Gå til innhold

"familiebilde" av eksen på barnerom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes faktisk at man må være spøtt hakke gal av sjalusi for å reagere på dette i det hele tatt, og hadde sett det som et rødt flagg. Begynner du å rette deg etter slike åpenbart urimelige krav vet du aldri hva som blir det neste. Det er barnets rom, og det er barnets nære voksenperson, som har hatt foreldrefunksjon. Synd at dere begge har funnet dere partnere som ikke ønsker å la dem ha dette forholdet, mange andre jeg kjenner i samme situasjon har fortsatt å ha varierende grad av samvær etter et brudd, og hatt et like nært forhold opp i voksen alder. 

Anonymkode: f7203...21c

Min samboer har aldri kommet i veien for demmes forhold. Han har levert og hentet barnet hos eksen på lik linje som meg. Min samboer har heller aldri sagt noe på at vi besøker eksens familie osv, så det er bare dette bildet siden jeg er med på det..

Anonymkode: 29aad...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har løst det med å ta frem ett annet bilde med bare eksen og barnet, uten meg.

Anonymkode: 29aad...28c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri vært aktuelt og hatt et bilde av min samboer sammen med en eks fremme uansett hvor i huset det var! 

Gjelder og motsatt, jeg er god venn med far til mine barn, men aldri om jeg ville latt ungene mine hatt bilder på rommene sine av meg og han sammen. For meg er det unaturlig. 

Anonymkode: 05e21...9bf

Serr? Gud bedre. Bilder av deg, barnas far og barna sammen er viktig for barna. Samme hvor awkward du syns det er. Og det er barnas rom, hvor de skal ha enerett på å bestemme hvilke bilder som står/henger fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Elliespelli skrev:

Ser at du har fjernet bildet. Men hva med å la barnet få ha det bildet i ett album som bare er barnet sitt? Også kan dere heller finne ett bilde av eks og barnet sammen som dere kan henge opp? Det må da være ett greit kompromiss. Da får barnet ha bildene sine i fred, men det bilde som kjentes truende ut for kjæresten er nå i ett album.

Ja, har satt opp ett annet bilde på rommet nå. Bildet er lagt i en stor minneboks jeg har til han i boden og album har barnet tilgang til hele tiden da disse ligger i en hylle på kjøkkenet. Lager fotobøker hvert år så 5 av de har masse bilder av eksen.

Anonymkode: 29aad...28c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosalie skrev:

Serr? Gud bedre. Bilder av deg, barnas far og barna sammen er viktig for barna. Samme hvor awkward du syns det er. Og det er barnas rom, hvor de skal ha enerett på å bestemme hvilke bilder som står/henger fremme.

De må da gjerne ha bilde av begge oss, hver for seg, men ikke bilder fra da vi var en lykkelig familie. Det hører ikke hjemme noe sted. 

Anonymkode: 05e21...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom barnet har et sterk forhold til bildet, syntes jeg deg bør bli værende. Her bør barnets ønske være gjeldene og ikke samboeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De må da gjerne ha bilde av begge oss, hver for seg, men ikke bilder fra da vi var en lykkelig familie. Det hører ikke hjemme noe sted. 

Anonymkode: 05e21...9bf

Men må legge til at dette aldri har vært noe tema heller i alle de årene, så aldri vært noen problemstilling hos oss 😊

Anonymkode: 05e21...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten le litt av alle krasse kommentarene og drittslengingen her inne....er dere like krasse og dømmende i deres dagligtale med venner og familie også? 😳 Hvor er folkeskikken?

Som mann og har jeg faktiskt vært i denne nye kjærestens ståsted og kan skjønne tankegangen hans litt. Det er dere tre som er en familie nå og han anser seg nok som barnets "far"...litt pga at det er dere tre nå...litt fordi din x ikke er sammen med deg lengre...litt fordi han også ikke er barnets biologiske far....og litt pga at han har fått ny familie og dermed blitt mindre og mindre kontakt med barnet. Så tror nok ikke at han er direkte sjalu på det bildet...men skulle vel heller sett at det var av dere tre. Hadde han vært sjalu...hadde han ikke ventet i to år før han tok dette opp😉

Er det noen dere heller skulle brukt deres vrede og spy eder og galle over...er det x ens nye kjæreste som ikke liker at han har kontakt med barnet....siden han ikke er biologiske faren.

