Gå til innhold

Hva er egentlig dette?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er STYR unna. Han vil ikke bli sammen med deg, enkelt og greit. Hadde han villet det, så hadde han sagt at han gjengjeldte dine følelser. At han driver med de der kjærestefaktene er bare fordi han trives med oppmerksomheten og nærheten fra deg, men som du sier, vil han helst knulle andre damer også. Gå videre.

Anonymkode: 90d7c...b78

Problemet er vel at han ikke vil bli sammen med noen, men ha friheten sin for enhver pris. 

Anonymkode: 07b5b...3ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjære TS. Glem først og fremst dette med "vennskap". Ha ha. Trenger du flere venner liksom? Ville dere fortsatt vært nære venner hvis han fant seg en dame? Tror ikke det nei. Du vil ha forhold, han vil ikke. Så da kutter du all kontakt. Det er kun gjennom å vise litt selvrespekt at du kan ha det minste håp om at han skal endre standpunkt. Du er jo altfor tilgjengelig jente! Så kan han holde på med deg mens han sjekker om det finnes noen bedre der ute. Just say no. 

Anonymkode: ef28f...722

• Liker 5
Skrevet

Han vil ha pulevenner. Sjekke opp matche, date og møte. Og da passer det dårlig å gå rett inn i nytt forhold til deg,fordi du har sagt at du vil være eksklusiv. Så han vil nok ha deg, men er ikke klar for å gi opp spenningen med det andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære TS. Glem først og fremst dette med "vennskap". Ha ha. Trenger du flere venner liksom? Ville dere fortsatt vært nære venner hvis han fant seg en dame? Tror ikke det nei. Du vil ha forhold, han vil ikke. Så da kutter du all kontakt. Det er kun gjennom å vise litt selvrespekt at du kan ha det minste håp om at han skal endre standpunkt. Du er jo altfor tilgjengelig jente! Så kan han holde på med deg mens han sjekker om det finnes noen bedre der ute. Just say no. 

Anonymkode: ef28f...722

Takk for godt svar 😊

Du har helt rett i at jeg ikke vil være nære venner med han om han finner seg dame, og det er jeg jo livredd for at han skal få. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Mousj skrev:

Han vil ha pulevenner. Sjekke opp matche, date og møte. Og da passer det dårlig å gå rett inn i nytt forhold til deg,fordi du har sagt at du vil være eksklusiv. Så han vil nok ha deg, men er ikke klar for å gi opp spenningen med det andre.

Det høres ut som du kjenner han, for akkurat slik er nok tankegangen hans. Han må iallefall ikke bli fortalt at han skal gi opp det livet, men komme på den ideen selv. Vi har pratet en del om dette temaet, og panikken kom da jeg sa at jeg ikke vil en søppelmann som puler rundt. Han mente at jeg da stilte krav om eksklusivitet etter to dater, og at det var litt spesielt. 

AnonymBruker
Skrevet

TS. Takk for at du la ut denne tråden :) jeg som er den som nylig sletta en slik fyr. Og jo mer jeg leser her, jo mindre savn av han. 

Virkelig. Han er ingen tap. 

Anonymkode: 19a90...67f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS. Takk for at du la ut denne tråden :) jeg som er den som nylig sletta en slik fyr. Og jo mer jeg leser her, jo mindre savn av han. 

Virkelig. Han er ingen tap. 

Anonymkode: 19a90...67f

Bra vi er flere som roter oss litt bort, felles trøst om ikke annet 😊

Prata med han på telefon nå i sted, og han er jo så forbasket engasjert i meg og mitt. Og jeg tar meg i å smile bredt, blir oppriktig glad av å høre stemmen hans. I går snakka jeg ikke med han, og var helt tom inni meg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som du kjenner han, for akkurat slik er nok tankegangen hans. Han må iallefall ikke bli fortalt at han skal gi opp det livet, men komme på den ideen selv. Vi har pratet en del om dette temaet, og panikken kom da jeg sa at jeg ikke vil en søppelmann som puler rundt. Han mente at jeg da stilte krav om eksklusivitet etter to dater, og at det var litt spesielt. 

