AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #661 Del Skrevet 27. august 2017 Jeg tenker også på dere, TS. Anonymkode: e798d...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #662 Del Skrevet 3. september 2017 Synes du skal passe deg jeg Ts, for han høres ut som en ulv i fåreklær. Overt Narcissisme enkel det. Og nå slipper han billig unna fordi du tok føringa og satte i gang "himmel og jord" for å få bevist hans uskyld gjennom sykdom. Mens han lever "livets glade dager" som normalt, så bekymrer du deg. Han skjønner jo det at hvis det bare går lang nok tid og du i tillegg allerede er overbevist om at han har en eller annen mystisk, sjelden sykdom på hjernen, så kan han pliktoppfyllende møte opp til timer (som selvsagt ikke gir resultater), "late som" han er helt "borte/ikke husker", og til slutt slippe unna med dette uten problemer -det blir "glemt". Helt til neste gang... Anonymkode: 479d0...e10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #663 Del Skrevet 3. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes du skal passe deg jeg Ts, for han høres ut som en ulv i fåreklær. Overt Narcissisme enkel det. Og nå slipper han billig unna fordi du tok føringa og satte i gang "himmel og jord" for å få bevist hans uskyld gjennom sykdom. Mens han lever "livets glade dager" som normalt, så bekymrer du deg. Han skjønner jo det at hvis det bare går lang nok tid og du i tillegg allerede er overbevist om at han har en eller annen mystisk, sjelden sykdom på hjernen, så kan han pliktoppfyllende møte opp til timer (som selvsagt ikke gir resultater), "late som" han er helt "borte/ikke husker", og til slutt slippe unna med dette uten problemer -det blir "glemt". Helt til neste gang... Anonymkode: 479d0...e10 Dette var da veldig bastant. Det er ingen her som kan sette en diagnose på han, så dette er bare tull. Anonymkode: a52a8...39a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #664 Del Skrevet 3. september 2017 Heter* skulle det stå, ikke "enkel" Finn Lisa Romano og Ross Rosenberg på youtube/internett for mer info. Husk OVERT narcissisme, ikke covert som er den mer aggressive typen. Anonymkode: 479d0...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #665 Del Skrevet 3. september 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Dette var da veldig bastant. Det er ingen her som kan sette en diagnose på han, så dette er bare tull. Anonymkode: a52a8...39a Helt greit det, det klarer tydeligvis ikke legene heller...! Anonymkode: 479d0...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricae Skrevet 3. september 2017 #666 Del Skrevet 3. september 2017 Reaksjonene hans kalles gaslighting; han later som han ikke er involvert slik at du skal tvile på din egen intuisjon og intelligens. Ville latt slipp på en sånn mann snarest 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #667 Del Skrevet 3. september 2017 On 8/11/2017 at 2:36 PM, AnonymBruker said: Men jeg fikk en sånn god start på dagen. Jeg var med og gikk til første stølen før jeg gikk tilbake til bilen og hadde dagen her på hytta alene. Og der er han i sitt ess, så kjekk, så seg! Så sterk og trygg. Og så sa han noe skikkelig fint når jeg skulle gå tilbake igjen og da ble jeg bare varm i hjertet og minnet på at dette ER jo mannen jeg elsker selv om en del ting husker han ikke. Haha, jeg rødmer her jeg forteller. Hmm...akkurat dette får meg til å tenke på narsissister...har du lest om det, TS? Jeg tenker at noe av problemet må være at du ikke vet om han faktisk ikke husker eller om han bare sier at han ikke husker. Må være fryktelig frustrerende. Legger merke til at du ofte kaller han fantastisk og bare snill og god, men det er det jo ingen som er i lengden, alle har dårlige sider. Kanskje han får utløp for de dårlige sidene sine med de episodene som han ikke "husker" og har vanskelig for å uttrykke misnøye eller frustrasjon i forholdet på andre måter? Konfliktsky? Mye oppmerksomhet får han også nå. Har han andre fordeler av disse episodene? Anonymkode: ea952...e89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #668 Del Skrevet 3. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt greit det, det klarer tydeligvis ikke legene heller...! Anonymkode: 479d0...e10 Ikke etter et par legetimer, nei. Anonymkode: a52a8...39a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #669 Del Skrevet 3. september 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke etter et par legetimer, nei. Anonymkode: a52a8...39a Det er en minimal sjanse for at det er noe helt "utenforstående" som er galt, -men det er en større sjanse for at miljø/oppvekst har gitt enten direkte traumer eller "skjulte traumer" som gjenspeiler seg i narcissisme/codependency i voksen alder. De ser fort om det er uvanlige forhold i hippocampus, regionen for hukommelsen. Og en overt narcissist er ikke nødvendigvis ond, bare dypt såret i sjelen, innestengte følelser som aldri har blitt gjennomgått ordentlig, og det kan føre til sære handlinger og manipulasjon av andre. Høres jo her ut som om mannen ikke har en spesielt åpen og reflektert mor, noe som kan sette en typisk presens for dissosiasjon og/eller evnen til manipulasjon ++ i ham, om det er det han opplever i relasjon med foreldrene sine. Anonymkode: 479d0...e10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #670 Del Skrevet 3. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes du skal passe deg jeg Ts, for han høres ut som en ulv i fåreklær. Overt Narcissisme enkel det. Og nå slipper han billig unna fordi du tok føringa og satte i gang "himmel og jord" for å få bevist hans uskyld gjennom sykdom. Mens han lever "livets glade dager" som normalt, så bekymrer du deg. Han skjønner jo det at hvis det bare går lang nok tid og du i tillegg allerede er overbevist om at han har en eller annen mystisk, sjelden sykdom på hjernen, så kan han pliktoppfyllende møte opp til timer (som selvsagt ikke gir resultater), "late som" han er helt "borte/ikke husker", og til slutt slippe unna med dette uten problemer -det blir "glemt". Helt til neste gang... Anonymkode: 479d0...e10 3 timer siden, VesleÅkki skrev: Reaksjonene hans kalles gaslighting; han later som han ikke er involvert slik at du skal tvile på din egen intuisjon og intelligens. Ville latt slipp på en sånn mann snarest 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hmm...akkurat dette får meg til å tenke på narsissister...har du lest om det, TS? Jeg tenker at noe av problemet må være at du ikke vet om han faktisk ikke husker eller om han bare sier at han ikke husker. Må være fryktelig frustrerende. Legger merke til at du ofte kaller han fantastisk og bare snill og god, men det er det jo ingen som er i lengden, alle har dårlige sider. Kanskje han får utløp for de dårlige sidene sine med de episodene som han ikke "husker" og har vanskelig for å uttrykke misnøye eller frustrasjon i forholdet på andre måter? Konfliktsky? Mye oppmerksomhet får han også nå. Har han andre fordeler av disse episodene? Anonymkode: ea952...e89 Dette blir litt unødvendig. TS og samboer får hjelp til å finne ut av dette nå, og der TS i starten lurte på hva som kunne være årsaken virker det nå til at hun hovedsaklig bruker denne tråden til å lufte tanker og få ut frustrasjon. Ingen av dere kan vite hva som feiler mannen til TS, vi har mest sannsynlig ikke fått alle detaljer heller, så å komme med bastante påstander om overt narsissisme og diverse annet hjelper ikke TS på noen måte. De har (om jeg husker korrekt) utelukket hjernesvulst mm. og kommet frem til at det mest sannsynlig er psykisk, jeg går da ut i fra at mannen er under utredning for evnt. psykiske tilstander som forårsake slik oppførsel, og at de derfor også vil kunne avdekke slike ting om det skulle være tilfelle. Spekulasjoner med oppfordringer som "pass deg for han der TS" vil nok bare legge mer byrde på skuldrene hennes, og det virker det som hun har nok av fra før. Anonymkode: 18504...769 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #671 Del Skrevet 3. september 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette blir litt unødvendig. TS og samboer får hjelp til å finne ut av dette nå, og der TS i starten lurte på hva som kunne være årsaken virker det nå til at hun hovedsaklig bruker denne tråden til å lufte tanker og få ut frustrasjon. Ingen av dere kan vite hva som feiler mannen til TS, vi har mest sannsynlig ikke fått alle detaljer heller, så å komme med bastante påstander om overt narsissisme og diverse annet hjelper ikke TS på noen måte. De har (om jeg husker korrekt) utelukket hjernesvulst mm. og kommet frem til at det mest sannsynlig er psykisk, jeg går da ut i fra at mannen er under utredning for evnt. psykiske tilstander som forårsake slik oppførsel, og at de derfor også vil kunne avdekke slike ting om det skulle være tilfelle. Spekulasjoner med oppfordringer som "pass deg for han der TS" vil nok bare legge mer byrde på skuldrene hennes, og det virker det som hun har nok av fra før. Anonymkode: 18504...769 Bare å rapportere det. Anonymkode: 49b13...9d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #672 Del Skrevet 3. september 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette blir litt unødvendig. TS og samboer får hjelp til å finne ut av dette nå, og der TS i starten lurte på hva som kunne være årsaken virker det nå til at hun hovedsaklig bruker denne tråden til å lufte tanker og få ut frustrasjon. Ingen av dere kan vite hva som feiler mannen til TS, vi har mest sannsynlig ikke fått alle detaljer heller, så å komme med bastante påstander om overt narsissisme og diverse annet hjelper ikke TS på noen måte. Anonymkode: 18504...769 Han kan også late som, hvordan vet hun at han ikke gjør det? Anonymkode: ea952...e89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #673 Del Skrevet 15. september 2017 Hvordan går det, TS? Anonymkode: b7323...