Synes det er flott jeg at din x har opprettholdt kontakten med barnet selv om at dere ikke er sammen og han ikke er biologiske far.

Men siden din x har ny familie...noe du også nå har....er det nok stor sannsynlighet for at kontakten mellom barnet og din x på ett eller annet tidspunkt ville fadet ut siden det virker som at barnet og din nåværende kjæreste har et godt forhold.

Uten å lage så mye styr ut av det bildet hadde jeg vært deg, fått tatt et nytt bilde av barnet, deg og din nåværende kjæreste og rammet inn og satt opp på barnerommet.

Jeg er rimelig sikker på at barnet også hadde satt pris på det siden det er barnets familie. Om det hadde blitt spørsmål om det gamle bildet, fortalt at det ligger i et minnealbum som barnet kan se så mye i det bare vill.

 

Anonymkode: 118d1...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer har aldri kommet i veien for demmes forhold. Han har levert og hentet barnet hos eksen på lik linje som meg. Min samboer har heller aldri sagt noe på at vi besøker eksens familie osv, så det er bare dette bildet siden jeg er med på det..

Anonymkode: 29aad...28c

Ja, så han takler ikke å bli minnet på at du engang hadde en annen familie? Eller at barnet kanskje liker å se foreldrene sine sammen? Smålig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kontormus skrev:

Ja, så han takler ikke å bli minnet på at du engang hadde en annen familie? Eller at barnet kanskje liker å se foreldrene sine sammen? Smålig!

Mulig, men han har aldri vist noe negativ oppførsel mot verken barnefar eller eksen. Aldri sagt noe om eller mot dem

Anonymkode: 29aad...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig, men han har aldri vist noe negativ oppførsel mot verken barnefar eller eksen. Aldri sagt noe om eller mot dem

Anonymkode: 29aad...28c

Nei, men det er litt umodent å skulle fortrenge at liv er levd før han kom inn i bildet. Bildet henger jo ikke akkurat over sofaen. Hvis barnet liker å ha akkurat dette bildet ved sengen burte hun/han få lov uten at noen føler seg støtt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De må da gjerne ha bilde av begge oss, hver for seg, men ikke bilder fra da vi var en lykkelig familie. Det hører ikke hjemme noe sted. 

Anonymkode: 05e21...9bf

Det kan faktisk være svært viktig for barnet å kunne snu litt på hodet for å se at foreldrene en gang i tiden av lykkelige sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kontormus skrev:

Nei, men det esålitt umodent å skulle fortrenge at liv er levd før han kom inn i bildet. Bildet henger jo ikke akkurat over sofaen. Hvis barnet liker å ha akkurat dette bildet ved sengen burte hun/han få lov uten at noen føler seg støtt.

Ja, jeg er enig. Men nå har jeg byttet bilde så føler ikke for å ta akkurat denne kampen.  

Anonymkode: 29aad...28c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må nesten le av alle krasse kommentarene og drittsdlengergen her inne....er dere like krasser og dømmende i deres dagligtale med venner og familie også? 😳 Hvor er folkeskikken?

Som mann og har jeg faktiskt vært i denne nye kjærestens ståsted og kan skjønne tankegangen hans litt. Det er dere tre som er en familie nå og han anser seg nok som barnets "far"...litt pga at det er dere tre nå...litt fordi din x ikke er sammen med deg lengre...litt fordi han også ikke er barnets biologiske far....og litt pga at han har fått ny familie og dermed blitt mindre og mindre kontakt med barnet. Så tror nok ikke at han er direkte sjalu på det bildet...men skulle vel heller sett at det var av dere tre. Hadde han vært sjalu...hadde han ikke ventet i to år før han tok dette opp😉

Er det noen dere heller skulle brukt deres vrede og spy eder og galle over...er det x ens nye kjæreste som ikke liker at han har kontakt med barnet....siden han ikke er biologiske faren.

Synes det er flott jeg at din x har opprettholdt kontakten med barnet selv om at dere ikke er sammen og han ikke er biologiske far.

Men siden din x har ny familie...noe du også nå har....er det nok stor sannsynlighet for at kontakten mellom barnet og din x på ett eller annet tidspunkt ville fadet ut siden det virker som at barnet og din nåværende kjæreste har et godt forhold.