Haha menn som mener det er kravstort av kvinner å ha intensjon om eksklusivitet som mål i datingen , er jo ikke annet enn guttehvalper i mannekropp som dater av useriøse grunner for å få seg fitte og egoboost. Voksne menn som er klar for forhold er de man skal gå etter, og de ville vært helt enige med deg og hatt mål om den samme ekslusiviteten i datingen. Styr unna han der 

Anonymkode: b001d...3a1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han har vært ærlig og klar, selv om handling og ord har vært litt misvisende så er de samsvarende. Han vil ikke ha et forhold og investere i et forhold, men han kunne gjerne tenkt seg å flørte, være venner og rote. Men han ønsker ikke forholdsbiten og alt det som et forhold innebærer. Han forteller at det er fordi han har vært i et forhold i 18 år og trenger friheten. 

Du vil ikke dele på noen og står på et annet ståsted, noe han har tatt til seg, ergo vil han ikke rote det til med sex.

Du må altså velge om du vil ha han i livet ditt, inneforstått med at det blir sånn som dere har det nå. Om du vil velge dette så må du også la være å prøve å sku han inn i et forhold og inn i en dypere relajson, siden han kommer til å tolke signalene kjapt og har alle antennene sine ute "for om han blir fanget inn" eller ei. 

Eller så må du velge å ikke ha han i livet ditt mer. 

Anonymkode: 3d268...f2d

Skrevet
På 13.6.2017 den 18.58, AnonymBruker skrev:

Det er jo ganske åpenbart da.. Han sier i starten etter dere har hatt sex at han ikke vil ha noe forhold, og i stedet for å si sannheten å si "fordi jeg er en drittsekk" så sier han noe så teit og uvirkelig (ærlig talt, etter tre dager?!) "fordi jeg begynner å få følelser for deg og det er skummelt" (bullshitt) . 
Så har han sex med en annen, og dere blir enige om å bare være venner.
Han vil ha sex med andre og leve livet uten forpliktelser, enkelt og greit. Syns du skal droppe han som venn siden du ikke vil dele på han, han har valgt et ståsted og en levestil han vil forbli i i lang tid fremover. Du var ikke drømmedama han ville forandre seg for.

Anonymkode: b001d...3a1

Enig. Dessuten manipulerer han deg, og det er ikke særlig sjarmerende. Han kødder med hodet ditt, og du burde kutte kontakten med ham. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har vært ærlig og klar, selv om handling og ord har vært litt misvisende så er de samsvarende. Han vil ikke ha et forhold og investere i et forhold, men han kunne gjerne tenkt seg å flørte, være venner og rote. Men han ønsker ikke forholdsbiten og alt det som et forhold innebærer. Han forteller at det er fordi han har vært i et forhold i 18 år og trenger friheten. 

Du vil ikke dele på noen og står på et annet ståsted, noe han har tatt til seg, ergo vil han ikke rote det til med sex.

Du må altså velge om du vil ha han i livet ditt, inneforstått med at det blir sånn som dere har det nå. Om du vil velge dette så må du også la være å prøve å sku han inn i et forhold og inn i en dypere relajson, siden han kommer til å tolke signalene kjapt og har alle antennene sine ute "for om han blir fanget inn" eller ei. 

Eller så må du velge å ikke ha han i livet ditt mer. 

Takk for godt og gjennomtenkt svar 😊 

Nå er det jo ingen som kan lese tankene hans eller forutsi hva som vil skje i framtiden. Men jeg har et spørsmål her? Og handler dette om friheten, noe jeg tror? 

Eller er det noe med meg? 

Han sier at hadde han ikke vært så glad i meg så hadde han spilt det samme spillet overfor meg som til andre kvinner. Og at jeg fortjener bedre enn en som holder på slik. Og derfor vil han ikke rote det til, for da mister han meg som venn også. 

Er det noen sjans til at han vil endre det når han ikke er så opptatt av friheten lengre? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for godt og gjennomtenkt svar 😊 

Nå er det jo ingen som kan lese tankene hans eller forutsi hva som vil skje i framtiden. Men jeg har et spørsmål her? Og handler dette om friheten, noe jeg tror? 

Eller er det noe med meg? 

Han sier at hadde han ikke vært så glad i meg så hadde han spilt det samme spillet overfor meg som til andre kvinner. Og at jeg fortjener bedre enn en som holder på slik. Og derfor vil han ikke rote det til, for da mister han meg som venn også. 

Er det noen sjans til at han vil endre det når han ikke er så opptatt av friheten lengre? 

Han manipulerer deg. Han er ikke forelska, og han blir ikke det heller. Men han vet jo akkurat hva han skal si og gjøre for å få deg til å føle deg spesiell og holde deg varm. Han kødder med følelsene dine. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, kisskissbangbang skrev:

Han manipulerer deg. Han er ikke forelska, og han blir ikke det heller. Men han vet jo akkurat hva han skal si og gjøre for å få deg til å føle deg spesiell og holde deg varm. Han kødder med følelsene dine. 

