Gå til innhold

Hva myndighetene frykter mest av alt


Jus sanguinis

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
1 time siden, Z.Z skrev:

Beklager å måtte si det, men du virker veldig lite reflektert. Djevelen finnes på alle sider. Muslimer er selvsagt skyld i sin egen ideologi og blir nødt til å ta ansvar for det selv. Vi kan ikke gjøre det for dem på noen som helst måte. De kan kun komme hit på midlertidig grunnlag, noe som asylloven i utgangspunktet var ment for. Har du og dere glemt det?

Djevelen? Når dukket han opp i ditt hode? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, NotNaomi skrev:

Djevelen? Når dukket han opp i ditt hode? 

Som sagt, du er rimelig fjern og forstod selvsagt ikke bildene jeg presenterte. Opp til deg. Jeg tror ærlig talt ikke du er kapabel til å holde en fornuftig diskusjon. Er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, Z.Z skrev:

Som sagt, du er rimelig fjern og forstod selvsagt ikke bildene jeg presenterte. Opp til deg. Jeg tror ærlig talt ikke du er kapabel til å holde en fornuftig diskusjon. Er du?

Med den innstillingen er jo diskusjonen død. Greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Med den innstillingen er jo diskusjonen død. Greit nok.

Det er ikke mye du har forstått, men for all del bring oss begge opp til teamet. Er det ikke det vi er her for? Du virker å ønske ikke-vestlig immigrasjon velkommen uten å ha den fjerneste anelse om antall, eller hva som skal skje deretter. Dette er på alles rygg, ikke bare din egen. Der ligger problemet. Hvis du vil hjelpe gjør du det privat. Ikke belast nasjonen og folket unødvendig. Kan vi komme til et slikt kompromiss er det enda håp om selvberging og fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2017 den 23.43, Jus sanguinis skrev:

ramadan-bombathon-night-of-power-2017-is

Når bilder sier mer enn ord. I dette tilfelle statistikk. Men han muslimen som døde i London var allerede dårlig og måtte hjelpes på bakken da varebilsjåføren slo til? Så egentlig ikke drept av ''den hvite'' terroristen? Eller menes det en annen muslim som ble drept av en ''islamofob''?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/24/2017 den 0.14, Jus sanguinis skrev:

Så myndighetene og muslimene er på samme linje?

Myndighetene frykter denne splittelsen, mens ekstremistene ønsker den.

For ekstremistene så er jo det ultimate målet å skape såpass stor skepsis mot muslimer at selv moderate muslimer vil finne større fellesskap med og lojalitet til fundamentalistene enn den vestlige kulturen.

Nettopp derfor er det så viktig å møte ekstremisme og muslimske særkrav med saklighet og argumentasjon fremfor vold og hat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.6.2017 den 3.41, AnonymBruker skrev:

Islam og selvmordsbombere er nok virkelige nok, men det er også en perfekt unnskyldning for å spre mere frykt, om det var det man ønsket.

Anonymkode: 51f70...94c

Jeg frykter deg og dine likesinnede mer enn islam og muslimske selvmordsbombere, om det er det du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2017 den 10.58, Drizzt skrev:

Når bilder sier mer enn ord. I dette tilfelle statistikk. Men han muslimen som døde i London var allerede dårlig og måtte hjelpes på bakken da varebilsjåføren slo til? Så egentlig ikke drept av ''den hvite'' terroristen? Eller menes det en annen muslim som ble drept av en ''islamofob''?

Men ærlig talt: Hva så? Om det var et fullført drap eller et forsøk på å drepe så er likevel intensjonen det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2017 den 22.06, Larsern skrev:

Myndighetene frykter denne splittelsen, mens ekstremistene ønsker den.

For ekstremistene så er jo det ultimate målet å skape såpass stor skepsis mot muslimer at selv moderate muslimer vil finne større fellesskap med og lojalitet til fundamentalistene enn den vestlige kulturen.

Nettopp derfor er det så viktig å møte ekstremisme og muslimske særkrav med saklighet og argumentasjon fremfor vold og hat.

Til en viss grad tror jeg du har rett her, splittelse virker ganske åpenbart, fordi det er slik de ser verden. På større og mindre plan er vi mennesker 'programmert' til å navigere 'oss og dem'. For nazistene var det den ariske rasen over de andre, for islamister er det de rettroende vs resten av verden. Og så har man gjerne stereotyper som passer i større eller mindre grad. Jeg tror mange egentlig kan kjenne seg igjen i 'Hva er det første du tenker på når du ser for deg en_fill in the blankets'. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Jeg frykter deg og dine likesinnede mer enn islam og muslimske selvmordsbombere, om det er det du lurer på.

