Gå til innhold

En 6åring som ikke gjør sitt beste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om en seksåring som ikke gjør sitt beste i skolenmodenhetstest? For å slippe å begynne på skolen, hun vil ikke begynne på skolen derfor presterer hun så dårlig hun kan. Blir allikevel klarert fir skolestart med evnenivå innen normalnivå men i nederste side av skalaen.

Dette hendte for noen år tilbake.

Anonymkode: ea778...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nederste DEL av skalaen skulle det stå. Og noen skrivefeil ser jeg har sneket seg inn, ikke enkelt å skrive på en gammel mobil 

 

Ts

 

Anonymkode: ea778...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En seksåring kan utmerket gjøre dette bevisst. Har selv en gutt som har vist sin protest mot verden ved å sabotere på prøver - og gjerne nasjonale prøver - allerede fra første klasse. 

Tenker at seksåringen er mer enn moden, en liten luring og ville nok fulgt godt med. Men spiller det noen rolle nå,  noen år senere?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da lurer jeg veldig på hvilke signaler - bevisste og ubevisste - hun har fått fra de voksne rundt seg som gjør at hun har så negative følelser rundt å skulle begynne på skolen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, Daria skrev:

Da lurer jeg veldig på hvilke signaler - bevisste og ubevisste - hun har fått fra de voksne rundt seg som gjør at hun har så negative følelser rundt å skulle begynne på skolen.

Det trender da ikke ha med foreldres påvirkning at barn gruer seg til å begynne på skolen!

Det blir jo en stor og "alvorlig"forandring fra barnehagen! Nytt miljø og nye mennesker pluss SFO oftest. Nei,barn er da ulike av vesener som oss voksne. Ikke alle som liker å bryte opp av det trygge.

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er nok veldig sosialt intelligent og du burde ikke bekymre deg.

Anonymkode: 495b1...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimoe

Min 5 åring hadde så lysst på briller at han gjorde det han kunne for å stryke på synstest hos HS. 

HS ble bekymret over veldig dårlig syn og sendte han til spesialist, hvor alt var bra...

De kan hvis de vil, de små 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...