Med fare for å høres naiv ut; han manipulerer meg ikke og er dønn ærlig om hva han vil mtp forhold/ikke forhold. Mulig han er litt forvirra selv når det gjelder hva han føler. 

AnonymBruker
Skrevet

Må gå litt mot strømmen her. Hva er det som gjør han til en drittsekk? :klo: Er man drittsekk fordi man ikke vil ha et forhold og er ærlig om det? I mine øyne går man under drittsekk-radaren hvis man later som at man vil ha et forhold uten å ville ha det eller later som at man ikke vil ha et forhold men egentlig vil ha det. At man misleder den andre. Jeg kan ikke se at han misleder deg, men jeg kan dessverre se at du misleder ham. Kan hende jeg tar feil, men har lest tråden et par ganger og kan forklare hvorfor jeg synes han er ganske klar, mens ts er uklar.

Sitat
  • Vi var begge enige om at vi ikke vil ha kjæreste i livet akkurat nå:
  • Han fordi han vil være singel i ei stund
  • Jeg fordi jeg ikke vil ha en noen inn i livet til mine barn nå. 
Sitat

Jeg ønsker jo å forholde meg til hva han sier, men synes det er vanskelig når det han  gjør ikke stemmer med det han sier. 

Hva er det han gjør som ikke stemmer med det han sier? Han forholder seg til planen og det dere begge to ble enige om. Dere roter, har det fint sammen; Ingen forpliktelser og ingen følelser.

Flere sitater hvor det er ts som kommer frem som uklar:

Sitat

Tusen takk for svar 😊

Det høres ut som du beskriver min egen situasjon. Jeg skal følge ditt eksempel og gå videre, selv om jeg egentlig har både håpet og trodd at vi var på vei inn i noe fint. 

Sitat

Ønsker på ingen måte å tvinge fram følelser, men har hatt et håp om at de var der utfra hans interesse for meg. Men som noen over her nevnte, så er det vel vanskelig å "fange" en mann som er så bevisst på sitt eget behov for frihet. Og hvis han i tillegg ikke føler noe for meg, så er det jo uansett ingen vits i å investere mer av mine følelser i han. 

Du ønsker altså at dette skulle bli et forhold og vil ha følelser, samtidig ikke?

Jeg skjønner ikke helt hva som forvirrer deg, bortsett fra deg selv? Han er ikke den forvirrende parten her som misleder, han gjør faktisk det riktige med å være varsom med deg siden det er åpentlyst at du ikke holder deg til det som var planen. 

Siterer en anonym på første side: 

Sitat

Han sier i starten etter dere har hatt sex at han ikke vil ha noe forhold, og i stedet for å si sannheten å si "fordi jeg er en drittsekk" så sier han noe så teit og uvirkelig (ærlig talt, etter tre dager?!) "fordi jeg begynner å få følelser for deg og det er skummelt" (bullshitt) . 

...Sannheten er vel at han burde ha vært klarere her og sagt rett ut; Du vet du hva, jeg merker at du prøver å få meg inn i noe (som ts selv innrømmer lenger oppe) og avtalen vår var at vi ikke skulle inn i noe seriøst. Jeg har sagt til deg at jeg ikke er klar for et forhold og du sa til meg at du ikke var klar for et forhold, nå tar jeg i mot signaler om det motsatte og føler at du forsøker å lure meg inn i noe jeg har gitt uttrykk for at jeg ikke ønsker!. Jeg synes ikke vi to skal rote sammen mer eller ha noe seksuelt sammen......"

Der har du ærligheta, ts.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med fare for å høres naiv ut; han manipulerer meg ikke og er dønn ærlig om hva han vil mtp forhold/ikke forhold. Mulig han er litt forvirra selv når det gjelder hva han føler. 

Nei, han manipulerer ikke deg. Det er du som forsøker å manipulere ham. Innrøm det ts

Du hadde sex med han frivillig og når dere hadde sex var begge enige om at det ikke skulle innebære følelser og forhold. Han gjennomskua deg og det må du innrømme for deg selv. Han forholder seg til det han har gitt uttrykk for, og han så at du ikke gjorde det.

