Gå til innhold

"familiebilde" av eksen på barnerom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dere godtatt det?

Bildet er av mor, eks og barn som er av den typen med avkledd overkropp sammen. Eksen er ikke forelder til barnet, men hadde foreldrerollen fra fødsel og I 5 år. De siste 2-3 årene har barnet hatt kontakt med eksen, men ikke så mye nå som før da eksen har fått ny familie, men de ses innimellom. Og barnet er en del av eksens familie enda de er som tanter og besteforeldre selv om det ikke er biologisk.

Det er ett 15x18 bilde lrns. som står innerst på ei bildelist mot ett av rommets hjørner så det gjør ikke stort utav seg.

Barnet bor fast her og bildet har stått der siden bruddet. Nå vil samboer ha det bort.

Jeg ser ikke problemet, men har tatt det bort. Så nå er jeg bare nyskjerrig 

Anonymkode: 29aad...28c

Dette bør vel barnet bestemme.

Anonymkode: b99ce...111

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dere godtatt det?

Bildet er av mor, eks og barn som er av den typen med avkledd overkropp sammen. Eksen er ikke forelder til barnet, men hadde foreldrerollen fra fødsel og I 5 år. De siste 2-3 årene har barnet hatt kontakt med eksen, men ikke så mye nå som før da eksen har fått ny familie, men de ses innimellom. Og barnet er en del av eksens familie enda de er som tanter og besteforeldre selv om det ikke er biologisk.

Det er ett 15x18 bilde lrns. som står innerst på ei bildelist mot ett av rommets hjørner så det gjør ikke stort utav seg.

Barnet bor fast her og bildet har stått der siden bruddet. Nå vil samboer ha det bort.

Jeg ser ikke problemet, men har tatt det bort. Så nå er jeg bare nyskjerrig 

Anonymkode: 29aad...28c

Hvorfor i alle dager gjorde du det?
Det er jo tydelig at samboer er sjalu. Hvorfor får ikke barnet bestemme over sitt eget rom??

Anonymkode: 9c682...f7f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes grenser for detaljestyring av barnet. Barnet må da få lov å ha bilder av mennesker barnet er glad i på sitt eget rom! Det finnes faktisk grenser for egoisme.

Anonymkode: 285fc...f55

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er barnets bilde!! Hadde aldri tatt det vekk pga ny mann!

Her henger det bilde av mine stebarn, min samboer og hans eks i gangen oppe der hvor de har sine rom. Det har med hånden på hjertet aldri plaget meg. De er foreldre til sine barn, og at de en gang var en familie vet vi alle! For BARNA kan det være hyggelig å ha et bilde av dem sammen, selv om det er 16 år siden det var tilfellet... Bildet har hengt der i mange, mange år. 

Jeg føler meg på ingen måte truet av et sånt bilde. Hans eks er ei trivelig dame som jeg liker godt. Jeg er veldig glad i ungene hans. Å be om at noe sånt fjernes er toppen av smålighet synes jeg!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager gjorde du det?
Det er jo tydelig at samboer er sjalu. Hvorfor får ikke barnet bestemme over sitt eget rom??

Anonymkode: 9c682...f7f

For å slippe diskusjon. Skal snakke med guttungen når han kommer hjem i fra faren og evt. bytte ut ting på bildelisten. For oppi dette så har han også en biologisk far så er vel derfor samboer synes det er litt rarere, men biologisk far har alltid bodd borte. Først på grunn av studier og så på grunn av jobb tilbud. Biologisk far har alltid støttet min eks i hans rolle for barnet og de er venner. Før hadde barnet bilde av seg og far også med søsken, men lerrete falt ned for sikkert 3-4 år siden og fikk rift så har ikke fremkalt nytt..

Anonymkode: 29aad...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dere godtatt det?

Bildet er av mor, eks og barn som er av den typen med avkledd overkropp sammen. Eksen er ikke forelder til barnet, men hadde foreldrerollen fra fødsel og I 5 år. De siste 2-3 årene har barnet hatt kontakt med eksen, men ikke så mye nå som før da eksen har fått ny familie, men de ses innimellom. Og barnet er en del av eksens familie enda de er som tanter og besteforeldre selv om det ikke er biologisk.