Uten å lage så mye styr ut av det bildet hadde jeg vært deg, fått tatt et nytt bilde av barnet, deg og din nåværende kjæreste og rammet inn og satt opp på barnerommet.

Jeg er rimelig sikker på at barnet også hadde satt pris på det siden det er barnets familie. Om det hadde blitt spørsmål om det gamle bildet, fortalt at det ligger i et minnealbum som barnet kan se så mye i det bare vill.

 

Anonymkode: 118d1...838

Ja, han har bilde av oss også sammen med samboers barn så har prøvd å ta med hele gjengen som er rundt han. Tror at det er fordi bildet er sånn kjæreste aktig hvor jeg ser beundrende på eksen og vi har ikke klær på overkroppen. Barnet dekker meg til. Så er nok stemningen over bildet og det har stått fremme siden barnet var 1 år så jeg har ikke tenkt særlig over settingen. Tror kanskje ikke han hadde sagt noe hvis det hadde vært ett random bilde fra en ferie, men hvem vet. 

Anonymkode: 29aad...28c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir sint, på barnets vegne!

Ny samboer har da virkelig ingenting med hvem barnet har bilder av på sitt rom! Dette var en person som var en veldig viktig omsorgsperson for barnet. Følelsene og tilknytningen barnet føler forsvinner ikke automatisk fordi mor ikke vil være sammen med vedkommende lenger.

Heng bildet opp igjen og fortell den nye kjæresten din at du vil alltid først og fremst være mor- og derfor vil alle dine avgjørelser bli tatt med størst hensyn til barnet. Rollen som kjæreste/samboer vil alltid komme i annen rekke..!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2017 den 11.38, AnonymBruker skrev:

Man tar selvsagt ikke bort barnets bilder av viktige personer eller tidligere farsfigurer. Uansett om barnet sier det er greit eller ikke - man lar seg ikke diktere av ny kjærestes sjalusi på den måten.

Når du involverer flere nye samboere i barnets liv, som allerede er en ganske sårbar situasjon for et barn, så er det ditt ansvar som voksen å få det til å funke. Det er ikke barnets ansvar å holde tritt med mors kjærlighetsliv og "gi plass" til hennes nye kjærester eller "ta hensyn", "beholde husfreden" og så videre. Det er barnet det skal tas hensyn til, ikke omvendt.

Selv forstår jeg ikke at du vil involvere en sjalu, smålig mann i livet til deg og ditt barn. Jeg er selv alene med en sønn på 7 år, og når jeg blir kjent med nye menn så står de sjalu mennene lengst nede på lista. Man kan ikke date usikre fyrer når man har et barn som skal kunne trives i situasjonen, mine/dine/våre-konstellasjonen er helt avhengig av at de voksne er åpne, romslige, reflekterte personer.

En romslig og klok voksenperson ville aldri ha vurdert å fjerne noen av stebarnets bilder grunnet egen smålighet, en klok voksen ville ha tatt det som en selvfølge at barnet har rett til å minnes de som har vært viktige omsorgspersoner - og at man som voksen trår varsomt og med respekt for at barnets rettigheter er av større betydning enn den voksnes stikk av sjalusi.

Anonymkode: 13941...d42

Dette 👆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.6.2017 den 17.34, AnonymBruker skrev:

Men må legge til at dette aldri har vært noe tema heller i alle de årene, så aldri vært noen problemstilling hos oss 😊

Anonymkode: 05e21...9bf

Nei så rart du! Hvis dennne diktatoriske holdningen du viser til dette tema er en framtoning du bruker i de fleste sammenhenger, ville jeg heller vært veldig overrasket om barna dine overhode lufter egne meninger i hjemmet deres. 

 

Anonymkode: 2f83d...b84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei så rart du! Hvis dennne diktatoriske holdningen du viser til dette tema er en framtoning du bruker i de fleste sammenhenger, ville jeg heller vært veldig overrasket om barna dine overhode lufter egne meninger i hjemmet deres. 

 

Anonymkode: 2f83d...b84

😂

 

Anonymkode: 05e21...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forteller TS at mannen alltid har vært åpen til at barnet skal ha kontakt med tidligere stefar. Så da går det vel greit å bytte ut bildet med et hvor de har klær på :D Ikke dumpegrunn ihvertfall :D

 

Anonymkode: 9e82c...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...