Lovelulu Skrevet 25. juni 2017 #1 Del Skrevet 25. juni 2017 Er det et behov for å få oppmerksomhet, eller er det for å dele sine daglige opplevelser med andre? Eller er det av helt andre årsaker? Vil presisere at dette er generelt, og ikke rettet mot noen spesiell blogger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 25. juni 2017 #2 Del Skrevet 25. juni 2017 Kommer an på type blogg tror jeg. Rosabloggere som f.eks SE er garantert ute etter å få oppmerksomhet og provosere med plastiske operasjoner, påskryting av diagnoser og dobbeltmoral. Hun vet å provosere og penga ruller inn. De som blogger om f.eks friluftsliv, dyr og hverdag og ikke operasjoner og enormt forbruk tror jeg er ute etter å dele opplevelsene sine med andre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest carmabell Skrevet 25. juni 2017 #3 Del Skrevet 25. juni 2017 Jeg er veldig glad i å fotografere, skrive og opptatt av klær og samfunnet, noe jeg blogger om. Så for meg er det jo en interesse. Nå har jeg mellom 50-200 lesere hver dag og trives med det. Tror aldri jeg hadde trivdes (eller noen sinne blitt for den saks skyld) som en toppblogger. Jeg tror også det er litt som hun over her skriver, at det kommer an på hvilken type blogg og hva man er ute etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 25. juni 2017 Forfatter #4 Del Skrevet 25. juni 2017 Jeg tror alle bloggere er ute etter litt oppmerksomhet, men også for å dele sine daglige opplevelser og interesser med andre. Det er jo egentlig ikke så stor forskjell på å være blogger enn å ha Facebook, Instagram ol. Vi er jo egentlig ute etter oppmerksomhet og å dele fra hverdagen da også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Komme i form. Skrevet 25. juni 2017 #5 Del Skrevet 25. juni 2017 (endret) Jeg blogger om opp og nedturer med kronisk helse. Og hvordan man kan leve med det på en positiv måte. Mine turer i marka hver dag, med bilder fra turen. Får tilbakemeldinger om at andre finner trøst i min blogg. Da har jeg gjort en forskjell for noen andre. Uten å vær narzistisk( eller hvordan det nå en skrives😁) eller høy på pæra. Klart jeg blir glad noen leser bloggen min. SELV uten å være på BLOGG.NO og uten shouting er det alt fra 60 til 180 unike lesere innom pr. Dag.😊 Livet med kronisk sykdom kan gi mange utfordringer. Det er bare slik livet er for mange i verden. Endret 25. juni 2017 av Komme i form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 25. juni 2017 #6 Del Skrevet 25. juni 2017 Det er vel forskjellige grunner til dette. Noen vil vel blogge i det små for kun 100 lesere pr døgn og er fornøyd ,men noen gir seg ikke før de tjener millioner. Men jobb med bloggen sin på en skikkelig måte så vil den kanskje nå toppen en dag.. Nå driver jo du selv en relativt liten blogg og hva gjør at du driver med dette? Dette er ikke ett negativt spørsmål men du er kanskje den som kan svare best på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 25. juni 2017 Forfatter #7 Del Skrevet 25. juni 2017 Jeg blogger fordi jeg syns det er en hyggelig hobby. Jeg liker å dele mine daglige opplevelser og tanker med andre. Selvsagt er det på en måte et behov for oppmerksomhet, men for å få snakket og delt mine interesser med andre, som også kanskje har samme interesser. Men det er ikke for å søke oppmerksomhet på den måten at jeg føler behov for å være i rampelyset og vise meg frem. Dere skjønner sikkert forskjellen, selv om det kanskje ble dårlig forklart. Men som jeg sa i mitt forrige innlegg syns jeg egentlig ikke det er så mye forskjell på blogg, facebokk, instagram, snapchat, YouTube ol, for en søker jo på en måte oppmerksomhet i en eller annen form der også. En legger jo ut statuser, storys, videoer, bilder som en deler med andre. Men når det heter blogg syns mange det er anderledes, og det skjønner jeg ikke helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Komme i form. Skrevet 25. juni 2017 #8 Del Skrevet 25. juni 2017 10 minutter siden, Lovelulu skrev: Jeg blogger fordi jeg syns det er en hyggelig hobby. Jeg liker å dele mine daglige opplevelser og tanker med andre. Selvsagt er det på en måte