Gå til innhold

Hvor mye bruker dere i måneden på mat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rundt 1500-1700 kr hver måned for én. Jeg er student. 

Anonymkode: 3c828...750

Av ren nysgjerrighet, lever du da på nudler? 

Anonymkode: 67397...722

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det du skriver. 

Anonymkode: 3c828...750

Singelmat fra Bunnpris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ca 5000-6000 kr på mat i mnd, vi er to stk, 25 og 26 år. Min kjære samboer er en stor mann, trener mye og spiser store mengder med protein. Vi har valgt å prioritere gode råvarer i stedet for å bruke pengene på andre ting ;) På sommeren bruker vi ofte enda litt mer hvis vi skal ut og spise osv. 

Anonymkode: 67397...722

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har startet et prosjekt hvor jeg prøver å bare bruke 300kr. på dagligvarer i uka. Har klart det i 4 uker! Er så klart enslig uten barn da :P 

Anonymkode: d3b5d...96c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har startet et prosjekt hvor jeg prøver å bare bruke 300kr. på dagligvarer i uka. Har klart det i 4 uker! Er så klart enslig uten barn da :P 

Anonymkode: d3b5d...96c

300!? Hva spiser du i løpet av en dag om jeg kan spørre ;)? Det er jo 42 kr dagen.... 

Anonymkode: 67397...722

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og et barn.. jeg har begynt å redusere kraftig inn, da jeg alltid har beregnet for mye og vi har kasta mye mat. Har ikke noe eksakt oversikt. I mai brukte vi 12 000 men da hadde vi også tre middagsselskaper med 10 mennesker i hvert, og brus, middag og kaker og snacks til gjestene. Satser på at vi kan klare oss på 6000 i mnd. Vi spiser varm middag hver dag, med kjøtt eller fisk. Tar gjerne imot gode tips. Bestiller mat på nettet. Da unngår jeg all den slenge i vogna tankegangen jeg har hatt tidligere. Syns dette med mat budsjett er spennende så jeg blir nok i tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, hobbykokken skrev:

Vi er to voksne og et barn.. jeg har begynt å redusere kraftig inn, da jeg alltid har beregnet for mye og vi har kasta mye mat. Har ikke noe eksakt oversikt. I mai brukte vi 12 000 men da hadde vi også tre middagsselskaper med 10 mennesker i hvert, og brus, middag og kaker og snacks til gjestene. Satser på at vi kan klare oss på 6000 i mnd. Vi spiser varm middag hver dag, med kjøtt eller fisk. Tar gjerne imot gode tips. Bestiller mat på nettet. Da unngår jeg all den slenge i vogna tankegangen jeg har hatt tidligere. Syns dette med mat budsjett er spennende så jeg blir nok i tråden.

Mattilbudappen er genial! Nå vet ikke jeg hvor du bor, men de fleste byer og større tettsteder har en form for innvandrersjappe og der du kan spare mye penger. Eksempelvis om du er glad i å lage retter med karri. De glassene inneholder 2-3 ganger mer enn i de du får kjøpt på vanlig matbutikk til samme pris (= 

Anonymkode: 67397...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

300!? Hva spiser du i løpet av en dag om jeg kan spørre ;)? Det er jo 42 kr dagen.... 

Anonymkode: 67397...722

Mye grønnsaker, bønner og linser. Også havregrøt blir det litt av :fnise: Vi får se når jeg går lei :P 

Anonymkode: d3b5d...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mye grønnsaker, bønner og linser. Også havregrøt blir det litt av :fnise: Vi får se når jeg går lei :P 

Anonymkode: d3b5d...96c

Og jeg følger nøye med på mattilbud appen. Og kan legge til at jeg jukser litt og kattemat går utenom :P 

Anonymkode: d3b5d...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker iallefall 6000 på meg selv, hunden min og tre katter. Spiser mye økologisk frukt og grønnsaker og nesten ikke korn, så det blir dyrt. Dyrene mine er råforede og får også økologisk frukt/grønt.

Anonymkode: dc425...25e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av ren nysgjerrighet, lever du da på nudler? 

Anonymkode: 67397...722

Nei. Det virker ikke helt som du har innsikt i matvarepriser. Dette er ikke en spesielt liten sum for én person. De fleste studenter jeg kjenner lever på rundt 2000 kr hver måned. Jeg har stor fryseplass, tar i bruk av mattilbud og er flink til å planlegge. Jeg spiser kjøtt til middag nesten hver dag, og noen ganger lunsj. Jeg har også råd til å bestille pizza en gang i blant. 

Dersom jeg hadde levd på nudler ville jeg matutgiftene mine bare ha vært på et par hundrelapper. 

