Gå til innhold

Mannen har skrevet "hore" på hobbytingene mine! Nekter for det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 1/3/2018 at 9:23 PM, DewPoint said:

Det blir litt inn fra sidelinjen dette her, men det er kanskje like greit ettersom det vel knapt finnes noen som har flere råd enn de som allerede er blitt nevnt 😜

Så til deg som jeg siterer; Jeg mener bestemt at jeg har lest anonyme innlegg fra deg i opptil flere tråder her inne, og jeg må bare si takk for din ivrige opplysningsvirksomhet. Jeg har lest om narsissisme etter å ha lest de innleggene fra deg, og jeg har blitt KJEMPEKLOK! 😃

(Om jeg så skal si det selv 😌)

Kan bare anbefale trådstarter, og alle andre også, å gjøre det. Før trodde jeg at en narsissist var en elegant og innbilsk spradebasse. Nå vet jeg at en narsissist er hvem som helst i grunn, som tror at de er mer verdt enn andre, føler seg mer krenket enn andre, mer berettighet enn andre, har det verre enn andre, og på denne måten opptar all plass, mens den andre må suge inn deler av seg og gå på tå hev, for å kompensere.

Det er viktig å poengtere at det KAN være sånn, men alle med narsissistiske forstyrrelser er ikke slik. Det kan også være venninna di eller kameraten som har sittet å lyttet hele kvelden til alt man har å fortelle, men som føler seg råtten og skammer seg. Veldig mange av dem er overlevere etter uutholdelige oppvekstsforhold og relasjoner.

Anonymkode: 9ea64...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Rosatoast skrev:

Da får du lese litt mer om Dissosiativ Lidelse og sette deg litt mer inn i hva selve lidelsen dreier seg om. Jeg har kronisk PTSD med dissosiativ lidelse, som jeg kommer til å ha resten av livet mitt. Men har lært meg å leve med enn så lenge! Tviler sterkt på at "jeg får mange folk imot meg" pga jeg hevder at det er en nærpsykotisk lidelse. Du får gjøre litt mer research så ser du at det jeg sier er riktig. Om du ikke er helsepersonell eller en profesjonell, ville jeg ikke vært så påståelig i denne saken når du ikke har verken erfaring eller helhetlig kunnskap.

Dissosiativ lidelse er som sagt ikke èn lidelse; det er en stor gruppe lidelser som arter seg svært forskjellig. Og det er klart samme person kan være både psykotisk og dissosiativ (samtidig eller i ulike perioder), men det er altså ikke mer den samme sykdommen enn det leddgikt og lårhalsbrudd (som man jo også kan ha samtidig) er selv om problemet er forankret i samme «kroppsdel». 

Jeg finner ingen dokumentasjon noe sted som bekrefter det du påstår. Du vet forøvrig fint lite om hvilken erfaring jeg har eller ikke har med dissosiative lidelser, yrkesmessig og/eller privat. Det siste ville jeg uansett ikke hatt lov til å fortelle her på forumet. 

Anonymkode: 88cf6...2be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dissosiativ lidelse er som sagt ikke èn lidelse; det er en stor gruppe lidelser som arter seg svært forskjellig. Og det er klart samme person kan være både psykotisk og dissosiativ (samtidig eller i ulike perioder), men det er altså ikke mer den samme sykdommen enn det leddgikt og lårhalsbrudd (som man jo også kan ha samtidig) er selv om problemet er forankret i samme «kroppsdel». 

Jeg finner ingen dokumentasjon noe sted som bekrefter det du påstår. Du vet forøvrig fint lite om hvilken erfaring jeg har eller ikke har med dissosiative lidelser, yrkesmessig og/eller privat. Det siste ville jeg uansett ikke hatt lov til å fortelle her på forumet. 

Anonymkode: 88cf6...2be

Jeg mente naturligvis det første, ikke det siste. 

Anonymkode: 88cf6...2be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig å poengtere at det KAN være sånn, men alle med narsissistiske forstyrrelser er ikke slik. Det kan også være venninna di eller kameraten som har sittet å lyttet hele kvelden til alt man har å fortelle, men som føler seg råtten og skammer seg. Veldig mange av dem er overlevere etter uutholdelige oppvekstsforhold og relasjoner.

Anonymkode: 9ea64...d6f

 

Det stemmer at veldig mange av dem har vokst opp under slike omstendigheter ja. Enten det eller opplevd en eller annen form for traume. 