AnonymBruker
Skrevet

Ps. Jeg er heller ikke klar for et seriøst forhold og er ærlig om det til alle, har møtt menn som sier at de er på samme ståsted som meg/respekterer at jeg ikke vil ha et forhold, men flere har likevel vært ute etter å forplikte meg inn i noe jeg ikke er klar for. Og når jeg steiler av den grunn og trekker meg bort, blir de like forvirra som ts og er ikke ærlige med sine intensjoner. Enkelte er ikke ærlige med seg selv engang, hvor han ville ha vennskap med meg bare for å forsøke å få meg forelska. Det er slitsomt å hele tiden holde ting tilbake og passe på at man ikke blir dratt inn i noe.

Men nå er ikke jeg aktiv på datingen og er heller ikke på tinder. Men liker likevel å ha en flørt innimellom eller et lite vennskap. Men slike som ts har jeg gitt opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må gå litt mot strømmen her. Hva er det som gjør han til en drittsekk? :klo: Er man drittsekk fordi man ikke vil ha et forhold og er ærlig om det? I mine øyne går man under drittsekk-radaren hvis man later som at man vil ha et forhold uten å ville ha det eller later som at man ikke vil ha et forhold men egentlig vil ha det. At man misleder den andre. Jeg kan ikke se at han misleder deg, men jeg kan dessverre se at du misleder ham. Kan hende jeg tar feil, men har lest tråden et par ganger og kan forklare hvorfor jeg synes han er ganske klar, mens ts er uklar.

Hva er det han gjør som ikke stemmer med det han sier? Han forholder seg til planen og det dere begge to ble enige om. Dere roter, har det fint sammen; Ingen forpliktelser og ingen følelser.

Flere sitater hvor det er ts som kommer frem som uklar:

Du ønsker altså at dette skulle bli et forhold og vil ha følelser, samtidig ikke?

Jeg skjønner ikke helt hva som forvirrer deg, bortsett fra deg selv? Han er ikke den forvirrende parten her som misleder, han gjør faktisk det riktige med å være varsom med deg siden det er åpentlyst at du ikke holder deg til det som var planen. 

Siterer en anonym på første side: 

...Sannheten er vel at han burde ha vært klarere her og sagt rett ut; Du vet du hva, jeg merker at du prøver å få meg inn i noe (som ts selv innrømmer lenger oppe) og avtalen vår var at vi ikke skulle inn i noe seriøst. Jeg har sagt til deg at jeg ikke er klar for et forhold og du sa til meg at du ikke var klar for et forhold, nå tar jeg i mot signaler om det motsatte og føler at du forsøker å lure meg inn i noe jeg har gitt uttrykk for at jeg ikke ønsker!. Jeg synes ikke vi to skal rote sammen mer eller ha noe seksuelt sammen......"

Der har du ærligheta, ts.

Ts her

Han ble veldig lettet da jeg sa jeg hadde følelser for han som stakk dypere enn jeg hadde innsett, fordi han hadde merket det og derfor trukket seg unna å ha sex/rote. Han ville jeg skulle være ærlig mot meg selv og han. Men selv om han har trukket seg unna så er han fortsatt veldig på ellers. Så han forvirrer meg, for jeg tror han har sterkere følelser enn han innrømmer både for seg selv og meg. 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Han ble veldig lettet da jeg sa jeg hadde følelser for han som stakk dypere enn jeg hadde innsett, fordi han hadde merket det og derfor trukket seg unna å ha sex/rote. Han ville jeg skulle være ærlig mot meg selv og han. Men selv om han har trukket seg unna så er han fortsatt veldig på ellers. Så han forvirrer meg, for jeg tror han har sterkere følelser enn han innrømmer både for seg selv og meg. 

Jeg er ikke klar for forpliktelser og forhold og har også fått høre denne: 

"Jeg troor ikke på deg. Jeg tror du er for feig til å innrømme følelsene dine. Du er bare redd, rett og slett." 

Men jeg er jo ikke klar for noe forhold uansett? Og når jeg er klar og tydelig, brukes det bare til et springbrett til å analysere det i alle mulige retninger. Noe som kan være ganske enkelt og greit, blir plutselig bare en stor suppe av forvirring.

Det eneste jeg hører i slike situasjoner, er:

"Jeg vet bedre hva du trenger og jeg synes ikke at du er i stand til å vite hva du trenger, siden det ikke passer overens med hva jeg vil. Du er ikke i stand til å vite ditt eget beste, du er ikke i stand til å uttrykke dine behov tydelig nok, du er ikke i stand til å vite om du er klar for forhold eller ikke. Slipp kontrollen og la meg ta kontrollen over ditt følelsesliv og fortelle deg hva dine behov i livet bør være akkurat nå".