Anonymkode: 3c828...750

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mye grønnsaker, bønner og linser. Også havregrøt blir det litt av :fnise: Vi får se når jeg går lei :P 

Anonymkode: d3b5d...96c

Hørtes... kjedelig ut i lengden :fnise: Jeg selv spiser kylling, fisk, kjøtt m.m. til middag hver dag og hadde aldri fått det til med 300 kr :P 

Anonymkode: 67397...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Skay skrev:

Singelmat fra Bunnpris

Du skriver "noen ganger". Da lever du jo hovedsakelig på knekkebrød og havregryn. 

Anonymkode: 3c828...750

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det virker ikke helt som du har innsikt i matvarepriser. Dette er ikke en spesielt liten sum for én person. De fleste studenter jeg kjenner lever på rundt 2000 kr hver måned. Jeg har stor fryseplass, tar i bruk av mattilbud og er flink til å planlegge. Jeg spiser kjøtt til middag nesten hver dag, og noen ganger lunsj. Jeg har også råd til å bestille pizza en gang i blant. 

Dersom jeg hadde levd på nudler ville jeg matutgiftene mine bare ha vært på et par hundrelapper. 

Anonymkode: 3c828...750

Jeg har meget god innsikt i matvarepriser. Bruker mattilbudappen flittig, handler på innvandrersjappe ukentlig, kjøper stort, ser på kilospriser m.m. Bruker du 1500 kr i mnd er det under 400 kr uka, noe jeg synes hørtes veldig lite ut ;) Bare nysgjerrig, men hva spiser du i løpet av en dag (=? 

Anonymkode: 67397...722

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver "noen ganger". Da lever du jo hovedsakelig på knekkebrød og havregryn. 

Anonymkode: 3c828...750

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørtes... kjedelig ut i lengden :fnise: Jeg selv spiser kylling, fisk, kjøtt m.m. til middag hver dag og hadde aldri fått det til med 300 kr :P 

Anonymkode: 67397...722

Heldigvis er jeg kjempeglad i grønnsaker. Ovnsbakte grønnsaker med krydder og chilli. Nom nom nom :P Også er faktisk kyllinglår veldig billig. Meny har også ofte veldig gode tilbud. Både på kjøtt og annet :) 

Anonymkode: d3b5d...96c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har meget god innsikt i matvarepriser. Bruker mattilbudappen flittig, handler på innvandrersjappe ukentlig, kjøper stort, ser på kilospriser m.m. Bruker du 1500 kr i mnd er det under 400 kr uka, noe jeg synes hørtes veldig lite ut ;) Bare nysgjerrig, men hva spiser du i løpet av en dag (=? 

Anonymkode: 67397...722

I går spiste jeg rundstykke med eggerøre og spekeskinke, brødskive med roastbiff til lunsj og hjemmelaget pizza til middag. I tillegg hadde jeg 2 rader firkløver. I dag har jeg til og med kjøpt boller til 30 kr. :bond:Hvordan er det jeg overlever. 

Anonymkode: 3c828...750

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis er jeg kjempeglad i grønnsaker. Ovnsbakte grønnsaker med krydder og chilli. Nom nom nom :P Også er faktisk kyllinglår veldig billig. Meny har også ofte veldig gode tilbud. Både på kjøtt og annet :) 

Anonymkode: d3b5d...96c

Jeg spiser mye grønnsaker selv i løpet av en dag, men er helt avhengig av å få i meg en viss mengde med proteiner hver dag ;P  Da går det mye i magert kjøtt, egg, yoghurt m.m. Men igjen, jeg er aktiv, trener mye, kroppen min trenger mye mat :P Ikke at jeg skal uttale meg om du er aktiv eller ikke, men jeg har mine sterke tvil om at jeg hadde klart å leve med så lite penger i uka. 

Anonymkode: 67397...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser mye grønnsaker selv i løpet av en dag, men er helt avhengig av å få i meg en viss mengde med proteiner hver dag ;P  Da går det mye i magert kjøtt, egg, yoghurt m.m. Men igjen, jeg er aktiv, trener mye, kroppen min trenger mye mat :P Ikke at jeg skal uttale meg om du er aktiv eller ikke, men jeg har mine sterke tvil om at jeg hadde klart å leve med så lite penger i uka. 

Anonymkode: 67397...722

Klart man trenger proteiner og der kommer bønner og linser inn :) Og egg. Og det blir faktisk en del kjøtt og. Men enda mer grønnsaker. Jeg er ganske aktiv jeg og :) Men det kan sies at jeg er ganske liten så det spiller så klart inn på hvor mye mat jeg trenger :P 

Anonymkode: d3b5d...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...