Han har nok mer rett i dette enn du tror. En del av terror handler nettopp om å spre frykt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mari Y skrev:

Han har nok mer rett i dette enn du tror. En del av terror handler nettopp om å spre frykt 

Han mener jeg sprer frykt for muslimer og islam, men det er egentlig han og hans likesinnede jeg ønsker å spre en rasjonell frykt for, de som aksepter muslimsk terrorisme som prisen for det nye globale vi - som de selv misjonerer fram. Det er de som er de virkelig farlige her, og som i høyeste grad rasjonelt bør fryktes, ikke islam og muslimer - selv om de er ille nok i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ekstremt ytterpunkt vil etterhvert klare å provosere det andre ytterpunktet. Det forstår enhver idiot. Uansett religion, bør ikke religion styre samfunn og politikk.

Anonymkode: 10874...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jus sanguinis skrev:

Han mener jeg sprer frykt for muslimer og islam, men det er egentlig han og hans likesinnede jeg ønsker å spre en rasjonell frykt for, de som aksepter muslimsk terrorisme som prisen for det nye globale vi - som de selv misjonerer fram. Det er de som er de virkelig farlige her, og som i høyeste grad rasjonelt bør fryktes, ikke islam og muslimer - selv om de er ille nok i seg selv.

Unnskyld meg, men at du ønsker å spre irrasjonell frykt for AB bare fordi at vedkommende har dette å si om jihadister, samt at du åpent innrømmer dette, synes jeg sier mer om deg. Det er en AB- er. Du vet overhodet ikke om det er en mann eller kvinne,vet du overhodet hva vedkommende også mener om islam bare utifra den teksten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et ekstremt ytterpunkt vil etterhvert klare å provosere det andre ytterpunktet. Det forstår enhver idiot. Uansett religion, bør ikke religion styre samfunn og politikk.

Anonymkode: 10874...d3c

Det er godt mulig. Likevel er det dummeste man kan gjøre i lys av slike terror- aksjoner å la frykt overta hvordan man tenker. Mest sannsynlig er det det de vil oppnå, jeg tenker det også er en stor sannsynlighet for at mange av de mest ytterliggående muslimene egentlig bryr seg en døyt om hvor redde du eller jeg måtte være for potensielle terrorister. Mest sannsynlig om de overhodet bryr seg, så er det fordi det er dette de vil oppnå. Man kan likeså godt forsøke å leve livet etter beste evne, eller miste hodet helt. De mest ytterliggående i en hvilken som helst gruppe, har overhodet ikke noe å tape på over at folk er redde for terror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mari Y skrev:

Men ærlig talt: Hva så? Om det var et fullført drap eller et forsøk på å drepe så er likevel intensjonen det samme. 

Det er jo feil å si at han var drept av en ''islamofob'' hvis han var dårlig og måtte ha førstehjelp før terrorangrepet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mari Y skrev:

Unnskyld meg, men at du ønsker å spre irrasjonell frykt for AB bare fordi at vedkommende har dette å si om jihadister, samt at du åpent innrømmer dette, synes jeg sier mer om deg. Det er en AB- er. Du vet overhodet ikke om det er en mann eller kvinne,vet du overhodet hva vedkommende også mener om islam bare utifra den teksten? 

De operer alltid i flokk, og det er de som sitter på den politiske (definisjons)makten i samfunnet. Det er nettopp dette som gjør dem så farlige, langt farligere enn muslimene de kriminelt importerer i skipslaster nå om dagen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, Drizzt skrev:

Det er jo feil å si at han var drept av en ''islamofob'' hvis han var dårlig og måtte ha førstehjelp før terrorangrepet? 

Det er da det samme hva du kaller ham for noe, det er drapsforsøk uansett hvordan du vender på det! Bruk hodet ditt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Jus sanguinis skrev:

De operer alltid i flokk, og det er de som sitter på den politiske (definisjons)makten i samfunnet. Det er nettopp dette som gjør dem så farlige, langt farligere enn muslimene de kriminelt importerer i skipslaster nå om dagen.

 

Ifølge noen der ute, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2017 den 21.00, Mari Y skrev:

Det er da det samme hva du kaller ham for noe, det er drapsforsøk uansett hvordan du vender på det! Bruk hodet ditt! 

Det er slett ikke det samme. Han som kjørte varebilen har ingenting med dødsfallet å gjøre. Ser du virkelig ikke dette? Tenk deg følgende situasjon: En mann får hjertestans foran en butikk og faller på bakken. Noen forsøker å hjelpe og ringer ambulanse. Få minutter senere blir butikken ranet av maskerte menn. Han med hjertestans som ligger foran butikken dør på stedet. Er det ranerne inne i butikken som forårsaket dødsfallet og skal få skylda? 

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...