Men at de føler seg råtten utelukker ikke at de behandler andre mennesker ekstremt dårlig, mange ganger kun de aller nærmeste. De manipulerer, skylder på andre for alle sine feil, føler seg berettiget til andres ressurser, enten det er penger, status, omgangskrets, tid eller hva det er de vil ha i øyeblikket.

En som sitter i en krok og ikke tør si noe, men behandler andre mennesker med respekt fordi det er det man gjør er IKKE en narsissit. 

Hvor har du det fra at de ikke trenger å være slik? Sålenge det er snakk om en personlighetsforstyrrelse må man ha minst 5  av trekkene listet i DSM - IV. 

Å ha narsissistiske trekk er noe helt annet, det har vi alle fra tid til annen.

Anonymkode: 545b9...0b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange like tråder bare så det er sagt. Oppskriften er: Ts opplever at en kollega, nær venn eller slektning/partner plutselig begynner å gjøre noe uforklarlig. De har aldri gjort det før, ts skjønner ingenting, vedkommende vil ikke snakke om det, det får ingen løsning og tråden blir milelang. Folk kommer med alle slags løsninger og forslag som aldri fører til noe. Ts slutter å svare i tråden, men av og til helt ut av det blå blir den bumpet samtidig med andre lignende tråder.

Anonymkode: ea952...e89

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange like tråder bare så det er sagt. Oppskriften er: Ts opplever at en kollega, nær venn eller slektning/partner plutselig begynner å gjøre noe uforklarlig. De har aldri gjort det før, ts skjønner ingenting, vedkommende vil ikke snakke om det, det får ingen løsning og tråden blir milelang. Folk kommer med alle slags løsninger og forslag som aldri fører til noe. Ts slutter å svare i tråden, men av og til helt ut av det blå blir den bumpet samtidig med andre lignende tråder.

Anonymkode: ea952...e89

Du er rapportert.

Anonymkode: 88cf6...2be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du er rapportert.

Anonymkode: 88cf6...2be

Men jeg har ikke påstått noe om denne tråden, sier bare at det finnes mange like som følger det mønsteret jeg beskrev :) 

Anonymkode: ea952...e89

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har ikke påstått noe om denne tråden, sier bare at det finnes mange like som følger det mønsteret jeg beskrev :) 

Anonymkode: ea952...e89

Ja jøss.

Anonymkode: 88cf6...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk varsel om at noen hadde likt innlegget mitt her og har tydeligvis helt glemt av denne tråden!! 
Har ikke sjekket det på ett år. Kan noen være snill og oppdatere om hva som har skjedd siden? Håper TS fant ut av det :) 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
2 timer siden, Hilde1302 skrev:

Kom det noen svar i denne tråden? 

At det var tull egentlig. 

Anonymkode: 0a3a3...23a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest hele tråden nå. Det kom ikke noe mer svar i tråden. Det var psykisk, men det var ikke stilt diagnose enda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, anno1 skrev:

Har lest hele tråden nå. Det kom ikke noe mer svar i tråden. Det var psykisk, men det var ikke stilt diagnose enda.

Hadde flere tråder samtid med flere andre situasjon.  Ble plutselig veldig stille alle sammen. 

Anonymkode: 0a3a3...23a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå brukt en time på å lese meg gjennom en tråd fra 2017. Er oppriktig bekymret for TS og følte det svært utilfredsstillende å ikke få vite mannens diagnose og hvordan det hele går 😳 

 

Anonymkode: 8193f...abb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har nå brukt en time på å lese meg gjennom en tråd fra 2017. Er oppriktig bekymret for TS og følte det svært utilfredsstillende å ikke få vite mannens diagnose og hvordan det hele går 😳 

 

Anonymkode: 8193f...abb

Jeg har brukt 4 timer! Og jeg føler virkelig med ts og håper hun har det bedre og fått noen svar på hva som foregår med mannen. Jeg vet bare at jeg hadde klikket totalt i en slik situasjon. Måten hun har taklet det på er rett og slett beundringsverdig 💞

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Vi er flere som fortsatt tenker på deg, ts. Håper det går bra med deg.

Anonymkode: 3d96c...210

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 2/15/2019 at 8:56 AM, AnonymBruker said:

Vi er flere som fortsatt tenker på deg, ts. Håper det går bra med deg.

Anonymkode: 3d96c...210

Samme her.

❤️

Anonymkode: e798d...6d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Får vi noen gang fasiten? :sukk:

Anonymkode: 170a2...cc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du her TS? ❤️ 

Anonymkode: 4a912...049

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...