Det er ett 15x18 bilde lrns. som står innerst på ei bildelist mot ett av rommets hjørner så det gjør ikke stort utav seg.

Barnet bor fast her og bildet har stått der siden bruddet. Nå vil samboer ha det bort.

Jeg ser ikke problemet, men har tatt det bort. Så nå er jeg bare nyskjerrig 

Anonymkode: 29aad...28c

Hvorfor hører ikke din samboer på hva barnet vil? Det er jo barnets rom! 

Anonymkode: 4c0ab...078

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dere godtatt det?

Bildet er av mor, eks og barn som er av den typen med avkledd overkropp sammen. Eksen er ikke forelder til barnet, men hadde foreldrerollen fra fødsel og I 5 år. De siste 2-3 årene har barnet hatt kontakt med eksen, men ikke så mye nå som før da eksen har fått ny familie, men de ses innimellom. Og barnet er en del av eksens familie enda de er som tanter og besteforeldre selv om det ikke er biologisk.

Det er ett 15x18 bilde lrns. som står innerst på ei bildelist mot ett av rommets hjørner så det gjør ikke stort utav seg.

Barnet bor fast her og bildet har stått der siden bruddet. Nå vil samboer ha det bort.

Jeg ser ikke problemet, men har tatt det bort. Så nå er jeg bare nyskjerrig 

Anonymkode: 29aad...28c

Hvem er du?

Hvem er mor?

Hvem er eks? Hvem sin eks: din?

 

Falt helt ut...!!

Anonymkode: 4c0ab...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storn i vannglass. Høres ut som en voksen men sjalu person med mindreverdighetskompleks.

Anonymkode: c73bb...219

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som er så galt med at bilde står på barnets soverom? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har fjernet bildet. Men hva med å la barnet få ha det bildet i ett album som bare er barnet sitt? Også kan dere heller finne ett bilde av eks og barnet sammen som dere kan henge opp? Det må da være ett greit kompromiss. Da får barnet ha bildene sine i fred, men det bilde som kjentes truende ut for kjæresten er nå i ett album.

Endret av Elliespelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri vært aktuelt og hatt et bilde av min samboer sammen med en eks fremme uansett hvor i huset det var! 

Gjelder og motsatt, jeg er god venn med far til mine barn, men aldri om jeg ville latt ungene mine hatt bilder på rommene sine av meg og han sammen. For meg er det unaturlig. 

Anonymkode: 05e21...9bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri vært aktuelt og hatt et bilde av min samboer sammen med en eks fremme uansett hvor i huset det var! 

Gjelder og motsatt, jeg er god venn med far til mine barn, men aldri om jeg ville latt ungene mine hatt bilder på rommene sine av meg og han sammen. For meg er det unaturlig. 

Anonymkode: 05e21...9bf

Og prisen for stemor aka "heksa" går til deg.

I dette tilfellet er eksen en pappa(i praksis), og selvsagt er den rollen viktigere enn din smålige sjalusi.

Anonymkode: cc172...19f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dere godtatt det?

Bildet er av mor, eks og barn som er av den typen med avkledd overkropp sammen. Eksen er ikke forelder til barnet, men hadde foreldrerollen fra fødsel og I 5 år. De siste 2-3 årene har barnet hatt kontakt med eksen, men ikke så mye nå som før da eksen har fått ny familie, men de ses innimellom. Og barnet er en del av eksens familie enda de er som tanter og besteforeldre selv om det ikke er biologisk.

Det er ett 15x18 bilde lrns. som står innerst på ei bildelist mot ett av rommets hjørner så det gjør ikke stort utav seg.

Barnet bor fast her og bildet har stått der siden bruddet. Nå vil samboer ha det bort.

Jeg ser ikke problemet, men har tatt det bort. Så nå er jeg bare nyskjerrig 

Anonymkode: 29aad...28c

Hvis du føler at det riktige er å fjerne det, ville jeg erstattet det med for eksempel en bildecollage på barnets rom (eller ramme med plass til mange enkle bilder), hvor ett av bildene er av gutten med første stefaren, og hvor det er god plass til bilde av ny stefar, deg, eventuelle søsken og andre personer som er i familie eller som har hatt viktige roller i barnets liv.

Jeg skjønner at du vil ta hensyn til din samboer, men jeg mener det også er veldig viktig å la mennesker som har hatt roller i barnets liv, få lov til å fortsatt være personer de kan snakke fritt om og forholde seg til, selv om de ikke hadde en biologisk forbindelse og dermed ikke har en fast samværsfrekvens. Fjernes bildet av den forrige stefaren, kan det være at barnet opplever at det ikke er like riktig å snakke om denne personen.

 

Anonymkode: b81d4...130

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og prisen for stemor aka "heksa" går til deg.

I dette tilfellet er eksen en pappa(i praksis), og selvsagt er den rollen viktigere enn din smålige sjalusi.

Anonymkode: cc172...19f

Skriver og at jeg ikke ville ha tillat det andre veien, vil ikke at mine barn skal ha bilder av meg og faren deres på veggen heller. Les før du svarer. 

Og samboeren min vil i hvertfall ikke ha bilder av seg og eksen sin noe som helst sted. 😉 

Anonymkode: 05e21...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes grenser for detaljestyring av barnet. Barnet må da få lov å ha bilder av mennesker barnet er glad i på sitt eget rom! Det finnes faktisk grenser for egoisme.

Anonymkode: 285fc...f55

Helt enig i dette! Synes det er rett og slett smålig å ikke unne barn å ha slike minner på rommet sitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva mine barn har på veggen på rommet sitt er likegyldig for meg, pr i dag har de ikke bilder av faren på veggen, men hadde det da de var yngre. Rommene er pusset opp ettersom de nå er tenåringer, og de har selv valgt hva de vil ha på veggene. 

Jeg har ikke mye til overs for mine barns far (viser det så klart ikke), men vi var en gang en familie og vi var en gang glad i hverandre. Om et av barna ville ha bilde av oss på veggen så gjør det meg ingenting. Det er deres rom og deres valg. 

Anonymkode: 1dc55...af8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at man må være spøtt hakke gal av sjalusi for å reagere på dette i det hele tatt, og hadde sett det som et rødt flagg. Begynner du å rette deg etter slike åpenbart urimelige krav vet du aldri hva som blir det neste. Det er barnets rom, og det er barnets nære voksenperson, som har hatt foreldrefunksjon. Synd at dere begge har funnet dere partnere som ikke ønsker å la dem ha dette forholdet, mange andre jeg kjenner i samme situasjon har fortsatt å ha varierende grad av samvær etter et brudd, og hatt et like nært forhold opp i voksen alder. 

Anonymkode: f7203...21c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar selvsagt ikke bort barnets bilder av viktige personer eller tidligere farsfigurer. Uansett om barnet sier det er greit eller ikke - man lar seg ikke diktere av ny kjærestes sjalusi på den måten.

Når du involverer flere nye samboere i barnets liv, som allerede er en ganske sårbar situasjon for et barn, så er det ditt ansvar som voksen å få det til å funke. Det er ikke barnets ansvar å holde tritt med mors kjærlighetsliv og "gi plass" til hennes nye kjærester eller "ta hensyn", "beholde husfreden" og så videre. Det er barnet det skal tas hensyn til, ikke omvendt.

Selv forstår jeg ikke at du vil involvere en sjalu, smålig mann i livet til deg og ditt barn. Jeg er selv alene med en sønn på 7 år, og når jeg blir kjent med nye menn så står de sjalu mennene lengst nede på lista. Man kan ikke date usikre fyrer når man har et barn som skal kunne trives i situasjonen, mine/dine/våre-konstellasjonen er helt avhengig av at de voksne er åpne, romslige, reflekterte personer.

En romslig og klok voksenperson ville aldri ha vurdert å fjerne noen av stebarnets bilder grunnet egen smålighet, en klok voksen ville ha tatt det som en selvfølge at barnet har rett til å minnes de som har vært viktige omsorgspersoner - og at man som voksen trår varsomt og med respekt for at barnets rettigheter er av større betydning enn den voksnes stikk av sjalusi.

Anonymkode: 13941...d42

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ikke ikke gjør barnets far i dets 5 første leveår om til noe negativt som skal gjemmes bort!!

Anonymkode: 9e82c...553

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...