Gå til innhold

Hva defineres som omsorgssvikt-trenger hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, slagelse skrev:

Det er ikke å skremme folk når man forteller de hva slags skade Barnevernet kan gjøre på barna. Barnevernet har stor makt og kan gjøre nærmest hva de vil. Jeg forutsetter at du ikke avsporer tråden fra dens tema. Hvis du har lest innlegget mitt godt, så ser du at jeg skriver at jeg har erfaring med Barnevernet. Jeg vet veldig godt hva jeg snakker om :). Man skal være forsiktig og se fremover og tenke på barnas beste. Barnevernet er da en ekstra belastning, noe man ikke trenger. 

Ja og som du ser har jeg selv erfaring med barnevernet. Barnas beste sier du. Da er det veldig rart du har slike holdninger til barnevernet som tross alt jobber for nettopp det. Barnas beste. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. 

Normalt oppegående foreldre, som skjønner at de må samarbeide med BVT, har ingenting å frykte fra den kanten. Og det er nok flere barn som har fått barndommen ødelagt av at ikke BVT har grepet inn enn motsatt. 

Anonymkode: aba5b...dbb

Det er ikke sant. Normalt oppegående foreldre kjemper for sine barn og mot urett familier blir utsatt for fra Barnevernet. Man skal aldri gi opp sine barn selv om Barnevernet har omsorgen og utsetter barna for maktmisbruk. Minner deg på at barn får sin oppvekst ødelagt av begge tilfeller hvor Barnevernet griper inn og ikke griper inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skadeskutt skrev:

Ja og som du ser har jeg selv erfaring med barnevernet. Barnas beste sier du. Da er det veldig rart du har slike holdninger til barnevernet som tross alt jobber for nettopp det. Barnas beste. 

 

Jeg vet hvilken skade Barnevernet kan gjøre på barn. Derfor er ikke "Barnevernet" en riktig tittel eller riktig navn på deres apparat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For å svare på trådtittelen din, det du ramser opp i første innlegget ditt er definisjon på omsorgssvikt. Og du er pliktig ovenfor barna og hjelpe de ut av det.

Anonymkode: 62a91...f75

Jeg er enig. Jeg syns han skal gå for omsorgen om det er slik han sier det er. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp slik, bare at det var en del mer greier i glasset. 
Jeg har tatt mye skade av det - men som sagt - det var en del mer greier.
Samtidig er jeg ikke sikker på om en annen løsning ville vært bedre i MITT tilfelle.

Anonymkode: b7d21...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, NotNaomi skrev:

Jeg fikk ikke svar på spørsmålet mitt. Når føler ungene for å beskytte moren? 

Det er i forskjellige sammenheng . Dette gjelder eldste sønnen. Hver gang jeg prøver å snakke med han så snur han ordene mine og sier at jeg plager de og moren. Han sier at hun har ikke hatt det enkelt sammen med meg og han vet hvordan livet hennes var sammen med meg.( hun har nok fortalt sin historie)

Jeg har ALDRI sagt eller gjort noe som helst mot henne. Hun og barn har betydd alt for meg. Hun forlot meg pga en annen og flyttet sammen med han på dagen. Fra dag 1. har jeg vært opptatt at barna skal ha det bra.

De synes synd på henne. Hun har dårligere råd, hun er alene( samboer jobber offshore), hun svner de osv.

ts

Anonymkode: 445ff...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er i forskjellige sammenheng . Dette gjelder eldste sønnen. Hver gang jeg prøver å snakke med han så snur han ordene mine og sier at jeg plager de og moren. Han sier at hun har ikke hatt det enkelt sammen med meg og han vet hvordan livet hennes var sammen med meg.( hun har nok fortalt sin historie)

Jeg har ALDRI sagt eller gjort noe som helst mot henne. Hun og barn har betydd alt for meg. Hun forlot meg pga en annen og flyttet sammen med han på dagen. Fra dag 1. har jeg vært opptatt at barna skal ha det bra.

De synes synd på henne. Hun har dårligere råd, hun er alene( samboer jobber offshore), hun svner de osv.

ts

Anonymkode: 445ff...3ad

Ok. Tenkte at om barn overbeskytter moren er det muligens fordi hun blir utsatt for kritikk. Syns også det er rart barna vil være hos henne og trekker seg vekk fra deg bare fordi hun "er snill". Virker som om du er i en nesten håpløs situasjon. Men vanskelig dette med bare din versjon. Ikke tro at jeg mister deg. Jeg forstår bare ikke helt. 

Mistror deg. Skulle det stå.

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være forelder er ingen popularitetskonkurranse hvor det er om og gjøre å være mest mulig "snill" og forstå barna sine ihjel- det moren til barna dine trenger, er å sette tydelige grenser! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...