Gå til innhold

"familiebilde" av eksen på barnerom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde dere godtatt det?

Bildet er av mor, eks og barn som er av den typen med avkledd overkropp sammen. Eksen er ikke forelder til barnet, men hadde foreldrerollen fra fødsel og I 5 år. De siste 2-3 årene har barnet hatt kontakt med eksen, men ikke så mye nå som før da eksen har fått ny familie, men de ses innimellom. Og barnet er en del av eksens familie enda de er som tanter og besteforeldre selv om det ikke er biologisk.

Det er ett 15x18 bilde lrns. som står innerst på ei bildelist mot ett av rommets hjørner så det gjør ikke stort utav seg.

Barnet bor fast her og bildet har stått der siden bruddet. Nå vil samboer ha det bort.

Jeg ser ikke problemet, men har tatt det bort. Så nå er jeg bare nyskjerrig 

Anonymkode: 29aad...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg hadde godtatt det eller ei, ville vært avhengig av hva slags forhold barnet har til bildet.

Anonymkode: 43671...642

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville godtatt det. Men jeg er ikke spesielt sjalu av meg. 

Hva vil barnet da? Hvis barnet ikke bryr seg er det kanskje ikke så farlig? 

Anonymkode: 66064...11b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi ikke i den situasjonen, men nei, jeg hadde nok ikke godtatt det. Om det faktisk hadde vært barnefaren; Så ja.

Selvom barnet har kontakt med tanter og onkler, og til dels med eksen din, så har du og barnet ditt fått en ny person i livet deres som også trenger plass. En som kanskje vil være der like mye som din eks, og det er opp til deg å gjøre plass til han. Eksen din er ikke pappaen til barnet ditt, og i følge deg så har jo eksen en ny familie?

Det virker som om du kanskje tviholder litt på den familiefølelsen som dere hadde før det ble slutt?

Anonymkode: 9b1f7...c59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal barnet få ha bilde av den personen som har fungert som "pappa" for vedkommende! Her får du bare jobbe med din egen sjalusi. Det er barnet sitt bilde, ikke damen din sitt. 

Anonymkode: 4e4a8...0b6

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Birti

Det er da barnet sitt rom - og barnet må få lov til å ha bilde av de som er viktige ved hen helt uavhengig av voksnes kjærlighetsrelasjoner og sjalusi. Samboeren kan vel bare la være å gå inn der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kisskissbangbang skrev:

Jeg hadde definitivt ikke fjerna bildet fordi ny samboer ønska det. Det er barnets bilde på barnets rom, ikke noe som angår ny samboer i det hele tatt. 

Dette. 

Anonymkode: d98da...4e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn danner også forhold til mennesker som er i livet sitt. Viss di voksne velger å skille lag men barnet har et godt forhold til eksen å er glad i vedkommende så må vel barne få lov å ha bilde viss det er ønsket. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet reagerer nok ikke på at bildet er borte. Bildelisten har forskjellige bilder av familie som søskenbarn osv. som barnet er glad I, som barnet kan se rett på når barnet ligger i sengen. Aner ikke om barnet ser på den veggen egentlig.

Anonymkode: 29aad...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bildet skal få stå jeg. Hva skal dere si til barnet? "Du kan ikke ha bilde oppe pga xxx ikke liker det og blir sjalu?

Bildet er på barnerommet, så du trenger ikke akkurat å måtte se på det hele tiden. Kunne skjønt det hvis hang i stuen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem år i et barnas liv er mye for et barn. Hade ikke kommet til å lage noen diskusjon om det. Bilde er på rommet til barne blant andre bilder,ikke noe å bli sjalu for. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Jeg hadde definitivt ikke fjerna bildet fordi ny samboer ønska det. Det er barnets bilde på barnets rom, ikke noe som angår ny samboer i det hele tatt. 

Vi har bodd sammen i 2 år. Så han har nok holdt dette inne siden.

Anonymkode: 29aad...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er vi ikke i den situasjonen, men nei, jeg hadde nok ikke godtatt det. Om det faktisk hadde vært barnefaren; Så ja.

Selvom barnet har kokampermed tanter og onkler, og til dels med eksen din, så har du og barnet ditt fått en ny person i livet deres som også trenger plass. En som kanskje vil være der like mye som din eks, og det er opp til deg å gjøre plass til han. Eksen din er ikke pappaen til barnet ditt, og i følge deg så har jo eksen en ny familie?

Det virker som om du kanskje tviholder litt på den familiefølelsen som dere hadde før det ble slutt?

Anonymkode: 9b1f7...c59

Jeg valgte å gå da han også var enig I at vi ikke passet sammen. Grunn til mindre kontakt er mye for at kjæresten hans, etter de fikk barn sa i fra at hun ikke forsto hvorfor han skulle ha kontakt med barnet når det ikke er hans. Så han må jo velge sine kamper med henne, som er forståelig 

Anonymkode: 29aad...28c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om dere rett og slett tar en opprydning i bildelista, hvor hun selv får velge hvilke bilder som skal få stå, og hvilke som eventuelt skal byttes ut, f.eks nyere bilder av søskenbarna. Kanskje det er bilder av nye venner hun også vil lage plass til, feriebilder, kanskje vil hun ha bilde av ny samboer, kanskje ikke. Men det bør hun stå fritt til å velge selv, uten ledende spørsmål. Så kan dere bake spørsmålet inn der, uten at hun føler seg presset til noe.

 

Anonymkode: 43671...642

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det barnet selv som bestemmer. Bildet er på barnerommet. Hadde det hengt i stua så hadde det vært en litt annen sak kanskje, men jeg ville egentlig ikke hatt problem med det da heller. Men hvis kontakten avtar og nesten blir borte så vil det jo være mer naturlig å fjerne bildet etter hvert. Hadde han fortsatt i rollen som en far for barnet fullt ut så hadde det ikke vært noen grunn til å fjerne et sånt bilde.

Men hvis samboeren din har vært i barnets liv et par år nå så er det kanskje greit med et nytt familiebilde? Som barnet også kan få ha på rommet sitt hvis det ønsker det?

Anonymkode: 49017...19f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barna bør få ha hvilke bilder de vil på eget rom uten at steforeldre skal lage vanskeligheter. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er for barnet. Han er barnets familie. Uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere stefar en en helt sentral del av barnets livshistorie. Jeg synes det er veldig feil av din nåværende mann å kreve at bilder fra barnets historie og viktige kontakter fjernes fra barnets eget rom. 

Som foreslått over, kan du og barnet rydde i bildelisten. Ta med litt nye bilder, og et nytt album, og la barnet selv velge hvilke som skal på hylla og hvilke som kan være i albumet. Velger barnet å ha din eks oppe, så må samboers ønske vike. Hvis barnet selv synes det er like greit om bildet er i et album, trenger det jo ikke være fremme når din samboer synes det er vanskelig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er vi ikke i den situasjonen, men nei, jeg hadde nok ikke godtatt det. Om det faktisk hadde vært barnefaren; Så ja.

Selvom barnet har kontakt med tanter og onkler, og til dels med eksen din, så har du og barnet ditt fått en ny person i livet deres som også trenger plass. En som kanskje vil være der like mye som din eks, og det er opp til deg å gjøre plass til han. Eksen din er ikke pappaen til barnet ditt, og i følge deg så har jo eksen en ny familie?

Det virker som om du kanskje tviholder litt på den familiefølelsen som dere hadde før det ble slutt?

Anonymkode: 9b1f7...c59

For barnet er jo eksen faren...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...