Gå til innhold

Mannen har skrevet "hore" på hobbytingene mine! Nekter for det.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
On 3/26/2018 at 4:29 AM, AnonymBruker said:

TS, går det greit?

Anonymkode: e798d...6d9

On 5/11/2018 at 4:22 AM, AnonymBruker said:

Lurer på hvordan det går med TS. 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker på TS iblant og på hvordan hun har det nå. 

Hvorfor driver du og bumper denne tråden? Det er jo ganske klart at ts ikke svarer.

Anonymkode: ea952...e89

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
On Sunday, June 17, 2018 at 9:27 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor driver du og bumper denne tråden? Det er jo ganske klart at ts ikke svarer.

Det er vel for at folk bryr seg?

Denne tråden satte spor -er han fysisk syk (svulst ol.) eller er han psykisk syk (narsissist, borderline, sosiopat, psykopat..), og er han farlig for Ts? Denne tråden fikk såpass lengde fordi folk ble alvorlig bekymret og da er det vel ikke unaturlig at tankene om disse personene dukker opp igjen i hodet fra tid til annen. 

Uansett hva Ts gjør så synes jeg personlig det er fint å se at folk bryr seg i vår kalde verden. Det kan være hun ikke svarer, det kan hende hun svarer om et år. Beskjeden fra KG er uansett, ja untatt fra deg da, at her finnes det folk som bryr seg. Og om den vissheten kan være til bare 2% hjelp for henne i en vanskelig tid, når hun kanskje har behov forvå vite at noen gjør akkurat det, så er det jammen meg verdt det, det å "bumpe". Vi skulle nemlig gjerne bumpa alle kjipe liv inn i gode, klare, trygge opplevelser. Sånn som vi egentlig alle fortjener.

Anonymkode: 479d0...e10

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker også på deg, Ts, og lurer på om det går bra med deg og med samboeren din ❤️

Anonymkode: 88cf6...2be

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/20/2017 at 10:57 PM, AnonymBruker said:

Hei. 

Altså jeg vet ikke helt hva jeg skal si. For dette er både skremmende, trist men også (tragi)komisk (!?) og sært. Jeg begynner bare med en kort oppsummering av dagens hendelse. 

Jeg driver med en del hobbyaktiviteter som fargelegging, tegning, strikking o.l. og har dette liggende i korger i en hylle i stua. Det var lenge siden jeg hadde sett i disse, kanskje 3 uker. I ettermiddag ville jeg fargelegge litt, og i korga er det et sabla rot. Det jeg strikka på er opprekt halve arbeidet, noen tegninger er revet i fillebiter, men i fargelegginsbøkene er det skriblet med svart tusj over der jeg allerede har fargelagt. Og det står skrevet ord på tvers av noen av sidene. "Hore" står det, men også "pusekatt", "galskap", "fjelltopp", "topptopptopp", "sugereir" (?) og noen kosenavn som mannen min har brukt på meg tidligere, og mye ropetegn. 

Jeg ble sjokkert, hvordan kunne mannen min gjøre dette med hobbymaterialene mine? Når har han gjort det, og hvorfor har han ikke sagt noe. Vi har ikke kranglet i det siste, litt småsurt rundt noe forefallende arbeid som skal gjøres, men ellers har vi det godt i lag (trodde jeg). Han viser ofte at han setter pris på meg, og vi har planlagt spennende turer i sommerferien vår. Ting virker bra liksom! 

Han var på trening og var i strålende humør da han kom hjem, men jeg konfronterte ham etter en dusj. Jeg lot korga stå på stuebordet og spurte rett og slett "hva er dette?", og det var helt merkelig. Helt merkelig! Han så forundret ut, og lurte på hvilken aktivitet nå jeg holdt på med, og kom nærmere som for å se på noe jeg hadde laget. Før han ble overrasket da han så at tilstanden tingene var i. "Nei, hva har du gjort? De var jo så fine!". Og han ser dønn seriøs ut. 

