Gå til innhold

9 dager over IKM. Er det umulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei damer!

 

Jeg er 9 dager over IKM og ser enda ikke snurten av mensen. Tok en graviditetstest i dag, og den viste negativ.

De siste dagene har jeg kastet opp om morgenen (onsdag, torsdag og i dag). Brystvortene mine er så hovne og ømme at det er vondt bare jeg er borti. Forstår ingenting. De har aldri vært så hovne før.

Kan jeg bare legge en graviditet på hylla? Kan jeg være gravid, testen viste negativ? Er veldig ny i dette, og blir helt forvirret.

 

Anonymkode: ffa0d...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville oppsøkt lege i morgen å ta blodprøver for å se om det er noe stigning i hcg. Kan nok være mulig, har hørt om andre med sakte stigning i HCG/at egget fester seg sent eller nærme ikm.

Anonymkode: b28b0...16b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville oppsøkt lege i morgen å ta blodprøver for å se om det er noe stigning i hcg. Kan nok være mulig, har hørt om andre med sakte stigning i HCG/at egget fester seg sent eller nærme ikm.

Anonymkode: b28b0...16b

Takk for svar, kanskje jeg burde gjøre det!

 

Noen som har lignende erfaringer?

Anonymkode: ffa0d...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7 over IKM i dag, ingen symptomer i det hele tatt. Tok test for 3 dager siden som var negativ. Har alltid vært veldig regelmessig, så er forvirret. 

Anonymkode: 16391...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig og være gravid, og testen kan være negativ lengere enn normalt. Lest flere forum på eldre innlegg, noen skriver at de har hatt en sen hcg stigning, og det kan da ikke vises på en vanlig graviditetstest. Jeg anbefaler deg å dra til legen:)

Jeg var nemlig i en lignende situasjon som deg nylig, jeg var hele 6 dager over ikm, har ellers regelmessig stabil syklus så kjente panikken tok overhånd.

Kjørte ned til apoteket i full fart, dette var på en lørdag, jeg nekter å kjøpe en slik test i matbutikkene, for det er flaut🙈kommer inn døra der litt andpusten😧 henter en test fra hylla, og legger den beskjedent på disken. Så spør hun om jeg skal ha en pose? "Kremt" jeg vil helst holde litt lav profil". Det verste av alt var at jeg kjente jenta som solgte meg testen, og i det samme sekundet som jeg skulle gå ut fra apoteket kjente jeg at buksa ble våt, fullt av blod på den hvite dongeribukse! Fullstendig krise! Jeg sprang til bilen, å håper virkelig ingen så det 😅

Anonymkode: 5ad55...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...