Han har vært ærlig med deg og er voksen nok til å vite hva han føler, hva han trenger og hva slags grenser han trenger. Om du vil han godt og liker han, så unner du han å sette sine egne grenser og da bør du respektere dem. I mine øyne lytter du ikke til han og overser rett og slett hva han prøver å fortelle deg med å skape egne ord og sannheter.

Anbefaler deg å heller si: Jeg respekterer følelsene dine og er glad for at du uttrykker behovene dine og er ærlig mot deg selv og meg. Det er fint å se at du er i stand til å vite hva du selv trenger og jeg synes det er bra at du sørger for at det ikke kan manipuleres. Stå opp for grensene og behovene dine, og slik jeg har blitt kjent med deg som person så er jeg for øvrig helt enig med deg og støtter deg i tankene dine; det ser ut som at du trenger friheten i livet akkurat nå og ikke er klar for forhold, følelser og forpliktelser.

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, innmari- skrev:

Jeg er ikke klar for forpliktelser og forhold og har også fått høre denne: 

"Jeg troor ikke på deg. Jeg tror du er for feig til å innrømme følelsene dine. Du er bare redd, rett og slett." 

Men jeg er jo ikke klar for noe forhold uansett? Og når jeg er klar og tydelig, brukes det bare til et springbrett til å analysere det i alle mulige retninger. Noe som kan være ganske enkelt og greit, blir plutselig bare en stor suppe av forvirring.

Det eneste jeg hører i slike situasjoner, er:

"Jeg vet bedre hva du trenger og jeg synes ikke at du er i stand til å vite hva du trenger, siden det ikke passer overens med hva jeg vil. Du er ikke i stand til å vite ditt eget beste, du er ikke i stand til å uttrykke dine behov tydelig nok, du er ikke i stand til å vite om du er klar for forhold eller ikke. Slipp kontrollen og la meg ta kontrollen over ditt følelsesliv og fortelle deg hva dine behov i livet bør være akkurat nå".

Han har vært ærlig med deg og er voksen nok til å vite hva han føler, hva han trenger og hva slags grenser han trenger. Om du vil han godt og liker han, så unner du han å sette sine egne grenser og da bør du respektere dem. I mine øyne lytter du ikke til han og overser rett og slett hva han prøver å fortelle deg med å skape egne ord og sannheter.

Anbefaler deg å heller si: Jeg respekterer følelsene dine og er glad for at du uttrykker behovene dine og er ærlig mot deg selv og meg. Det er fint å se at du er i stand til å vite hva du selv trenger og jeg synes det er bra at du sørger for at det ikke kan manipuleres. Stå opp for grensene og behovene dine, og slik jeg har blitt kjent med deg som person så er jeg for øvrig helt enig med deg og støtter deg i tankene dine; det ser ut som at du trenger friheten i livet akkurat nå og ikke er klar for forhold, følelser og forpliktelser.

Takk for reflektert og godt svar 😊

Jeg ønsker å respekterte ham, og har også sagt til at han må lytte til seg selv og at det nok er mest riktig at han har denne perioden med frihet.

Mulig jeg formulerer meg litt klønete, men det jeg lurer på er om han liker meg veldig godt/har litt følelser? Jeg skal selvfølgelig ikke agere ut fra det, men bare å vite for egen del. Eller om han bare prøver å skåne meg på et vis? Tenker på at han har vært så ærlig, ryddig og fin mot meg? Mens han er helt annerledes til de han ikke bryr seg om ( hans ord). 

Skrevet (endret)
På 15.6.2017 den 17.14, AnonymBruker skrev:

Takk for reflektert og godt svar 😊

Jeg ønsker å respekterte ham, og har også sagt til at han må lytte til seg selv og at det nok er mest riktig at han har denne perioden med frihet.

Mulig jeg formulerer meg litt klønete, men det jeg lurer på er om han liker meg veldig godt/har litt følelser? Jeg skal selvfølgelig ikke agere ut fra det, men bare å vite for egen del. Eller om han bare prøver å skåne meg på et vis? Tenker på at han har vært så ærlig, ryddig og fin mot meg? Mens han er helt annerledes til de han ikke bryr seg om ( hans ord). 

Jeg kan ikke vite 100% hva han mener, hvis du virkelig er interessert i hva han mener så bør du spørre han om hva han mener. 

Men han har allerede påpekt at han ikke vil ha forhold. Synes du at det er givende, selv om det ikke blir forhold?

Endret av innmari-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...