Jeg forteller at det ikke er jeg, at det er ham, og han ser stadig forundret ut. Han sier det ikke er ham. Men det kan ikke være noen andre. Vi diskuterer og han sier at det jo er veldig snodig, men ingen erkjennelse, og ingen "gjenkjennelse" av det han har gjort. Nå har han gått seg en tur fordi han følte alt ble veldig merkelig og feil nå, og han var så ærlig og sa at han begynte nå å lure på om det var JEG som hadde gjort alt dette for å skylde det på ham!

Hva er det som skjer? Kan mannen min være alvorlig syk, eller kan han ha gjort dette og nå lyver om det? Hva kan vi gjøre? Hva bør jeg gjøre? Jeg synes i utgangspunktet det var et stort svik, for hvor respektløst er det ikke å gjøre dette, men det hadde vi klart å ordne opp i, fått en forklaring, om han hadde vært full eller hva, men at han lyver om det, eller ikke vet ... det er enda verre! Jeg er "opprådd". 

Anonymkode: 75f2b...862

Broder en løper med teksten "Horebukk" og heng opp i gangen.

Anonymkode: fa6ab...018

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Broder en løper med teksten "Horebukk" og heng opp i gangen.

Anonymkode: fa6ab...018

Leser du første innlegg i en tråd som er et år gammel og 39 sider lang og svarer flåsete kun ut fra det? Kom tilbake når du har lest hele tråden - kanskje du har noe bedre å bidra med en "broderi" råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, Blondie65 said:

Leser du første innlegg i en tråd som er et år gammel og 39 sider lang og svarer flåsete kun ut fra det? Kom tilbake når du har lest hele tråden - kanskje du har noe bedre å bidra med en "broderi" råd!

Nå har ts fått så mange råd i denne tråden som ikke har hjulpet, så broderi kan kanskje være tingen? Om ts er interessert i å lese da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå har ts fått så mange råd i denne tråden som ikke har hjulpet, så broderi kan kanskje være tingen? Om ts er interessert i å lese da.

Er ikke mannen schizofren? Hjelper vel lite å brodere da. Hadde stukket av fortere enn svint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok bare en pervers psyko som har montert overvåkningsutstyr hjemme hos dere, og som går inn på natten når dere sover og tuller med dere :)

Anonymkode: 2ccd3...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok bare en pervers psyko som har montert overvåkningsutstyr hjemme hos dere, og som går inn på natten når dere sover og tuller med dere :)

Anonymkode: 2ccd3...b76

Du "glemte" å lese mer enn første innlegg før du valgte å kommentere du også?

Anonymkode: a04cd...4c3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, A_nanas skrev:

Er ikke mannen schizofren? Hjelper vel lite å brodere da. Hadde stukket av fortere enn svint.

Det har vel ikke kommet fram en eneste ting som tilsier at han er schizofren her, har det vel? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har vel ikke kommet fram en eneste ting som tilsier at han er schizofren her, har det vel? 

Han har spaltet personlighet. Er ikke det en type av schizofreni da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, A_nanas skrev:

Han har spaltet personlighet. Er ikke det en type av schizofreni da?

Du mener dIssosiativ identitetsforstyrrelse. Det er en dissosiativ lidelse, ikke en psykoselidelse, og har absolutt ingenting med schizofreni å gjøre. Men ts har vel uansett ikke delt med oss hvilke(n) diagnose(r) samboeren hennes har fått eller utredes for.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener dIssosiativ identitetsforstyrrelse. Det er en dissosiativ lidelse, ikke en psykoselidelse, og har absolutt ingenting med schizofreni å gjøre. Men ts har vel uansett ikke delt med oss hvilke(n) diagnose(r) samboeren hennes har fått eller utredes for.

Nei men hun har antydet. Og en med spaltet personlighet har kommentert at det er det han sannsynligvis har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dissosiativ lidelse er faktisk en nærpsykotisk lidelse, hvor personen går inn i en nærpsykotisk tilstand, men ikke full psykose. Jeg har lidelsen selv :) På mange måter kan Dissosiativ Lidelse og Schizofreni være veldig like å gå hånd i hånd, symptomene og anfallene kan være utrolig like og det er få ting som skiller dem fra hverandre. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, A_nanas skrev:

Nei men hun har antydet. Og en med spaltet personlighet har kommentert at det er det han sannsynligvis har.

Så vidt jeg kan huske hadde ikke mannen fått noen diagnose sist ts svarte i tråden, så det vi andre her har synset om er vel ikke verdt all verdens. Og schizofreni har vel uansett aldri vært et tema. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Rosatoast skrev:

Dissosiativ lidelse er faktisk en nærpsykotisk lidelse, hvor personen går inn i en nærpsykotisk tilstand, men ikke full psykose. Jeg har lidelsen selv :) På mange måter kan Dissosiativ Lidelse og Schizofreni være veldig like å gå hånd i hånd, symptomene og anfallene kan være utrolig like og det er få ting som skiller dem fra hverandre. 

Dissosiativ lidelse er for det første ingen diagnose, det er et overbegrep for («navnet» på om du vil) en hel gruppe diagnoser som arter seg veldig ulikt og som varierer stort i varighet og alvorlighetsgrad. Litt sånn som begrepene «reumatiske lidelser» eller «allergi». Det er ikke en sykdom, men mange ulike sykdommer og plager som har visse fellestrekk, men som ellers kan være svært forskjellige. 

Jeg tror du vil ha mange fagfolk mot deg når du hevder at de dissosiative lidelsene er nærpsykotiske lidelser og at de og schizofreni ligner svært og går hånd i hånd. Du må gjerne vise til kildene for en slik påstand. At dissosiative lidelser, inkludert PTSD, ofte feildiagnostiseres som alt fra schizofreni til hypokondri, depresjon og personlighetsforstyrrelser av helsepersonell som ikke vet hva de ser etter, kan jeg derimot være enig med deg i. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg kan huske hadde ikke mannen fått noen diagnose sist ts svarte i tråden, så det vi andre her har synset om er vel ikke verdt all verdens. Og schizofreni har vel uansett aldri vært et tema. 

Mulig. Lurer på hvordan det går med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lest alle sidene, og konklusjon er: TS er virkelig både sterk og lojal, mannen hennes er heldig, det er grusomt og hjelpeløst å være pårørende til psykiske syke.. Spesielt når man ikke har konkrete svar innen kort rekkevidde..

Du har min fulle forståelse og respekt enten du valgte å gå eller bli.

Man gir ikke opp ved første bakke, men man skal ikke gå til grunn for andres del heller.

Håper du har det bra i dag❤️

Anonymkode: 6de60...411

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dissosiativ lidelse er for det første ingen diagnose, det er et overbegrep for («navnet» på om du vil) en hel gruppe diagnoser som arter seg veldig ulikt og som varierer stort i varighet og alvorlighetsgrad. Litt sånn som begrepene «reumatiske lidelser» eller «allergi». Det er ikke en sykdom, men mange ulike sykdommer og plager som har visse fellestrekk, men som ellers kan være svært forskjellige. 

Jeg tror du vil ha mange fagfolk mot deg når du hevder at de dissosiative lidelsene er nærpsykotiske lidelser og at de og schizofreni ligner svært og går hånd i hånd. Du må gjerne vise til kildene for en slik påstand. At dissosiative lidelser, inkludert PTSD, ofte feildiagnostiseres som alt fra schizofreni til hypokondri, depresjon og personlighetsforstyrrelser av helsepersonell som ikke vet hva de ser etter, kan jeg derimot være enig med deg i. 

Da får du lese litt mer om Dissosiativ Lidelse og sette deg litt mer inn i hva selve lidelsen dreier seg om. Jeg har kronisk PTSD med dissosiativ lidelse, som jeg kommer til å ha resten av livet mitt. Men har lært meg å leve med enn så lenge! Tviler sterkt på at "jeg får mange folk imot meg" pga jeg hevder at det er en nærpsykotisk lidelse. Du får gjøre litt mer research så ser du at det jeg sier er riktig. Om du ikke er helsepersonell eller en profesjonell, ville jeg ikke vært så påståelig i denne saken når du ikke har verken erfaring eller helhetlig kunnskap.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...