Gå til innhold

IVF - ble testen negativ etter eggløsningssprøyta før den ble positiv igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på rugedag fem og det er åtte dager siden jeg tok eggløsningssprøyta. Tok en test idag fordi jeg gjerne ville se at testen var blitt negativ slik at jeg etter hvert kan begynne å teste for graviditet, men testen er fortsatt svakt positiv. Tenkte å ta en ny test i overimorgen, når det er 10 dager siden sprøyta, og den egentlig skal være ute av kroppen. Lurer på om noen har opplevd at hcg fra eggløsningssprøyta ikke gikk ut før hcg fra graviditet dukket opp og dermed ikke fikk negative tester? 

Ja, jeg vet at man liksom skal vente til testedag, men det er jo en evighet til og så lenge orker jeg ikke å vente. Tenkte å begynne å teste for graviditet på dag 9-10 etter befruktning, men for at det skal være noe poeng i å gjøre det, må jo nesten hcg fra eggløsningssprøyta være ute av kroppen først...

Anonymkode: a40d7...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sprøyta har hengt i opptil 12 dager for meg. Første graviditet ble testen negativ før den ble positiv igjen, andre graviditet gjorde den ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, miore skrev:

Sprøyta har hengt i opptil 12 dager for meg. Første graviditet ble testen negativ før den ble positiv igjen, andre graviditet gjorde den ikke det.

12 dager var lenge... I mine andre svangerskap (som har gått galt) har jeg fått svakt positiv test fra 10-11 dager etter eggløsning. Hvis det tar 12 dager før hornomene fra sprøyta forsvinner, er det jo faktisk egentlig ikke mulig å vite om det er sprøyta eller graviditet som gir positiv test... :-(

Anonymkode: a40d7...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

12 dager var lenge... I mine andre svangerskap (som har gått galt) har jeg fått svakt positiv test fra 10-11 dager etter eggløsning. Hvis det tar 12 dager før hornomene fra sprøyta forsvinner, er det jo faktisk egentlig ikke mulig å vite om det er sprøyta eller graviditet som gir positiv test... :-(

Anonymkode: a40d7...3cd

Det har variert ganske mye fra gang til gang hos meg. Første svangerskap (som ble til dattera) testet jeg negativt ti dager etter sprøyta før jeg testet positivt igjen. Andre svangerskap (der jeg mistet) ble testene aldri helt negative. Men jeg så fort at det var snakk om graviditet likevel, ettersom jeg testet hver dag og testene plutselig ble sterkere istedenfor svakere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...