et behov for oppmerksomhet, men for å få snakket og delt mine interesser med andre, som også kanskje har samme interesser. Men det er ikke for å søke oppmerksomhet på den måten at jeg føler behov for å være i rampelyset og vise meg frem. Dere skjønner sikkert forskjellen, selv om det kanskje ble dårlig forklart. Men som jeg sa i mitt forrige innlegg syns jeg egentlig ikke det er så mye forskjell på blogg, facebokk, instagram, snapchat, YouTube ol, for en søker jo på en måte oppmerksomhet i en eller annen form der også. En legger jo ut statuser, storys, videoer, bilder som en deler med andre. Men når det heter blogg syns mange det er anderledes, og det skjønner jeg ikke helt. Jeg begynte på snapchat da min søster ville det. 😉 Har noen i familien som studere utenlands. Så blir en billig måte å holde kontakt med for de som studere.😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 25. juni 2017 #9 Del Skrevet 25. juni 2017 Den største forskjellen er at man kan styre publikum på Instagram, Snapchat og Facebook. En blogg eller en YouTube-kanal er helt åpen for hvem som helst å se. Hvis jeg legger ut et bilde på IG vet jeg hvem som kommer til å se det, i en blogg har jeg ingen kontroll. Jeg tror derfor at den som velger å blogge eller ha åpne IG-kontoer/FB-kontoer, gjør det av en eneste årsak: Oppnå oppmerksomhet. Det kan vi se i bloggene hvor unge jenter gjør nesten hva som helst for å bli lagt merke til (ingen nevnt og ingen glemt), og hvor negativ oppmerksomhet er like velkommen som positiv, fordi det uansett gjør at flere blir oppmerksomme på dem. Det blir en slags rus, tror jeg, å brette liv og kropp ut på nettet, og det ser ut til at de fleste er helt likegyldige med hvem som ser/leser - bare de gjør det. En personlig refleksjon fra meg: Det virker stusselig å legge ut hverdagsligheter på nettet. Det forteller meg at man ikke har noen å dele med IRL, og bloggerne fremstår derfor som outsiders og ensomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pelikanen Skrevet 25. juni 2017 #10 Del Skrevet 25. juni 2017 Jeg har blogget. En lang periode tok jeg mye bilder. Og lagde mye mat. Jeg lagde en blogg,og la inn bilder av dette. Jeg fortalte i gen om bloggen,reklamerte ikke for den på fb. Tenkte at om folk hadde lyst å se noe av dette,så var en blogg greit. Så jeg hadde noen faste lesere. Målet var ikke å få oppmerksomhet. Jeg brukte heller ikke navnet mitt. Nå har jeg nye hobbyer, og det er mulighet for at jeg begynner på nytt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 25. juni 2017 Forfatter #11 Del Skrevet 25. juni 2017 3 minutter siden, orfeus skrev: Den største forskjellen er at man kan styre publikum på Instagram, Snapchat og Facebook. En blogg eller en YouTube-kanal er helt åpen for hvem som helst å se. Hvis jeg legger ut et bilde på IG vet jeg hvem som kommer til å se det, i en blogg har jeg ingen kontroll. Jeg tror derfor at den som velger å blogge eller ha åpne IG-kontoer/FB-kontoer, gjør det av en eneste årsak: Oppnå oppmerksomhet. Det kan vi se i bloggene hvor unge jenter gjør nesten hva som helst for å bli lagt merke til (ingen nevnt og ingen glemt), og hvor negativ oppmerksomhet er like velkommen som positiv, fordi det uansett gjør at flere blir oppmerksomme på dem. Det blir en slags rus, tror jeg, å brette liv og kropp ut på nettet, og det ser ut til at de fleste er helt likegyldige med hvem som ser/leser - bare de gjør det. En personlig refleksjon fra meg: Det virker stusselig å legge ut hverdagsligheter på nettet. Det forteller meg at man ikke har noen å dele med IRL, og bloggerne fremstår derfor som outsiders og ensomme. Så du mener at bloggere som legger ut hverdagslige bilder er ensomme? Da er det mange som er ensomme isåfall. Nei dette er jeg ikke enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Komme i form. Skrevet 25. juni 2017 #12 Del Skrevet 25. juni 2017 5 minutter siden, pelikanen skrev: Jeg har blogget. En lang periode tok jeg mye bilder. Og lagde mye mat. Jeg lagde en blogg,og la inn bilder av dette. Jeg fortalte i gen om bloggen,reklamerte ikke for den på fb. Tenkte at om folk hadde lyst å se noe av dette,så var en blogg greit. Så jeg hadde noen faste lesere. Målet var ikke å få oppmerksomhet. Jeg brukte heller ikke navnet mitt. Nå har jeg nye hobbyer, og det er mulighet for at jeg begynner på nytt igjen. Dine interesser høres fine ut. Du kan gjøre en forskjell med en blogg. For folk som ikke er like kreativ.😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Komme i form. Skrevet 25. juni 2017 #13 Del Skrevet 25. juni 2017 6 minutter siden, Lovelulu skrev: Så du mener at bloggere som legger ut hverdagslige bilder er ensomme? Da er det mange som er ensomme isåfall. Nei dette er jeg ikke enig i. Er ikke hele Norge ensom da? Alle sitter jo på hodet i pc eller mobil dagen lang. Jaggu natta lang og. 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkeberta Skrevet 25. juni 2017 #14 Del Skrevet 25. juni 2017 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 25. juni 2017 #15 Del Skrevet 25. juni 2017 (endret) Noen vil dele de de har på hjertet, som en form for terapi - enten det er en sykdomsprosess (mange skriver seg gjennom kreftbehandling, f.eks) eller noe annet. Noen har skriveglede og skriver samfunnsengasjerte tekster, noen av dem har mye kunnskap om emnene de drøfter. Noen skriver om et fagområde eller et spesialområde de kan mye om, som interiør, strikking, foto, sport/trening, mote, kosthold, hage etc. Noen skriver litt av hvert om ting og tang - det som faller dem inn. Noen av alle disse håper å tjene penger på bloggingen, eller i det minste å få noen økonomiske fordeler i form av spons. Det ligger jo i sakens natur at bloggere som har offentlig tilgjengelige blogger vil ha oppmerksomhet. Hvis ikke var det jo like greit å skrive dagbok stengt fra offentlig innsyn. Endret 25. juni 2017 av Anna Nas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilunich Skrevet 25. juni 2017 #16 Del Skrevet 25. juni 2017 Noen velger å blogge fordi de ikke har jobb; venner: sosialt liv. De bestiller feks masse juggel fra Kina, tar dårlige mobilbilder av det og så prøver de å få noen der ute i den store Internett-jungelen til å tro at de er lykkelige, sportye og rike med masse designerTing. feks.. ingen spesifikke jeg tenker på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 25. juni 2017 Forfatter #17 Del Skrevet 25. juni 2017 Jeg for min del har et sosialt nettverk utenom bloggen med både trening, dyr, mennesker, reiser og mye annet, men jeg syns det er en veldig fin hobby å blogge og dele noen av disse opplevelsene i bloggen. Jeg har stor interesse for designervesker og syns det er gøy å blogge om dette. Vi er mange som deler den interessen også her i Norge, og jeg har blitt kjent med noen med samme interesse, og det er hyggelig. Jeg syns det er gøy å prøve nye ting, og har derfor også startet opp en nettbutikk. Jeg har også en youtubekanal som er veldig gøy å holde på med. Der har jeg også kommet i kontakt med folk som liker designervesker Så jeg personlig blogger for at det er hyggelig 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 25. juni 2017 #18 Del Skrevet 25. juni 2017 Det kan være litt tilfeldig hvem som når topplistene. Mange begynner å blogge litt, de aller fleste blogger får ikke noe annet publikum enn venner, familie og bekjente. Men noen bloggere viser seg som dyktige til å engasjere, og det kan være hell og tilfeldigheter som gjør at folk oppdager bloggen, men er man samtidig dyktig kan folk vende tilbake, og man kan få en blogg med suksess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 25. juni 2017 #19 Del Skrevet 25. juni 2017 17 timer siden, Lovelulu skrev: Er det et behov for å få oppmerksomhet, eller er det for å dele sine daglige opplevelser med andre? Eller er det av helt andre årsaker? Vil presisere at dette er generelt, og ikke rettet mot noen spesiell blogger! Aner ikke, er ikke mitt problem hva andre gjør med bloggingen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 25. juni 2017 Forfatter #20 Del Skrevet 25. juni 2017 Akkurat nå, O.G. skrev: Aner ikke, er ikke mitt problem hva andre gjør med bloggingen sin. Det var jo et saklig svar da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg