Gå til innhold

Øm i magen/skambeinet


Frøken M

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

For 2 uker siden ca var jeg på sykehuset og tok ut p staven. Og de sjekket meg innvendig med ultralyd nedentil, hvor alt så fint ut :-) men jeg har en cyste på høyre side som var 3cm x 4.6cm er det stort? Var vist nok en 'fin' cyste som var rundt og fin i kantene. Gynekologen mente det ikke så noe farlig ut men at han ville se på den igjen om 3 mnd tid.

For 3 dager siden hadde jeg og kjæresten samleie. Hvor det var smerter i noen stillinger vi tok. Og i ettertid har jeg vært øm i skambein området i magen. Spesielt om jeg tar/klemmer litt der og om jeg beveger meg i enklere stillinger. 

Noen som har hatt det sånn?

Ikke gravid som jeg vet om 😂😂Men husker da jeg var gravid med frøkna på snart 5, da hadde jeg mye vonst nederst i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt cyste som sprakk. Det var utrolig smertefullt! Lå i fosterstilling og klarte ikke ligge på samme siden, klarte heller ikke å strekke ut kroppen🙈 Smertene var verst dag 1, og gikk gradvis over ila 5-6 dager. Kan helt sikkert være mulig å ikke ha så vondt også, men vet ikke.

Kan det evt være eggløsningsmerter du har? Hvis du ikke er gravid igjen da😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke gravid tre dager etter samleie.

Anonymkode: 847a1...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Somre skrev:

Har hatt cyste som sprakk. Det var utrolig smertefullt! Lå i fosterstilling og klarte ikke ligge på samme siden, klarte heller ikke å strekke ut kroppen🙈 Smertene var verst dag 1, og gikk gradvis over ila 5-6 dager. Kan helt sikkert være mulig å ikke ha så vondt også, men vet ikke.

Kan det evt være eggløsningsmerter du har? Hvis du ikke er gravid igjen da😄

Huff der høres virkelig ikke noe godt ut :( Håper jeg slipper at den sprekker. Vet du hvor stor din cyste var? 

Det vet jeg faktisk ikke. Fjernet p staven for noen uker siden. Da den ikke virker lenger og hadde nok ikke virket på en liten stund 🙈 Skulle egentlig ut i april. Men ble fjernet i juni😂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en helt normal vanncyste som vil forsvinne av seg selv. Tror ikke det er den som plager deg når det er ved skambeinet du har vondt, siden den ligger en del høyre oppe. Kanskje du har ubehag fordi du er gravid, kanskje ikke. Ikke godt å si, men tror ikke det er cysten. Den er forresten ikke veldig stor for cyste å være eller noe.

Anonymkode: c120e...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvor stor den var, de kunne bare se rester av den på ultralyd og da var den jo tom for væske.

Så ser jeg at jeg leste feil, skambeinet er selvfølgelig ikke på siden😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en helt normal vanncyste som vil forsvinne av seg selv. Tror ikke det er den som plager deg når det er ved skambeinet du har vondt, siden den ligger en del høyre oppe. Kanskje du har ubehag fordi du er gravid, kanskje ikke. Ikke godt å si, men tror ikke det er cysten. Den er forresten ikke veldig stor for cyste å være eller noe.

Anonymkode: c120e...645

Takk for svar❤ 

Det er godt å høre at det ikke er noe stort. Jeg føler selv det er veldig stort haha. Sikkert fordi jeg blir litt redd. 

Tenkte jeg skulle prøve å ta en test. Men vet ikke helt når. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Frøken M skrev:

Hei alle sammen :)

For 2 uker siden ca var jeg på sykehuset og tok ut p staven. Og de sjekket meg innvendig med ultralyd nedentil, hvor alt så fint ut :-) men jeg har en cyste på høyre side som var 3cm x 4.6cm er det stort? Var vist nok en 'fin' cyste som var rundt og fin i kantene. Gynekologen mente det ikke så noe farlig ut men at han ville se på den igjen om 3 mnd tid.

For 3 dager siden hadde jeg og kjæresten samleie. Hvor det var smerter i noen stillinger vi tok. Og i ettertid har jeg vært øm i skambein området i magen. Spesielt om jeg tar/klemmer litt der og om jeg beveger meg i enklere stillinger. 

Noen som har hatt det sånn?

Ikke gravid som jeg vet om 😂😂Men husker da jeg var gravid med frøkna på snart 5, da hadde jeg mye vonst nederst i magen.

Du har nok fått gangsperr, det går over. ;)

Anonymkode: 065dd...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...