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #674 Del Skrevet 17. september 2017 mulig med et lite sammendrag? noen? Anonymkode: 739f9...ce8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lizziea Skrevet 30. september 2017 #675 Del Skrevet 30. september 2017 Hei Ts, hvordan går det med dere, har dere funnet ut hva som er galt ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Angelina Skrevet 4. oktober 2017 #676 Del Skrevet 4. oktober 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Dark Angelina, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #677 Del Skrevet 22. oktober 2017 Hei dere. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Det har skjedd så mye. Og nå trenger jeg egentlig bare støtte og råd. Alltid den fæle helgen der alt holder stengt, og man føler seg litt ekstra isolert fra verden. Det er så stille utenfor føler jeg. Jeg føler meg fanget. Søndag. Og nå gjør jeg det dere anklager meg for, bare skriver uten mål og mening. Jeg vet ikke hva jeg skal skrive! Det er for mye. Jeg føler jeg skylder en forklaring, en oppdatering, men alt jeg vil ha er at noen sier "nå gjør du sånn og sånn". Men det kan dere jo ikke når jeg ikke sier noe. Men det er for mye å si for at dere skulle kunne gi noe godt råd. Plutselig ble livet så tungt at jeg ikke holder det ut. Jeg vil bare stikke fra ham. Vet ikke om han har sjekket denne tråden på lenge, kanskje han sjekker den innimellom for å se om jeg skriver. Hva om han ser dette? Kjære, jeg vil bare stikke fra deg. Jeg er nok den største skuffelsen i ditt liv, men jeg vet ikke hvem du er innimellom, og jeg orker ikke å komme hjem å ikke vite hvem som møter meg. Jeg skal aldri virkelig forlate deg, men jeg må ha en pause. Jeg skrev en tråd for en stund siden om å leve med en syk partner, kanskje noen av dere har noe å legge til der da. TS Anonymkode: 75f2b...862 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #678 Del Skrevet 22. oktober 2017 Herlighet, hvorfor er jeg så dramatisk? Når jeg sier jeg vil stikke så er det bare fordi jeg vil bare stikke. Vil slippe alt jeg har i hendene og forsvinne. Få en jævla pause, ikke sant. Men å "stikke" høres så ansvarsløst ut. Men det er liksom, det er sånn det føles, som at jeg ikke har noen ryggrad, at jeg bare gir opp, at det er en sånn person jeg er. Det føler jeg meg som nå. Som en person som ikke forsvinner eller forlater, men en som bare "stikker", en som ikke gidder. Men jeg er jo ikke det. Det var bare for å si at sånn føler jeg det nå. TS Anonymkode: 75f2b...862 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #679 Del Skrevet 22. oktober 2017 Høres ut som du gjør best i å overlate han til helsevesenet før du dukker under selv. Dette høres ikke bra ut. Anonymkode: 5e627...e58 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #680 Del Skrevet 22. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som du gjør best i å overlate han til helsevesenet før du dukker under selv. Dette høres ikke bra ut. Anonymkode: 5e627...e58 Han får oppfølging. Men jeg er ikke noen jævla bauta eller klippe ikke sant. Jeg er bare et svakt kvinnemenneske som ikke var det jeg trodde jeg skulle være. Jeg er så forferdelig skuffet over meg selv, ikke sant. Han sier han ikke er skuffet. Men jeg er så skuffet. I vår ... ting var så fint. Ting var så fint i vår. Har ikke nevnt dette, men vi hadde snakket jo om å begynne å prøve å få barn snart og vi var så lykkelige. Vi var skikkelig sånn plagsomme, forelska tullinger som var relativt nygift og ting hadde ordna seg for oss. Og jeg var bare helt blind for ... alt. Blind for alt. Og nå, et halvt år senere. Bønn i bøtta, dritt. Og jeg gjør liksom det ene med det andre for å ta vare på meg selv og jeg bare totalt feiler hele veien. Ta ansvar for eget liv, sett på din egen maske først, gjør ting riktig, vær sterk og ikke gå til grunne. Men jeg går så jævlig til grunne og jeg skjønner det ikke selv. Jeg er jo ikke en dum person. TS Anonymkode: 75f2b...862 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå