte med alle små detaljer.

Samme gjelder hus og sommerhus. Han tar seg fremdeles en tur alene og kjøper ting han liker hvis han vil kjøpe/innrede noe nytt.

Jeg jobber og har også lyst å lage det litt koselig på min måte. Hans stil er veldig ulik min, spesielt kunstmessig. 

jeg føler meg ikke hjemme og jeg føler at det går utover psyken min.

hadde du klart det ?

Anonymkode: fde88...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hans hus, hans regler. Værre er det ikke. Bare til å finne seg i det.

Anonymkode: 2f597...159

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hadde ikke orket å leve sånn. Hadde ikke orket å føle at jeg var på besøk i mitt eget hjem! 

Anonymkode: 1f2aa...c1a

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hans hus, hans regler. Værre er det ikke. Bare til å finne seg i det.

Anonymkode: 2f597...159

Smell igjen truten din

Anonymkode: e1837...d7d

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde ikke orket å leve slik. I tillegg viser det hvor mye hensyn personen ellers tar til deg. Når det er så lite hensyn til deg i hverdagen, så er det et godt tegn om hva som kommer når livet går ned i bølgedaler. 

Anonymkode: 4259f...f1e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Hadde ikke orket å leve sånn. Hadde ikke orket å føle at jeg var på besøk i mitt eget hjem! 

Anonymkode: 1f2aa...c1a

 

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis han ikke er villig til å la deg bestemme litt også, hadde jeg bare sagt at vi får bli særboere, så jeg føler meg litt hjemme også (ikke gjest i eget hjem). 

Anonymkode: 8e362...512

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uaktuelt. Ikke fordi det nødvendigvis er så viktig for meg hvordan det ser ut hjemme, men fordi jeg vil ha medbestemmelse i min egen tilværelse. Ikke minst vil jeg ha en mann som også tar det som en selvfølge at vi er to likestilte parter i forholdet, hjemmet og livet, uavhengig av hvem som eier hva.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjangsen er stor for at han rett og slett ikke tenker over dette. Hvis du ikke har snakket skikkelig med han.

Nei, jeg ville ikke hatt det sånn, ville heller bodd i noe mindre så vi kunne delt 50/50 og sluppet ubalansen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg hadde ikke klart dette. Jeg har vært den som eide bolig i mitt tidligere ekteskap, men jeg var nøye med å la ham også få være med på å bestemme hvordan vi skulle ha det. At hjemmet skulle være VÅRT, selv om jeg eide det. Noe annet er respeltløst. 

Var jeg deg ville jeg ha spart og kjøpt et eget sted. Ditt fristed, din stil og din sikkerhet. For en mann som har deg "på besøk " år etter år hadde jeg ikke stolt på. Det er noe med mangel på å tenke VI og på å ta hensyn. Det at han bare halvveis slipper deg til. Du kan bo der, men ikke være hjemme der. Det er bare feil! 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg bryr jeg nærmest null om interiør så akkurat det hadde jeg greid helt fint, men det er bare pga. mangel på interesse, ikek fordi jeg synes det er greit å få mine meninger ignorert. Du må jo snakke med ham om det. Har han sagt at han ikke vil at du skal få bestemme noe som helst? Hva skjer om du kjøper noe nytt? Blir det bare kastet/lagt bort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier ikke noe spesielt. Han er overbevist at han ikke gjør noe galt og at jeg er bare misfornøyd. Jeg har bare lyst å føle tilhørighet til disse stedene med å være en del av det. Her snakker vi ikke store endringer. Men det er rart å bo et sted der man har ingen personlig forhold til noe som helst. Får folk på besøk og nå de sier ,, så fin vase, hvor har du kjøpt den?,, nei, det vet je ikke. Kunst som henger rundt er så deprimerende at jeg prøver å overse alle bildene.

ts

Anonymkode: fde88...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt han forstår ikke problemet.

ts

Anonymkode: fde88...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Råkkenråll
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt han forstår ikke problemet.

ts

Anonymkode: fde88...eb8

Hva med å bli særboer? Foreslå det for ham, da du jo har det dårlig i hans hjem.

Hva er forøvrig deprimerende kunst? Snakker vi Morten Viskum liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare kjøpe noe og innrede litt selv da? Sette frem ting/møbler som tilhører deg? Hvor vanskelig kan det være? Han kjøper og innreder uten å snakke med deg først, da kan vel du gjøre det samme.

Anonymkode: 034ff...30d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snuppi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt han forstår ikke problemet.

ts

Anonymkode: fde88...eb8

Da må du enten fortsette å være gjest i eget hjem eller flytte ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Snuppi skrev:

Med den mentaliteten vil du bli evig singel. 

Jaha? Og det mener du fordi...? 
Det er forskjell på å gjøre krav på hus, hytte, og bil når det er han som har kjøpt det. Det er feil. Men så lenge det skal væres deres felles hjem så bør hun også få lov til å innrede og kjøpe ting som representerer henne. 

Til TS: 
Jeg forstår deg godt. Du må jo få lov til å sette ditt preg på hjemmet når du faktisk bor der. Noe mer preg enn parfyme, sminke, og klær. 
Så lenge du ikke vil ha noe som skjærer totalt med hans ting så bør det ikke være noe problem for ham. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Akkurat nå, daemonia skrev:

Jaha? Og det mener du fordi...? 
Det er forskjell på å gjøre krav på hus, hytte, og bil når det er han som har kjøpt det. Det er feil. Men så lenge det skal væres deres felles hjem så bør hun også få lov til å innrede og kjøpe ting som representerer henne. 

Til TS: 
Jeg forstår deg godt. Du må jo få lov til å sette ditt preg på hjemmet når du faktisk bor der. Noe mer preg enn parfyme, sminke, og klær. 
Så lenge du ikke vil ha noe som skjærer totalt med hans ting så bør det ikke være noe problem for ham. 

Ja, det mener jeg også! Det var ikke det denne brukeren jeg siterte hevdet. 

Hans hus, hans regler. Værre er det ikke. Bare til å finne seg i det.

Anonymkode: 2f597...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snuppi skrev:

Ja, det mener jeg også! Det var ikke det denne brukeren jeg siterte hevdet. 

Hans hus, hans regler. Værre er det ikke. Bare til å finne seg i det.

Anonymkode: 2f597...159

Ah, jeg har nok ikke fått med meg alle anonymkodene i så fall :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...